כל מה שחשוב ויפה
בריאן גלאגר. צילום: תומר קורן
בריאן גלאגר. צילום: תומר קורן

בריאן גלאגר מטמיע בראפיד קו עיצובי נועז ולא מתנצל

לפני כשנה מונה בריאן גלאגר למנהל צוות עיצוב המרקטינג של ראפיד, שמפעילה את רשת התשלומים המקוונים הגדולה מסוגה בעולם. מאז עברה החברה מיתוג מחדש שמטרתו להתאים את השפה הגרפית לאופי המותג. וכן, זה כולל את מסיבות הענק שלה

כשבריאן גלאגר הצטרף בשנה שעברה ל־Rapyd כמנהל צוות העיצוב במחלקת המרקטינג של החברה, הוא התקשה להבין איך הצבע הכחול, שהיה דומיננטי בזהות המותגית, קשור למה שראה מסביבו. ״זה פשוט לא התאים לאנשים שפגשתי, לא שיקף את מי שאנחנו״, הוא מספר.

ואמנם, תהליך המיתוג מחדש שהושק בחודש אוקטובר האחרון, משקף יותר את הדי.אן.איי של ראפיד שידועה – גם למי שמחוץ לעולם הטק הישראלי – בעיקר בשל מסיבות הענק שהיא עושה. ״ראפיד היא מותג נועז, לא מתנצל, לא חושש, ואפשר לראות את זה במיתוג החדש עם הוורודים, הסגולים, הצהובים והירוקים, שמשתלבים עם השחור. זה משהו שאתה לא רואה באופן כללי בטק, ובטח שלא בפינטק: פאלטה צבעונית שמתבלטת גם לעומת המתחרים וגם באופן כללי.

״תראה את כל הלוגואים הכחולים והירוקים מסביב, אתה לא רואה את הסגולים והצהובים שלנו, ואתה בטח לא רואה את הוורודים. אנחנו משתמשים בצבעים בזוגות או בשלשות, מה שמאפשר ליצור פתרון לפי קהל היעד ולפי מה שאיש המכירות מתחבר אליו. מי שאוהב את הוורוד שישתמש במצגות שלו בוורוד. וגם כשאתה מצטרף לחברה אתה יכול לבחור צבעים לחתימת המייל ולכרטיסי הביקור שלך, להחליט איך אתה רוצה להיראות בעולם. אתה ראפיד, אבל אתה גם עצמך״. 

זה יכול להיראות כמו הזמנה למסיבה.

״בסוף תלוי איך אנחנו משתמשים בזה. חוץ מזה זה אנחנו, יש לנו מסיבות, אנחנו לא מחביאים את זה, וזה מתאים מאוד לסכמת הצבעים שלנו. זו האישיות שלנו״. 

ראפיד, שהוקמה ב־2015, מפעילה את רשת התשלומים המקוונים הגדולה מסוגה בעולם. החברה, שתומכת ב־65 סוגי מטבעות ביותר מ־170 מדינות ובמעל 900 אמצעי תשלום שונים, מעסיקה 900 עובדים, 350 מתוכם בישראל, עם משרדים באנגליה, הולנד, איסלנד, ארצות הברית, הונג קונג, סינגפור, תל אביב, ולאחרונה גם בדובאי.

גלאגר, שהצטרף לחברה בשנה שעברה, הספיק להוביל מאז פרוייקטים גדולים בולטים, ביניהם הטמעת תהליך שינוי השפה העיצובית של החברה (שנעשה על ידי סטודיו Known), שכלל – לדבריו – עד כה, למעלה מ־3,500 תוצרים עיצוביים. ״המסר הוא קודם כל אנשים: אנחנו זזים מהר, גמישים, וזה לא משנה אם זה חברות אנטרפרייז, חברות גדולות, בינונית וכן הלאה. המטרה היא למצוא את האיזון המושלם בין עיצוב מפציץ לחוויית משתמש, תוך דחיפה לעיצובים נועזים ויצירתיים. יש לנו מוצר שחוסך לך זמן לעשות עוד דברים לעסק שלך או ללכת לעשות טרק או לשוט בקאנו, לעשות משהו אחר ולא להסתבך עם כל הרגולציה״.

איך זה בא לידי ביטוי בתוצרים?

״לדוגמה, באירוע בווגאס התאמנו את השפה העיצובית למקום, רוקנרול גראנג׳י, עם 100 ומשהו פוסטרים על הקירות, במה, זה הרגיש יותר כמו הופעה. והייתה את חנות הסוואג – אלפי אנשים עמדו בתור כדי לקבל את כובעי Cut the BS; אנחנו אוהבים להכניס פאן בסוואגס.

״לעומת זאת, באירוע בסינגפור עשינו משהו יותר פיין, פחות וגאס, אבל עדיין גדול, צבעוני, בולד. יש לנו הרבה דברים להגיד והרבה קהלים להגיד להם, והריבוי הגרפי הוא דרך טובה לפנות אליהם. כל אחד רואה את מה שהוא צריך. והכי חשוב שלא נראינו כמו כולם. 

יש לנו הרבה דברים להגיד והרבה קהלים להגיד להם, והריבוי הגרפי הוא דרך טובה לפנות אליהם. כל אחד רואה את מה שהוא צריך. והכי חשוב שלא נראינו כמו כולם

״את כנס המפתחים עיצבנו כמו ספינת חלל, כמו שאתה מבין אנחנו לא מאמינים בביתן ׳רגיל׳. גם שם יצרנו מן משחק ׳ונדינג משין׳, שאתה לא יודע איזה סוואג תקבל. אנשים עמדו בתור בלי לדעת מה הם יקבלו; עמדו בתור שעה לגרביים. אנחנו טובים בלבנות את ההייפ״.

מה הסיפור של הסוואג?

״כל אחד צריך סוואג… זה משקף את האווירה, את ההווי שאני נמצא בו, של האנשים במשרד. ואני גאה בדברים שאנחנו עושים: ללבוש את העיצובים שלנו על החזה או הראש או הרגליים זה נחמד. כשאנשים רואים את זה הם מתחילים לדבר איתך, אומרים ׳אתה עובד בראפיד׳, אני רוצה לעבוד שם, או עבדתי שם. יש בחברה 900 עובדים ואלה גם יכולים להיות אנשים שאולי לא פגשתי ונחמד לפגוש אותם ברחוב. 

״וזה גם מחזיר אותי לתחילת הקריירה שלי, לאחד הדברים הראשונים שעשיתי, כשבניתי סדנת הדפס ביתית בגראז׳ של הבית. במשך שלוש או ארבע שנים ככה שילמתי על הקולג׳. זה היה פאן, היה לי עסק אופנה קטן. זה חלק מהדי.אן.איי שלי״.

צילומים: מ״ל

צילומים: מ״ל

birds

גלאגר, בן 35, גדל בלונג ביץ׳ קליפורניה (ארצות הברית). הוא בעל תואר ראשון באמנות ועיצוב גרפי מאוניברסיטת קליפורניה (2011) וב־12 השנים האחרונות הוא צבר ניסיון בעיצוב גרפי וייעוץ עיצובי למגוון חברות בתעשיות השונות. במהלך השנים הוא עבד עבור מותגים גלובליים הן כפרילנס והן כעובד שכיר, וסיפק שירותי עיצוב, בניית מותג, ניהול צוות עיצוב ועוד.

בשנת 2017 עלה לארץ, חזר כעבור שנה ללוס אנג׳לס, ולפני כשנתיים, בעיצומה של מגפת הקורונה, חזר לישראל והמשיך בעיסוקו כמעצב. תחילה עבד ב־Marcomit, סוכנות מיתוג ותקשורת שיווקית, ולאחר שנה עבר לראפיד.

בתפקידו הנוכחי הוא מנהל את הצוות שאחראי על ״כל מה שיוצא מראפיד שהוא לא הפרודקט: עלונים, המון מצגות, וידאו מושן, מיתוג מעסיק, הכל. אנחנו קצת כמו סוכנות קריאייטיב שיש בצד אחד את העיצוב, בצד שני את התוכן, ובאמצע הפרויקט. זה כל הזמן מתפתח וצריך להגיב מהר. הצוות של הקופי עובד בארצות הברית אז הפגישות המשותפות הן אחר הצהרים שלנו שזה בוקר שם. זה לא נוח לנו ולא להם, אבל יש לנו פגישות טובות, כאילו אנחנו באותו חדר. כולם מעלים הרבה רעיונות עד שמשהו נדבק״.

אתם משתמשים בכל מחוללי תמונות ה־AI החדשים?

״התחלנו לשחק עם זה, זה פאן. אנחנו יכולים להשתמש בזה לרעיונות, אבל עדיין צריך ויהיה ביקוש למי שיגיע עם האסטרטגיה, מישהו שיגיד למכונה מה לעשות. זה יכול להיות קצת מפחיד אבל למעצבים יש מגע אישי״.

אתה אופטימי.

״מאוד. אני מאוד איזי גואינג, בטח כבר הבנת את זה. אני יודע להתאים את עצמי, להסתגל, להיות הנדס־און. המעצבים שלי עובדים מאוד קשה, עדיין יש לנו 800 תוצרים נוספים לעבוד עליהם במיתוג החדש…״. 

מה לדוגמה?

״מתוכננים הרבה אירועים ב־2023 ובשבילי האתגר הוא להבין לאן לקחת את המותג. יש לי המון סקיצות במחברת הסקיצות שלי, אני לא בטוח לאן זה הולך, בוא נראה. בינתיים יהיה לי יותר דאטה, קצת כמו קבוצת ספורט – תראה את הלייקרס, הם כל הזמן מתקדמים, אבל עדיין שומרים על המהות והדי.אן.איי שלהם כקבוצה״. 

מה זה אומר מבחינתך?

״לפשט לפשט לפשט. אני אוהב מינימליזם״. 

המיתוג של ראפיד הוא לא בדיוק מינימליסטי.

״הוא כן, במובן מסוים. אלה לא איורים מרובי פרטים. האתר נקי, השפה של ראפיד נקיה. אנחנו מאוד מדויקים״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

3 תגובות על הכתבה

  1. ג

    באופן אירוני השתפרות המצב הכלכלי של המעצבים הגרפיים הוא ביחס הפוך לשפל החסר תקדים שהתעשייה נמצאת בו מבחינת עניין ויצירתיות

  2. JK

    אפשר גם היה להיות אמין יותר… ולשתף כמה ראפיד שילמה על הבראנד הזה לחברה חיצונית ולא מישראל.
    ושהבראנד של The moment עוצב כמה חודשים לפני שברייאן הגיע לחברה.. על ידי 2 מעצבים שהקימו את צוות עיצוב במחלקת המרקטינג. אבל שטויות העיקר לקבל יח״צ לחברה שמזמן שכחה להעריך את העובדים שלה…

  3. אולי מעצב

    ״ אני אוהב מינמליזם״ ן-״לפשט, לפשט, לפשט״ לא באו לידי ביטוי כל כך בתוצרים העיצוביים שהוצגו בכתבה.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden