כל מה שחשוב ויפה
הידר כץ
הידר כץ. צילום: יונתן תמיר

הספורט של הידר כץ: בזמן אמת, בכל שפה, בכל פלטפורמה

סמנכ״ל המוצר של WSC SPORTS‎‎, שפיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית ליצירה אוטומטית של תקצירי ספורט בווידאו בזמן אמת, מאמין ב״אוטומציה, אוטומציה אוטומציה״, אבל לא מבקש מהלקוחות להשתנות בשבילו

המוצר הראשון שהידר כץ יזם בסטארט־אפ הספורט־טק WSC SPORTS‎‎, היה מוצר הגרפיקות של החברה. ״הצורך להוסיף גרפיקות לסרטונים עלה כל הזמן״, הוא מספר. ״שכבות של טקסט ומידע מעל הסרטון, לפעמים לצרכי פרסום וחסויות; לפעמים לציין רבע ראשון, שני, שלישי וכן הלאה; ולפעמים פשוט לציין את הסיפור של הסרטון, את תקציר השחקן, את התמונה, המספר והסטטיסטיקה שלו. עשינו מחקר גדול שנבנה לאורך שלוש שנים, ששימש לאחר מכן כתשתית למוצרים נוספים״.

איפה התחיל המחקר?

״הוא התחיל מהבנה אישית שלי, במקרה אני אוהב ספורט״, הוא אומר בחיוך. ״תמיד שיחקתי כדורסל, כדורגל, הלכתי למשחקים, צפיתי בסרטונים ביו־טיוב ובפייסבוק, אבל, למרות שאמנם אנחנו חברה שעוסקת בספורט, לא כל העובדים אוהדי ספורט, לא כולם חייבים להיות עם הצעיף של הקבוצה שהם אוהדים על הכתפיים…

״יש אתגרים עיצוביים, של תוכן, של עריכה, של AI. זו חברה שיש בה ורסטיליות עמוקה, מתוכן מאוד צבעוני דרך טכנולוגיות מתקדמות, עריכת וידאו ועוד הבטים שיכולים למשוך כל אוזן ועין״.

ולאיזו תובנה הגעת בסוף?

״אחרי שדיברתי עם עורכי וידאו ולקוחות התחלתי להיכנס למחקר הטכני, ופיתחנו מוצר ראשוני שלא היה מספיק טוב, כי הוא נבנה תפור לאן.בי.איי, שהיו אז הלקוח העיקרי שלנו. עם הזמן הבנו שאנחנו צריכים לדבר בכמה שפות, באותו הרגע – לאפשר לכל הלקוחות הבינלאומיים שלנו לקבל את החומרים שלנו באותו הזמן״. 

ובכל פלטפורמה.

״כן. הקורונה האיצה את המעבר מטלוויזיה לינארית לטלוויזיה אינטרנטית, ופתאום אמזון או יו־טיוב הם לקוח שלנו. כולם הבינו שהכסף הגדול הוא עולמי, ולכן התוכן מוגש במלא שפות ומלא ערוצים – פייסבוק, סנאפ, אינסטגרם, טיקטוק. כל תוכן צריך לספר בצורה אחרת לקהל הרלוונטי ואנחנו מאפשרים לקבל את התוכן בווריאציות שונות ובגדלים שונים״.

להבין שהיה גול או שקלעו לסל

כץ, בן 35, למד מדעי המחשב ויזמות במרכז הבינתחומי הרצליה, עבד במיקרוסופט כמתכנת ועשה הסבה לעולמות הפרודקט. ב־2016 הצטרף ל־WSC SPORTS‎‎ כדי להוביל את המוצרים (״׳לקחתי׳ את הפרודקט מהמנכ״ל במטרה להקים את מחלקת המוצר, הייתי העובד ה־15 של החברה״).

החברה, שהוקמה ב־2009, פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית ליצירה אוטומטית של תקצירי ספורט בווידאו בזמן אמת. ״אנחנו יודעים לייצר תוכן בצורה אוטומטית ולתת פתרונות של תמיכה ומוניטיזציה לחברות בעולם הספורט – ליגות, קבוצות, גופי שידור ומוציאים לאור – כל הגופים בעלי זכויות השידור, כל הליגות הכי בכירות בעולם (בונדסליגה, אן־בי־איי, ליגת היורו ועוד), גופי שידור ענקיים. כל תוכן הווידאו שיוצא החוצה מגיע מאיתנו״.

מה זה אומר?

״בשנייה שנגמר מהלך המערכת יודעת להוציא סרטון בצורה אוטומטית ללקוח. אנחנו יכולים לזהות אירועים בזמן המשחק ובריל־טיים, במאית השנייה, להבין שהיה גול או שקלעו לסל.

״אנחנו יודעים לייצר סרטונים לפי מאפיינים שונים כמו שחקן, קבוצה, מגדר, מדינה, מקום שלמדו בו, תפקיד בקבוצה וכו׳; כל דבר שאתה רוצה לייצר לו תקציר – בכל אורך – דקה, 10 דקות, 20 דקות וכן הלאה – ולכל תקופת זמן – עכשיו, אתמול, השבוע האחרון. הכל בזמן אמת ובצורה אוטומטית״.

איך זה עובד?

״יש לנו שלושה מקורות מידע – אלגוריתמים ש׳מסתכלים׳ על וידאו, על אודיו ועל דאטה. במקביל לווידאו אנחנו מקבלים דאטה מהלקוח – לו״ז משחקים, הרכב שחקנים, זה מידע פומבי. ויש סטטיסטיקות ומה קורה בזמן משחק. במקביל יש גוף שלם אצלנו של אנשים שמנטרים את הסטרימיניג ואת המידע ומוודאים שהמידע יוצא ברמה גבוהה. 

״אנחנו לוקחים את כל המידע הזה ויודעים לזהות אירועים שקורים בזמן משחק. יש לדוגמה אלגוריתם שיודע לזהות מכה של בייסבול: אימנו את המערכת להסתכל על עשרות אלפי קליפים של תנועה והיא יודעת לזהות באחוזים מאוד גבוהים שהייתה חבטה. 

״בנוסף אנחנו נותנים ללקוחות שלנו כמה מוצרים. לדוגמה, מוצר עריכת וידאו ידני: אנחנו מכירים בכך שיש גופים שרוצים לערוך את התוכן בעצמם, לעשות בקרה, ליצור משהו יותר איכותי, יותר קראפטי. זה מוצר סופר מעניין למעצבי ומנהלי מוצר מבחינת אתגרי UX. ויש עוד מוצרים של גרפיקות אוטומטיות, תבניות של סטטיסטיקות, מוצרים שיוצרים סטורי בצורה אוטומטית ועוד״.

חברים ב־espn ובליגת הכדורגל היפנית

בתפקידו הנוכחי כסמנכ״ל מוצר (VP Product) כץ מנהל את תחומי המוצר, העיצוב והאנליסטים. תחתיו יש שני דירקטורים שאחראים על קבוצות מוצר באירגון, ובנוסף ראש עיצוב שאחראית על כלל העיצוב וראש צוות אנליטיקס שאחראי על האנליזה בחברה. תחתיהם יש מנהלי מוצר, מעצבים ואנליסטים. ״למנהלי המוצר יש עצמאות מלאה, אנחנו מאמינים בהם, הם אחראים על הרואד־מאפ, על הפיצ׳רים שיפתחו; הם הנושאים בעול ובכיף של איך התחומים שהם אחראים עליהם ייראו בשנה־שנתיים קדימה״.

ומה התפקיד שלך כולל?

״אני היום יותר מתווה מדיניות, חזון מוצרי, ועובד עם המנהלים השונים לייצר תיאום בין ההנהלה למנהלי המוצר. דבר שני: גיוס, גיוס, גיוס. אנחנו בגדילה, עברנו את ׳משבר גיל ה־150 עובדים׳, ואחד התפקידים שלי כחבר הנהלה הוא ליצור תהליכים בונים בין המחלקות השונות, לתמוך בגדילה של החברה ולהמשיך להתנהל בצורה כמה שיותר אפקטיבית ולא להפוך לספינה שלא זזה… אנחנו סטארט־אפ שצריך לזוז מאוד מהר. ובפוקוס הנוסף של גדילה להיות אחראי על התאמה של מוצרים, תמחור, מי השוק, מי היוזר.

״אנחנו חברה שכיף לעבוד בה. יש לנו קשרים מאוד טובים עם מעל 200 חברות ספורט, זה לא דבר רגיל שיש לאנשי פיתוח חברים שעובדים ב־espn או בליגת הכדורגל היפנית. יש לנו יחסים חבריים ועסקיים עם המון גופי שידור ספורט בעולם, ויש לנו עוד הרבה תיאבון ולאן לצמוח״.

birds

מה הכי חשוב במוצר?

יש הבדל בין היוזר ללקוח. הלקוח רוצה חברה שתיתן לו מענה לכמה שיותר תרחישים, זה לא שונה מכל תעשייה אחרת. אנחנו החברה הכי טובה בעולם בתחום, אין לנו כמעט תחרות, אנחנו מובילים בפער ויש לנו המון פתרונות שבעזרתם אנחנו יכולים ליצר מעורבות של המעריצים, לאפשר ללקוחות לעשות יותר מוניטיזציה, לעשות כמה שיותר עם פחות משאבים, בעבודה אונליין, אפרופו הקורונה. 

״ולגבי היוזרים – אנחנו מנסים לייצר הם מוצרים נוחים, אינטואיטיביים ופשוטים, עם יכולות עריכה מתקדמות. אנחנו משקיעים המון בכל פיצ׳ר, עושים הרבה בדיקות ומבחנים, לפני שאנחנו מעלים פיצ׳ר חדש לפיתוח אנחנו מציגים אותו ללקוחות ושואלים את דעתם, שמים דגש גדול על כל אלמנט, בעיקר בתכנות עריכה.

״ומן הסתם אוטומציה, אוטומציה אוטומציה, איפה שאפשר. אנחנו לוקחים החלטה בשבילך, אבל אם תרצה לשנות אתה יכול״.

כמה מהם עושים את השינוי?

״תלוי. אנחנו מאפשרים לייצר סרטים מלגמרי ידני ללגמרי אוטומטי. אני מבחינתי הולך על אוטומציה מלאה, יש לקוחות שלא רוצים אפילו שמישהו יעשה ריוויו. ויש את החברות כמו ה־NFL שרוצות לראות כל דבר. יש להן את כוח האדם לעשות את זה: הם יסתכלו, ואם הם יחשבו שזה לא מתאים הם ייצרו קליפ אחר.

״אבני הבניין שלנו הן שאנחנו יודעים לחתוך אוטומטית, play by play. עם זה הם יכולים לשחק כמו לגו ולבנות סרטון, זה תלוי בלקוח. אנחנו לא אומרים להם בואו תשתנו בשבילנו״. 

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

תגובה אחת

  1. אבנר

    האמת ששמעתי רק דברים טובים על החברה מקולגות. מאחל להם להמשיך לגדול ולהצליח

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden