כל מה שחשוב ויפה
הקולקציה החדשה של מיכל לוריא, better_in_person
הקולקציה החדשה של מיכל לוריא, better_in_person. צילומים: אורי זמיר, יהלי ברקן

מיכל לוריא אוהבת לייצר שילובים שלא בהכרח משתלבים 

אחרי שלושה חודשים בהודו ושנה בהאפי־סוקס בשטוקהולם, קולקציית הטקסטיל החדשה של מיכל לוריא (better_in_person) עוצבה בהשראת דולי פרטון ומוזיקת קאנטרי, עם ברבורים מקרח שנמסים בדיונות ובופה ענק של קינוחי קצפת מהאייטיז

עמית: הי מיכל. בוקר טוב

מיכל: הי עמית מה שלומך?

עמית: אני מצוין. למרות מה שקורה בחוץ – החום הזה… איך את?

מיכל: אני בסדר גמור! שמעתי שחם בחוץ אבל אני משתדלת להישאר במזגן…

עמית: נכון. אני אומרת: עוברים מקופסה ממוזגת אחת לשנייה. ובאווירה הקרירה הזו: ספרי על עצמך

מיכל: אז ככה: אני בת 30, בוגרת המחלקה לעיצוב טקסטיל בשנקר. אני מעצבת טקסטיל ובעלת בית ההדפסים better_in_person. עד הקורונה עבדתי בצוות העיצוב של חברת האפי־סוקס בשטוקהולם, ולפני כן עשיתי התמחות בדפוס דיגיטלי בהודו. עם פרוץ הקורונה חזרתי לארץ, ולפני מספר חודשים פתחתי את בית ההדפסים שלי!

עמית: מה זה בית ההדפסים? פרטי קצת. ומה משמעות השם?

מיכל: אני מעצבת טקסטיל אבל ההתמחות והאהבה הגדולות שלי הן להדפסים ולדימויים. בתחילת השנה הוצאתי קולקציית מטפחות משי צבעונית, ולאחרונה הוצאתי את קולקציית הקיץ שכוללת מטפחות, פריאואים וסקרנצ׳ים גדולים. בנוסף גם עיצבתי שתי קולקציות של גרביים עבור יודפת וקולקציית טפטים עבור מעצב פנים בניו יורק.

ולגבי השם, better_in_person נולד עוד לפני עידן קורונה, אבל הוא קיבל משמעויות חדשות בגלל הריחוק החברתי. הוא מדבר על היופי שבמפגש בין־אישי פנים מול פנים וברגעים קטנים ואינטימיים שבין שניים. כשבן אדם מעיד על עצמו שהוא better_in_person, זה מאיר על איזו תכונה אנושית בעיניי. אז נכון שרכישת המוצר נעשית בינתיים רק באונליין, אבל אני הכי שמחה כשאומרים לי שהשם מצדיק את עצמו

עמית: פרטי הקולקציה שלך יפיפיים

מיכל: תודה. איזה כיף!

עמית: אני רוצה עוד רגע לדבר על ״גרביים״ ועל שטוקהולם. לא מעט בוגרי שנקר עובדים בשטוקהולם? זה מה שהם מעריכים ומחפשים שם?

מיכל: יש בשטוקהולם כמה בסיסים של חברות אופנה מאוד גדולות, ובאמת הרבה בוגרים של המחלקה לעיצוב אופנה נוסעים לשם לעבוד. הם אנשים מאוד פתוחים שאוהבים תרבויות שונות ומאוד מקפידים על זה בתוך העבודה.

מה גם שרוב בוגרי שנקר הם אנשים מוכשרים עם מוסר עבודה גבוה, אז יכול להיות שזה מה שהם מחפשים. אני הגעתי לשם לגמרי במקרה אחרי שחברה שלחה לי הודעה שהם מחפשים מעצבת ושלחתי רק בשביל הכיף. לא האמנתי שתוך שלושה חודשים אגור לבד בעיר זרה

עמית: מגניב. כמה זמן עבדת בהאפי־סוקס?

מיכל: עבדתי שנה בשטוקהולם ואז הגיעה הקורונה ושלחו אותנו לעבוד מהבית לשבועיים. לא ידענו לאן זה הולך, וכזכור השוודים בכלל גילו גישה אחרת לגמרי לנושא. בכל מקרה ביקשתי לנצל את ההזדמנות לבקר את בן זוגי שכאן בארץ, ומפה לשם המשכתי לעבוד עוד למעלה מחצי שנה מתל אביב. הדברים שלי עדיין שם סגורים במחסן.

עמית: כן, הקורונה הזו, שינתה לכולנו את החיים בלי שהתכוונו לכך. אבל היה גם הודו? מתי זה היה? ההשראה משם בולטת בעיצובים שלך

הומור מהווה חלק בלתי נפרד מהעיצובים שלי. בלי הומור אין טעם בחיים והוא נוכח באופן מובהק בשפה שאני מפתחת. בפרויקטים קודמים, לדוגמה, יצרתי הדפסים עם קרפלעך ודגים כבושים. אלה לא דימויים קלאסיים מעולם הטקסטיל וזה בדיוק האתגר שמושך אותי

מיכל: ווואו, הודו היתה חוויה מדהימה. זה קרה ממש כמה חודשים לפני שוודיה. נסעתי לשם יחד עם חברה מהלימודים מטעם שנקר. זו היתה התמחות של שלושה חודשים, שבמסגרתה יצרנו עיצובים דיגיטליים עבור חברת אופנה אוסטרלית גדולה – קאמילה פרנקס – והפכנו לחוט מקשר בין הלקוח שנמצא בסידני, הסטודיו, הסוכנות והספק עצמו.

גרנו בדופלקס ענק בין מגרשי גולף, שם נחשפתי לצד שונה לגמרי של הודו מזה שהכרתי כמה שנים לפני כן. התגוררנו בבית עם מנקה וטבחית, היה לנו נהג פרטי, והתארחנו בבתים מפוארים. ראינו במפעל מדפסות דיגיטליות מהחדשות ביותר בעולם לצד אולמות ענקיים שבהם יושבים על הרצפה עשרות גברים ומדביקים ביד אבני סברוסקי או רוקמים רקמות מורכבות ועדינות

עמית: כן. הודו זו חוויה של ניגודים. ובכל מקרה חוויה נוכחת בעיקר אצל אנשים יצירתיים. היא השפיעה על הסגנון העיצובי שלך?

מיכל: אין ספק שראיתי שם מראות שלא הייתי רואה בשום מקום אחר בעולם. באופן טבעי אני אוהבת לייצר שילובים שלא בהכרח משתלבים והודו היא חגיגה של הכל מהכל. בנוסף הצבע וההומור שיש בהודו הם חלק בלתי נפרד מהיצירה שלי

עמית: אז עולם ההשראות שלך עוד לפני היה קרוב לזה?

מיכל: כן. אני חושבת שהומור מהווה חלק בלתי נפרד מהעיצובים שלי. בלי הומור אין טעם בחיים והוא נוכח באופן מובהק בשפה שאני מפתחת. בפרויקטים קודמים, לדוגמה, יצרתי הדפסים עם קרפלעך ודגים כבושים. אלה לא דימויים קלאסיים מעולם הטקסטיל וזה בדיוק האתגר שמושך אותי – להעלות חיוך על הפנים ועדיין להישאר רלוונטית. התעסקתי בזה עוד בשנקר ובכלל זה בא מהבית לדעתי

מיכל לוריא

מיכל לוריא. צילום: ninetytwo.studio

עמית: בואי נדבר על הקולקציה הנוכחית. מה היא כוללת?

מיכל לוריא: הקולקציה הנוכחית כוללת בנדנות צבעוניות, פריאו(אים!) לים וסקראנצ׳ים ענקיים. ובקרוב יוצאות כמה הפתעות לחגים 🤫

עמית: ספרי בכמה מילים על עיצובי הדפוס? ממה עשויים הפריטים?

מיכל: ההשראה לקולקציה הגיעה לאחר שהקשבתי לפודקאסט המדהים dolly parton's america שמציג את דמותה של הזמרת. נורא אהבתי אותה עוד לפני, אבל לא הבנתי עד כמה האישיות שלה גדולה מהחיים. היא סונג־רייטרית מדהימה, יקירת הקהילה הגאה ובן אדם מצחיק להפליא. התחלתי לשמוע אותה בבית בלי הפסקה ובמקביל לשמוע מוסיקת קאנטרי נוספת. משם התגלגלתי למושג קאנטרי־מיוזיק־קלאב, שזו קהילה פתוחה שכל אחד מוזמן להיות חבר בה. 

כל הדימויים בקולקציה התפתחו מהמילה קאנטרי ונוצרו שילובים משמחים: הכינור שמשתזף בשמש על כסא־ים, פסלי קרח של ברבורים שנמסים בדיונות, טיפות התה שנשפכות מהקנקן הופכות לפייזלי, בופה ענק של קינוחי קצפת מהאייטיז

כל הדימויים בקולקציה התפתחו מהמילה קאנטרי ונוצרו שילובים משמחים: הכינור שמשתזף בשמש על כסא־ים, ״קווילט״ של בריכה ומדבר, פסלי קרח של ברבורים שנמסים בדיונות, טיפות התה שנשפכות מהקנקן הופכות לפייזלי, ובופה ענק של קינוחי קצפת מהאייטיז. כל פריט מספר סיפור אחר: חלק מההדפסים הם בעלי אופי מעט חלומי יותר וחלק מספרים סיפורים יותר מובנים

עמית: זה סיפור כל כך חינני! ❤ ממה הפריטים עשויים? מאיזה בדים?

מיכל: הבנדנות עשויות משי כותנה דקיק ונעים, הפריאו מבד מודל רך ונעים והסקראנצ׳ים עשויים משי. האמת? שזה באמת כל כך נעים שאני הולכת רק איתם הקיץ. כשאני טורחת לצאת מהבית כמובן☺ ️

עמית: היכן ניתן להשיג את כל הפריטים? ומה טווח המחירים?

מיכל: את הכל אפשר לרכוש דרך האתר שלי או דרכי ישירות, ואני גם מוכרת במוקסי ומדי פעם במכירות פרטיות. טווח המכירים 70-320 ש״ח

birds

עמית: ספרי על הקליפ

מיכל: אז היה לי ברור שבגלל שאנחנו עושים קולקציית מחווה למוסיקת קאנטרי צריך להוציא שיר. אין ברירה! אני באה ממשפחה של מוסיקאים אבל אף פעם לא ממש נגעתי בזה. כתבתי את השיר והלחנתי אותו ותוך כמה ימים נכנסתי לאולפן הקלטות ביחד עם אבא שלי.

הפקת הקמפיין צולמה עם קריצה ישירה לנושא הקולקציה, וכיכבה בה השחקנית שירה נאור. השתמשנו באוסף מרשים של רכבי אספנות במושב יפהפה ויצאנו איתם לשטח.

הצוות של ההפקה היה צוות מקצועי ומוכשר בצורה בלתי רגילה. השמעתי להם את השיר, הבנו שאנחנו הולכים להוסיף צלמת וידאו ולצלם את הקליפ תוף כדי הצילומים לקמפיין. בכלל זה היה יום מצחיק ומרגש והשיר הוסיף אווירה לצילומים. כאילו השלים אותם. גם שרתי את השיר; חשוב לי להגיד את זה, כי יצא לי שם של זייפנית היסטרית

עמית: נהדר… וממש לא זייפת. אז תני כמה רמזים מה יהיה בקולקציה החדשה שמצפה לנו?

מיכל: אני גרועה ברמזים! ננסה להכניס קצת צבע והומור לבית 🙂

עמית: טוב. אין ברירה, נהיה סבלנים

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden