כל מה שחשוב ויפה
נועה קרסל. צילום: WiseStamp
נועה קרסל. צילום: WiseStamp

נועה קרסל: חתימת המייל היא נדל״ן מרקטיאלי חינמי מלא בפוטנציאל

״זה וויקס בקטן: במקום לבנות אתר אנחנו בונים חתימה למייל״: נועה קרסל, מנהלת מוצר בחברת WiseStamp, מאמינה שכולנו חייבים חתימה מעוצבת למייל, ושהמיילים לא הולכים להיעלם (לפחות לא בתקופה הקרובה)

כשנועה קרסל, מנהלת מוצר בחברת WiseStamp מבית vcita, הגיעה לראיון עבודה, גם היא לא הבינה עד הסוף מה הקטע של חתימת המייל. ״הבוס שלי אומר תמיד שחתימה במייל היא טעם נרכש״, היא אומרת, ״אבל ככל שמעמיקים בזה יותר, החשיבות שלה נהיית ברורה מאליה והאתגרים נהיים מורכבים יותר״.

באיזה אופן? 

״חתימת מייל רלוונטית כמעט לכל עסק, לא משנה אם אתה סטארט־אפ או חנות בגדים. אבל המורכבות הטכנולוגית היא הרבה יותר גדולה: איך אתה דוחף את החתימות לכל העובדים בארגון, איך זה מסתנכרן בין כולם.

״אתה רוצה לעשות קמפיין לכריסמס ובלחיצת כפתור אתה יכול להטמיע אותו בחתימה אצל כל העובדים. היום יש לנו פיתרון כמעט לכל סוג עסק, לכל הפלטפורמות. זה מאפשר לנו להיות חדשניים – להציע פיצ׳רים של אנליטיקס, לספר כמה קליקים היו על החתימה או על הבאנר שעולה ויורד בתאריכים שקבעת בלי לגעת״.

וזה עדיין רלוונטי במיילים, כשאנחנו מתקשרים בעוד הרבה מדיומים? 

״מיילים ותקשורת עסקית עדיין שם, וכנראה גם ישארו שם לפחות לתקופה הקרובה. עסקאות משמעותיות של חברות נעשות במייל, לא בווטסאפ, ואנשי מכירות שיש להם חתימה משמעותית ודומיננטית במייל, זה מייצר נראות חזקה. אנחנו רואים שזה נותן המון ערך״.

מי אחראי על חתימת המייל?

קרסל, בת 31, היא בוגרת המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר (2016) עם התמחות באינטראקטיב. עם אמא מורה לרישום ואבא מהנדס בתעשייה אווירית, לדבריה כבר בתיכון ביססה רקע טכנולגי, שהמשיך להתפתח בשירות הצבאי ב־8200. לאחר הלימודים עבדה בשנים 2017-2021 בסטודיו ״לוליין״ של אורי ער לעיצוב ואיפיון חווית משתמש.

״בלוליין למדתי את המקצוע. יש כמה רמות שעיצוב יכול להגיע אליהן, ופרודקט הוא הרמה הגבוהה ביותר, כשמתעסקים גם בביזנס. עוד כשהייתי סטודנטית הפריע לי שמעצב תעשייתי חייב להבין איך הולכים לייצר את הכיסא שהוא מעצב, כמה זה הולך לעלות, באיזה מפעל, לעומת מעצב ממשק שכמעט ולא מחובר לביזנס של הממשק שהוא מעצב״.

מיילים ותקשורת עסקית עדיין שם, וכנראה גם ישארו שם לפחות לתקופה הקרובה. עסקאות משמעותיות של חברות נעשות במייל, לא בווטסאפ, ואנשי מכירות שיש להם חתימה משמעותית ודומיננטית במייל, זה מייצר נראות חזקה. אנחנו רואים שזה נותן המון ערך

לאחר מכן במספר סטארט־אפים כמעצבת מוצר. אחד מהם סטארט־אפ שמפעיל רחפנים מעל אתרי בנייה למטרת Q&A. ״אם אתה לוקח בניין בנוי ומשווה אותו לתכנית, יש פער של עד 20 עד 30 אחוז בין התכנית למה שקורה בפועל. אין תיעוד לבניין שהולך להיות פה מאוד שנים, זה לא חתיכת קוד. 

״כשהצטרפתי אליהם לא היה מוצר, היה קובץ פי־די־אף ששלחו ללקוח. זה משהו מאוד בעייתי לאנשים שעובדים בשטח – האתגר העיצובי הוא אדיר, אתה צריך לדבר עם פועלים בשוק האמריקאי בממשק אייפדי. אתה צריך בזמן יחסית קצר לגרום לבן אדם להבין מה הוא צריך לתקן, ועכשיו, כי מחר יוצקים את הבטון ואם לא תתקן עכשיו תצטרך פטיש אוויר, זה מאוד משמעותי במונחים של זמן.

״לאחר מכן חיפשתי את הדבר הבא, לקח לי זמן להבין מה אני רוצה לעשות, ולפני תשעה חודשים הצטרפתי ל־WiseStamp. הצטרפתי כדי להיות אחראית על כל מה שקשור לחווית משתמש. לדוגמה, איך משתמש נפגש עם המוצר שלנו ומבין מה הוא צריך לעשות כדי להתקין את החתימה שלו, לשדרג אותה. בסופו של דבר אחד מעמודי התווך זה הממשק, והלקוחות שלנו גם מציינים את זה. רוב המתחרים שלנו מגיעים יותר מכיווני ה־IT, משהו נורא טכני ופחות פאן. הלקוחות שלנו מעריכים את הקלות של עריכת החתימה, הפשטות של הדחיפה״.

איך זה בא לידי ביטוי?

״גם אם אתה חלק מהמרקטינג אתה לא צריך לדעת לתכנת כדי לדחוף את המסר לכל העובדים. אם אני מנהלת מותג ואני רוצה לעשות קמפיין ליום העצמאות, אני פשוט נכנסת למערכת ולא תלוייה בעוד גורם שהמותג פחות נמצא בראש סדר העדיפויות שלו. זה מקל על העבודה ולי חשוב לשמר את זה. אתה יכול לדמיין שככל שהמוצר נהיה מורכב יותר חשוב ומאתגר לשמור על הפשטות.

״מנהל מותג זה לא תפקיד שמוגדר כמו מנהל שיווק, שאתה יודע שאתה חייב לשווק, לשלוח ניוזלטרים, ליצור קמפיינים וכן האלה. כברנד מנג׳ר פחות ברור מה הכלים שעומדים לרשותי, והייתי שמחה להעביר מסר שוויזסטאמפ זה לגמרי זה. מי אחראי על חתימת המייל: האחראי על IT? או HR? זה לא תמיד ברור.

״לחתימת מייל יש ערך משמעותי ואנחנו רוצים לפנות למנהלי מותג שחשוב להם איך המותג שלהם נראה, אם זה בטיקטוק, בפייסבוק, בעולם האמיתי או בחתימת המייל: שם אנחנו רוצים להיות ומאוד נשמח לפתח את הדיון הזה, איך מתחזקים ברנד – גם פנימית״.

מה זאת אומרת פנימית?

״כשאתה מצטרף לחברה ויש לך חתימה במייל אתה כבר מרגיש שחושבים עליך, שאתה חלק מהארגון. אבל איך אני משיג חתימה? איך אני עושה את זה כשלאחרים יש ולך עדיין לא. זה עוזר ללכד אנשים גם בעבודה מרחוק. אפשר להסתכל על זה כמו כרטיסי ביקור שאף אחד כבר לא מדפיס. הייתי שמחה להציג מבט שונה, להראות שלדבר הזה יש ערך בתחזוק המותג, ובקשר עם לקוחות.

״בסוף יש קוביה קטנה שאפשר לעבוד בה וזה נורא מאתגר. אני זוכרת שכשהצטרפתי לחברה היה טמפלייט שידע להזרים את הפרטים של העובד הספציפי. העיצוב של הטמפליט נשאר אותו דבר, והלקוחות שלנו התקשו להבין את הקונספט והיו מייצרים חתימה לכל עובד בנפרד. האתגר היה לעזור לממשק להסביר את עצמו, זה היה תהליך מעניין – הצלחנו לפצח את זה״.

קודם כל אנימציה

לפני כשנתיים נרכשה ווייזסטאמפ על ידי הסטארט־אפ הישראלי vcita, וקרסל מספרת שבאותה תקופה נעשה תהליך מחשבה על מנועי הצמיחה שיכולים להניע את החברה קדימה ״היו כמה יוזמות, בואו נלך גלובל לעוד שפות, או b2b״. נכון להיום המודל הכלכלי ללקוחות פרטיים הוא freeמיום, שמתחילים לשלם כדי להוסיף פיצ׳רים כמו שתי חתימות, עוד עובדים וכן הלאה. לאחר 14 יום ניסיון התמחור נעשה פר עובד שיש לו חתימה, כשהמחיר הוא סביב $1.6 ליוזר לחודש (בחברה) או $5.8 ליוזר עצמאי יחיד.

״המוצר יחסית ותיק, החברה הוקמה לפני כעשר שנים, התחילה כמוצר b2smallb, שפונה לעצמאיים כמו סוכני נדל״ן, אנשים שהם וואן מן שואו, ומציע להם כלי נורא נחמד באינטרנט לייצר חתימה למייל ולהטמיע אותה. אבל הממשק של גוגל או אאוטלוק דרש ממך לדעת קוד כדי לעשות משהו מתוחכם יותר שנראה ממש טוב, ובשוק האמריקאי זה נורא חשוב.

״זה כמעט כמו כרטיס ביקור, או ליתר דיוק זה כרטיס הביקור הנוכחי, במיוחד לעורכי דין, יועצי מס, שחשוב להם איך הם נראים כלפי חוץ. לעומת זאת, אני מכירה הרבה מעצבים שאין להם חתימה למייל. זה וויקס בקטן: במקום לבנות אתר אנחנו בונים חתימה. יש לנו היום עשרות אלפי לקוחות משלמים. כשאתה מחפש בגוגל חתימת מייל אנחנו התוצאה הראשונה״.

לאנשים לא נמאס לפעמים מלקבל בכל פעם את החתימה הארוכה הזו בכל מייל?

״אנחנו עובדים היום על פתרונות כמו לייצר חתימה שונה או להסתיר אותה בריפליי, ואתה לא יכול לעשות את זה לבד בלי ווייזסטאמפ. אנחנו יכולים לייצר קמפיין שמתחלף כל הזמן, שמתעדכן כדי שלא תראה את אותו תוכן בחתימה. אנחנו מזהים את הפוטנציאל, זה נדל״ן מרקטיאלי חינמי והוא מלא בפוטנציאל. 

״דוגמה נוספת היא כל התחום של קסטמר־סקסס. אחד המדדים שלהם הוא שביעות רצון של לקוחות, אבל קשה להם לשכנע אותם לענות על שאלון. גילינו שאם בחתימת המייל יש אפשרות לדרג בכוכבים יש לזה אחוזי מענה יותר גבוהים.

״החתימה היא מקום ממש טוב להטמיע משהו לאותו רגע שקיבלת מענה בתמיכה, בוא תגיד איך היה – זה קצת כמו הסמיילי השמח/עצוב ששמים לך בשירותים ציבוריים: איך היה לך? זה קצת כזה, אתה תופס את הלקוח על חם במייל והתשובה שתקבל תהיה כנראה הרבה יותר אותנטית ונכונה כי קיבלת אותה ברגע שהוא קיבל ממך שירות״.

קודם כל אנימציה: קל לנו לייצר גיפים ואנימציות, אבל למשתמשים לייצר את זה בעצמם זה וואוו. יש לנו פיצ׳ר עם פונט שבלימודים היו הורגים אותי אם הייתי משתמשת בו – פונט של כתב יד: אתה כאילו חותם חתימה ידנית וזה זז באנימציה. זה קילר־פיצ׳ר, אנשים מתים על זה

מה עובד בחתימות?

״קודם כל אנימציה: קל לנו לייצר גיפים ואנימציות, אבל למשתמשים לייצר את זה בעצמם זה וואוו. יש לנו פיצ׳ר עם פונט שבלימודים היו הורגים אותי אם הייתי משתמשת בו – פונט של כתב יד: אתה כאילו חותם חתימה ידנית וזה זז באנימציה. זה קילר־פיצ׳ר, אנשים מתים על זה. או לעשות מעבר אלגנטי בין הלוגו לתמונה שלך: לי מאוד קל לייצר את זה אבל גם לי בתור מעצבת, אם היה לי לקוח שהיה מבקש ממני לייצר לו את המעבר הזה, זה היה קשה לעשות את זה לבד. אנחנו חושבים גם על העולמות האלו, איך לתת למעצבים להשתמש במוצר שלנו כחלק מההצעה ללקוחות שלהם.

birds

״יש גם את כל האפליקציות שאנחנו יכולים להטמיע בחתימה – אם זה לדרג את השירות שקיבלת, להטמיע כפתור של זום או להזמין את מי ששלחו לך מייל לקבוע איתך שיחה או פגישה מתי שהם רוצים. בנוסף, אחד הדברים החשובים בארגונים גדולים זה הדיסקליימר המשפטי. או משהו שאני מאוד אוהבת זה ה׳גרין־פוטר׳ – אם אתה לא חייב להדפיס את האימייל הזה אל תדפיס אותו בבקשה.

״בנוסף, אחד הפיצ׳רים העדכניים שנוציא בזמן הקרוב עוסק בכל נושא הפרונאונס – הפוליטיקלי קורקט שאנשים רוצים להגיד בחתימה שלהם איך הם מצפים שאנשים יפנו אליהם – he. him. they וכן הלאה. זה משהו שקורה בשיח האמריקאי, פחות בישראלי. זה שובר קרח, אני לא צריך לתקן, זה רשמי, נמצא בחתימה, אין יותר מדי שאלות. גם ככה בקורונה הכל נעשה מרחוק ואני יכול לייצר לעצמי תעודת זהות שמנקה את כל אי הנעימות״.

מרוב תוספות עוד רגע לא יהיה מקום במייל עצמו…

״תראה, בסופו של דבר, כשאתה שולח מייל ראשון ללקוח או איזו בקשת תמיכה, זה טוב שזה שם. המספרים מראים את זה. זה לא ׳נייס טו האב׳. אם זה רק לתקוע תמונה, לוגו ושם – מה עשינו? לא נתנו ערך. ואם אנחנו יכולים להוסיף ערך אז שיהיה שם.

״רוב הלקוחות שלנו נמצאים בארצות הברית, הדיון שם על הערך של חתימת המייל לא קיים. זה ברור לי שאני צריך את זה, השאלה באיזה מוצר אני בוחר. שם הצורך בחתימה הוא ברור מאליו, יש מיליוני מבקרים באתר שלנו כל חודש״. 

יש תמיכה בעברית?

״אנחנו תומכים בעברית, ימין שמאל, יש שם עוד קצת אתגרים באחורי הקלעים ופחות ב־UI״.

מה יש בחתימה שלך?

״חתימה ארגונית עם פיצ׳ר מגניב של באנר חמוד מתחלף שמקדם את זה שויסיטה זכתה כאחד הסטארט־אפים הכי טובים לעבוד בהם״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

תגובה אחת

  1. אבי

    יאבל'ה איזה בזבוז של משאבים

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden