כל מה שחשוב ויפה
ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין (״המעצבות״) על רקע הדלתות שעיצבו לרב בריח. צילום: תמי בר שי
ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין (״המעצבות״) על רקע הדלתות שעיצבו לרב בריח. צילום: תמי בר שי

״המעצבות״: אנחנו לא דוגמניות :) אנחנו קודם כל מעצבות 

לא היינו ״ממליצות״ על דלתות שלא אנחנו עיצבנו, אומרות ליטל רוזנשטיין ולוסי ויקנין (״המעצבות״) על שיתוף הפעולה עם רב בריח. עם למעלה מ־75 אלף עוקבים באינסטגרם, הלקוחות מגיעים גם דרך המלצה של הבנות שלהם

יובל: הי ליטל, הי לוסי. מה שלומכן בימים אלו של חום יולי אוגוסט. יש לי תחושה שאתן אוהבות קיץ

ליטל: אצלנו מעולה. אכן העונה האהובה עלינו

יובל: ידעתי. תגידו, כמה זמן אתן כבר עובדות ביחד?

לוסי: באופן רשמי החל משנת 2012

יובל: ולא רשמי?

ליטל: עוד בתקופת הלימודים, ממש בהתחלה, חבר פנה אלינו, סיפר שהוא משפץ דירה ברחוב רש״י בתל אביב והתעניין באיזה שלב אנחנו בלימודים. זה היה בערך שלושה חודשים אחרי שהתחלנו ללמוד והרגשנו לגמרי מוכנות.

אני לא יודעת אם זה אומץ או טיפשות, אבל זה הצליח. שיפצנו איתו את הדירה ותוך כדי עשייה גילינו שאנחנו שותפות. אז ככה זה התחיל באופן לא רשמי

יובל: רק איפה למדתן ומתי זה היה

לוסי: למדנו בסטודיו 6b בשנת 2011

יובל: נייס. אז עשר שנים אחרי (ולמה אומץ או טיפשות שאפשר גם וגם 🙈), בוא נתחיל בפרויקט האחרון עם רב בריח. איך זה קרה?

ליטל: ללא ספק היה מזה גם וגם מזה 🙂

איך זה קרה עם רב בריח… אני אסביר את זה הכי טוב שאני יכולה: העשייה שלנו מורכבת מעיצוב פנים ויצירת תוכן בתחום העיסוק. השילוב בין שני העולמות תמיד מוביל אותנו בחשיבה של עשייה חדשה, אחרת. לצד העבודה על פרויקטים של דירות, אנחנו מחפשות את הסטורי־טלינג הבא שלנו. כל שיתוף פעולה שמעניין אותנו הוא כזה שיש בו שילוב של העשייה שלנו והיכולת לספר את הסיפור.

פניתי לרב בריח במטרה לעשות משהו ביחד והעליתי את הרעיון שנעצב עבורם קולקציית דלתות עם סיפור אותנטי של המסע המשותף. לא היינו חושבות על שיתוף פעולה שבו אנחנו ״ממליצות״ על דלתות שלא אנחנו עיצבנו.

אנחנו לא דוגמניות 🙂 אנחנו קודם כל מעצבות. לצד זאת, אני חושבת שיש לנו את היכולת לייצר סטורי־טלינג נכון ואותנטי שמעביר מסרים מקצועיים שרלוונטיים גם ללקוחות קצה וגם לקהל מקצועי של מעצבים ואדריכלים

יובל: אכן קשה להתווכח עם למעלה מ־75 אלף עוקבות ועוקבים באינסטגרם, אבל על זה עוד אשאל אחר כך. אז פניתן לרב בריח והם אמרו כן. איך מתקדמות מפה?

המעצבות לרב בריח. צילומים: תמי בר שי

המעצבות לרב בריח. צילומים: תמי בר שי

ליטל: זה באמת מה שקרה – במשך שמונה חודשים עבדנו על פיתוח ועיצוב קולקציית הדלתות עם רב בריח, הכל כמובן תועד ועכשיו כשיש דלתות מעוצבות, אנחנו מספרות על תהליך העבודה שלנו.

לפני הכל היה חשוב לנו לייצר משהו שיעבוד. דלת יכולה להיות מאוד יצירתית וטרנדים וזה מדליק ומצטלם נהדר, אבל דלת זה לא שטיח. אפשר לומר שהחלפת דלתות בבית היא לא משהו שעושים תלוי עונה או מצב רוח. אז כמובן שיש כאן חשיבה מאוד מעמיקה שהולידה את הרעיון של אמנות גרפית שמורכבת מחירוצים ותבליטים על הכנף, אבל יש כאן חשיבה ריאליסטית של מוצר שצריך להתאים לכל בית

יובל: כמה דלתות יש בסך הכל, מה אתן יכולות לספר עליהן מבחינת התוצר הסופי של העיצוב שלכן?

לפני הכל היה חשוב לנו לייצר משהו שיעבוד. דלת יכולה להיות מאוד יצירתית וטרנדים וזה מדליק ומצטלם נהדר, אבל דלת זה לא שטיח. אפשר לומר שהחלפת דלתות בבית היא לא משהו שעושים תלוי עונה או מצב רוח

לוסי: הקולקציה שנקראת frames מציעה ארבע דלתות. לכל דלת יש את האמנות הגרפית שיצרנו ואת הצבעים שאנחנו מרגישות שהם הכי נכונים. מתוך הרצון לאפשר למעצבים או ללקוחות לקחת חלק בעיצוב הדלת או להעניק את הטאץ׳ העיצובי שלהם, אפשר לבחור את השילובים של החירוצים והתבליטים לפי הטעם האישי ואפשר גם לבחור שילובי צבעים שונים. כך שבקולקציה, מבחינה רעיונית, יש הרבה יותר מארבעה דגמים

יובל: הבנתי. מהם הצבעים הנכונים?

לוסי: לבן כמובן, שחור, אפור וירוק. לכל אחד מהצבעים האלה יש מקום חשוב בפרויקטים שלנו. ויש גם לא מעט סיפורים מאחורי כל צבע אבל זה כבר לזמן אחר 🙂 בשורה התחתונה הושקעה לא מעט מחשבה בבחירת הצבעים

😁

מותג לא נולד בערב אחד

יובל: אז זה בדיוק הזמן שאני רוצה לשאול על הקשר בין הדלתות לפרויקטים שלכם, על הקו העיצובי שלכן, ועל ההתאמה של כל זה לטעם הישראלי – אם יש כזה דבר בכלל. עד כמה חשובה לכן שפה שפה שלכם? טביעת אצבע? לעשות משהו יחודי בשוק שלא קל, ואני גם לא בטוח שחייבים, לחדש בו

לוסי: אנחנו אוהבות לראות איך קווים מתחברים. כשאנחנו ניגשות לתכנון חלל, אנחנו שואפות לייצר מראה אחיד, מינימליסטי והרמוני כשתמיד יש קווים ישרים – חלקם מתחברים וחלקם לא; אבל כולם ישרים. אין אלכסונים, אין שיפועים, אין קפיצות. התכנון, כבסיס, תמיד יתחיל ויסתיים בקווים ישרים, לעתים מקבילים, לעתים נפגשים. חלקם ברורים יותר, חלקם פחות מודגשים ממש כמו בדלתות שלנו.

והאם יש דבר כזה טעם ישראלי? סביר להניח שכן, אבל אני שמה לרגע את נושא הטעם האישי בצד. כל אחד יכול להביט על אותו חלל או חומר ולראות משהו אחר לגמרי. זה אומר שלאנשים יש טעם שונה? לא בהכרח. זה אומר שהם רואים את השימושים בו בצורה שונה.

פרקטיקה ופונקציונליות הם הקווים שצריכים להנחות אותנו. לדוגמה, יש משהו מאוד פונקציונלי הדלתות שעיצבנו. דמיין את המסדרון הארוך הזה שיש כמעט בכל בית ואת השאלה הנשאלת ביותר – מה נתלה במסדרון? איך נהפוך אותו למשהו ייחודי, לא משעמם ויחד עם זאת לא נעמיס (כי הוא צר, כי אין הרבה מקום וכו׳)… והנה הדלתות האלה, שמהוות אוסף אמנות גרפית מאוד שקטה אבל גם מאוד נוכחת שמייצרת עניין.

לא צריך כלום מעבר לזה 🙂

יובל: לא הייתי אומר כלום אבל מבין למה את מתכוונת. זו פעם ראשונה שאתן משתפות פעולה ככה עם חברה מסחרית עם ליין שאתן חתומות עליו?

ליטל: יצרנו עד היום לא מעט שיתופי פעולה גדולים ויוצאי דופן. בשיתוף הפעולה עם רב בריח זו הפעם הראשונה שיש ממש מוצר שהוא פרי עיצובנו, כמוצר 🙂

מבחינתנו, לעצב דלתות פנים עבור רב בריח היא חותמת אדירה של עשייה ישראלית מקומית ומקום לביטוי של היצירתיות וההשקפה העיצובית שלנו, והדבר שהכי ירגש אותנו זה לראות אותה בבתים בישראל.

יובל: בהחלט. ולזה התכוונתי, מוצר ראשון. אני יכול לנחש שכבר מדגדג לכן עוד? להרחיב את המותג של המעצבות?

לוסי: חולמות בעיניים פקוחות על הרחבת המותג 😉

יובל: אז בואו נדבר על המותג. מתי הבנתן שאתן כבר לא רק ליטל ולוסי אלא שיש פה משהו מעבר?

ליטל: אני אספר לך סיפור נחמד. ממש ממש בתחילת הדרך, כשהבנו שיש פה פוטנציאל לשותפות עסקית טובה, חיפשנו שם למשרד. השם הראשון שעלה והוכרז כ״שם לבינתיים״ היה המעצבות.

אחרי תקופה, לא מאוד ארוכה, הוזמנו בשל היכרות אישית (לא מקצועית) לאירוע מתוקשר של פתיחת החנות החדשה דאז של סטורי בשרונה. נכנסו באיחור אופנתי ונדחקנו בין ההמון. התקדמנו לתוך החנות כשפתאום נעמד מולנו אורי רייז, הבעלים של הרשת, הסתכל עלינו ואמר: ״המעצבות״. באותו רגע פשוט ידעתי שזה השם המדויק ביותר. כשאני מאמינה למשהו שאני עושה, אני גם יודעת לשווק אותו.

למען הסר ספק, מותג לא נולד בערב אחד. אבל האמנו במותג שלנו ולכל מקום שהגענו וכל דבר שעשינו, היה ממקום חזק, בטוח, מלא באמונה. ממש ממש ככה. כשאמרו לי ״לא״ על רעיונות שהצעתי או פניות שעשיתי, חשבתי לעצמי ״כמה מוזר שאומרים לנו לא… הם פשוט מפספסים את המותג שלנו״. זה נשמע יהיר. אבל זו לא הכוונה. אתה חייב להאמין במה שאתה עושה כדי שאחרים יאמינו לך

הוזמנו בשל היכרות אישית (לא מקצועית) לאירוע מתוקשר של פתיחת החנות החדשה דאז של סטורי בשרונה. נכנסו באיחור אופנתי ונדחקנו בין ההמון. התקדמנו לתוך החנות כשפתאום נעמד מולנו אורי רייז, הבעלים של הרשת, הסתכל עלינו ואמר: ״המעצבות״

יובל: ואינסטגרם? באיזה שלב הבנתן שזה הכלי שלכן?

ליטל: אינסטגרם? מהיום הראשון שהוא נולד. לוסי ואני מחלוצות האינסטגרמים בישראל. אהבנו את הפלטפורמה הזאת והיא שימשה אותנו כתחביב אישי במשך כמה שנים טובות. עם הזמן היא היוותה מקור הכנסה שעזר לנו להתפרנס ולאפשר לנו לבחור פרויקטים שבאמת מעניינים אותנו ולהביע את כתב היד שלנו. אגב, אנחנו הקמנו את תערוכת האינסטגרם הראשונה בישראל אבל גם זה סיפור לזמן אחר 🙂

היום אינסטגרם הוא לא מה שהיה פעם, והחכמה היא להכיר בעובדה שאינסטגרם הוא מוצר אבולוציוני ושצריך להתפתח ולהשתנות יחד איתו

😁

יובל: באיזה מובן? לעבור לטיקטוק. לא נראה לי שהקהל שלכן נמצא שם

לוסי: להפך: להישאר באינסטגרם ולייצר תכני טיקטוק. ולמה? כי זה בדיוק מה שרוצים שתעשה באינסטגרם. הם מכוונים אותך איזה תוכן לייצר. וכשאתה עושה מה שהם רוצים, האלגוריתם אוהב אותך ומקדם אותך. חוץ מזה לא צריך ״לעבור״. אפשר גם וגם כמו באומץ וטיפשות 😉

חוץ מזה, הקהל ״שלנו״ כמו של הרבה אחרים נמצא בכל מקום. גם בטיקטוק. בתרגיל פשוט של בניית אסטרטגיה למותג אתה חושב כמה שנים קדימה. ואיפה נמצא הקהל שבעוד כמה שנים בודדות יהיה הלקוח שלנו? גם בטיקטוק 🙂

יובל: אינדיד. אז רגע לפני שנפרדות, ספרו איזה לקוח.ה מפתיע שהגיעה אליכן בזכות הנוכחות שלכן באינסטגרם. משהו שלא היה מגיע אחרת והפתיע אתכן

ליטל: אמממ האמת שיש לי לזה שתי תשובות. רוצה שנכתוב את שתיהן ואתה תבחר?

עיצוב הדירה לדניאל עמית. צילומים: מ״ל

עיצוב הדירה לדניאל עמית. צילומים: מ״ל

יובל: למה לבחור? תנו שתי דוגמאות, אתן שתי מעצבות אז מגיע לכן שתי דוגמאות

ליטל: הפרויקט הפומבי שעשינו עם דניאל עמית נולד מהנוכחות שלנו באינסטגרם. חיפשנו את הדרך לייצר חשיפה, להגדיל את הקהל, והיא הייתה הדבר החם הבא (היום היא כבר הדבר החם הנוכחי). פנינו אליה כדי לייצר משהו ביחד, ובאופן מקרי יצא שהיא בדיוק עברה דירה ובעל הדירה היה מעוניין לשפץ והחלטנו לקחת את הפרויקט עלינו.

לאור העובדה שיצאנו לדרך עם שני נכסים דיגיטליים וכוח השפעה אדיר, יצרנו שיתופי פעולה סוחפים כי הם היו כמובן אותנטיים. היה פה שיפוץ אמיתי והעשייה שלנו בתוך התהליך תועדה כמו שגרת עבודה של משרד לעיצוב פנים. זה הצליח ואת ההצלחה הזאת אנחנו חייבות לפלטפורמה שנקראת אינסטגרם

לוסי: סיפור אחר… ממש לא מזמן פנו אלינו זוג מקסים עם דירה להשקעה במרכז תל אביב. הם הגדירו את הדירה ב״דירת המפלט שלהם״ והכריזו שהם רוצים שהיא תהיה המפנקת ביותר. התקציב כמובן מפנק בהתאם וזה בהחלט פרויקט נחשק ויוקרתי.

בשיחת ההיכרות הראשונה שלנו, הם סיפרו שהבת שלהם עוקבת אחרינו באינסטגרם ושהיא אמרה להם שהם חייבים חייבים חייבים לפנות אלינו עם עיצוב הדירה המיוחדת הזאת. אגב, זה גם סיפור נחמד על הגדרת קהלי יעד או יותר נכון אי הגדרת קהלי יעד. הרשתות החברתיות הן פלטפורמות שיכולות לייצר ויראליות לא נורמלית לכל עסק. לבעלי הדירה המיוחדת הזאת לא הגענו. אבל לבת שלהם כן 🙂

אגב, אולי יש עוד בנות חמודות כאלה בטיקטוק 😉

יובל: אהבתי. מה עוד? משהו חשוב נוסף להגיד לפני שאומרות שלום?

ליטל: זו השאלה הכי קשה. אולי זו הזדמנות להגיד תודה לכל מי שמפרגן לעשייה שלנו. הנוכחות של האנשים שאוהבים עיצוב ושל הקהל המקצועי בפלטפורמות שלנו חשובה לנו ומוערכת עד בלי די. אז תודה!

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden