כל מה שחשוב ויפה
״אופנת ברכה״ מתוך הפופ־אפ של חממת מפעל הפיס ברשת סטורי. צילומים: גיא רשקובן
״אופנת ברכה״ מתוך הפופ־אפ של חממת מפעל הפיס ברשת סטורי. צילומים: גיא רשקובן

דוד שמש, ביקור אצל הירקן, קבוצות כדורגל והפלאפל השכונתי: הקולקציה החדשה של ״אופנת ברכה״

אחרי שהחזירה לחיים את החנות של סבה וסבתה, המעצבת נועה טרלובסקי מ״אופנת ברכה״ משיקה קולקציה חדשה שנוצרה במסגרת חממת מפעל הפיס, עם טי־שירט במהדורה מוגבלת שתימכר ברשת סטורי

עמית: בוקר טוב נועה. מה שלומך?

נועה: הי עמית בוקר טוב. הכל נפלא, מה איתך?

עמית: כאן בסדר. אנחנו משוחחות לרגל הזכייה שלך במלגת החממה של מפעל הפיס. רוצה לספר על זה?

נועה: הזכייה שלנו במענק של המועצה לתרבות של מפעל הפיס היתה צעד ממש משמעותי בשביל המותג שלנו, בייחוד בתקופה הזאת, ובכלל. נבחרנו לקחת חלק בחממת האופנה יחד עם עוד חמישה מעצבים. המענק עזר לנו לקדם את המותג שלנו בליווי של נשות ואנשי מקצוע מדהימים מהתעשייה, וזה כבוד גדול בשבילנו

עמית: במה היתה כרוכה הזכייה? מה הגשתם לטובת זה?

נועה טרלובסקי, ״אופנת ברכה״

נועה טרלובסקי, ״אופנת ברכה״

נועה: בשלב הראשון התבקשנו לאייר קולקציה חדשה ולהגיש תכנית עסקית וכלכלית, ולפרט על החזון של המותג ועל נקודת המבט שלנו כמעצבים. מי שעבר את השלב הראשון הוזמן לשלב הפרזנטציות שבו התבקשנו לייצר דגם אחד מתוך הקולקציה שאיירנו, לעשות פיץ׳ על המותג ולענות לשאלות הוועדה – שהורכבה ממגוון אנשי תעשיית האופנה המקומית, מהמלווים של החממה ומנציגים של מפעל הפיס. כל התהליך לקח כמה חודשים טובים, אבל היה שווה את זה

עמית: ברור שהיה שווה. מתי התבשרתם על הזכייה ומה קרה אחרי?

נועה: את ההודעה על כך שהתקבלנו קיבלנו באוגוסט, ומיד התחלנו בסדרה של מפגשים עם המלוות שלנו – אירה גולדמן ומיכל צ׳יטיאט. אירה ליוותה אותנו בעיצוב הקולקציה ומיכל ליוותה אותנו מהבחינה האסטרטגית והעסקית.

היה לנו חיבור מושלם איתן. בהתחלה פחדתי לעבוד במסגרת. אני רגילה להיות סוליסטית ויודעת שאופנת ברכה היא מותג מיוחד ושנוי במחלוקת. אבל הן ישר הבינו את הראש שלי, תמכו ברעיונות ובעיצובים ונתנו לי ביטחון לעוף עם המותג. לאורך כל התהליך שמרנו על הדי.אן.איי שלנו, מה שהיה משמעותי עבורנו. זה תהליך שלקח את העסק שלנו לשלב הבא, אבל נשארנו מי שאנחנו. זה לא מובן מאליו

אופנת ברכה היום היא נקודת המפגש בין הזיכרונות שלי מהחנות והחוויות היומיומיות שלי בשכונה שממנה אני פועלת. אני משייכת את המותג לז׳אנר הקאמפ. הוא מאגד בתוכו הומור, צבעוניות, אומץ, ביקורת ונוסטלגיה שלוקחת השראה מגזרות ארץ ישראליות שפוגשות את הרחוב ואת הכאן והעכשיו

עמית: בואי נדבר רגע על אופנת ברכה. באמת יש לכם שפה מיוחדת

נועה: נכון; להיות מיוחדים זה בראש מעייננו. הסיפור של אופנת ברכה מתחיל בשנת 1969, כשסבא וסבתא שלי פתחו את הבוטיק שלהם בחולון אחרי שעלו לכאן בסוף מלחמת העולם השנייה. סבא שלי היה החייט של הבוטיק ודאג שכל לקוחה תרגיש הכי יפה שיש, וסבתא שלי היתה הקניינית והמוכרת. היא היתה הולכת בכל יום שלישי לבית רומנו, שהיה הלב של תעשיית האופנה הישראלית, ורכשה שם את הבגדים מהיצרנים המקומיים.

בתקופה ההיא היתה גאווה בייצור המקומי. סבתא שלי היתה מתגאה בכך שהיא מביאה את דיזנגוף לחולון. החנות היתה מקום מפגש תרבותי לגברי ונשות העיר, עד שנסגרה בשנת 2006. אני ביליתי בילדותי הרבה בחנות, ראיתי את סבתא שלי מעצבת את חלונות הראווה ומוכרת בידייש לגברות.

בשנה ד׳ שלי בשנקר, בשנת 2020 (בשיא תקופת הקורונה), תהיתי למה אני לא רואה ברחובות אנשים עם טי־שירטים ממותגות בעברית, והתחלתי לייצר כאלה עם הלוגו של אופנת ברכה. זה הצחיק אותי, וגם נגע ללב. לא ציפיתי שזה יצמח לעסק, אבל אנשים כל כך אהבו והתחברו כך שמהר מאוד זה התפשט וגדל

האג׳נדה נמצאת בפרונט של כל פריט

נועה: מפה לשם, אנחנו פועלים כבר יותר משנתיים, כשבן זוגי יוסי הצטרף ולקח על עצמו את כל התפעול. אופנת ברכה אוריגינלס צמחה באופן אורגני להיות מי שהיא היום.לא ציפיתי שהיא תצא מתל אביב, אבל היום יש לנו לקוחות בכל הארץ ובעולם. זה לגמרי בזכות הנאמנות שלנו לעצמנו והאג׳נדה החזקה שלנו שנמצאת בפרונט של כל פריט

עמית: ברכה, על שם מי?

נועה: ברכה זו סבתא שלי, ולבוטיק המקורי קראו ״אופנת ברכה״

נועה טרלובסקי. צילום: מ״ל

נועה טרלובסקי. צילום: מ״ל

מתוך הפופ־אפ של חממת מפעל הפיס ברשת סטורי

מתוך הפופ־אפ של חממת מפעל הפיס ברשת סטורי

עמית: אם תתבקשי להגדיר את הסגנון שלכם בשתי שורות. איך תגדירי?

נועה: אופנת ברכה היום היא נקודת המפגש בין הזיכרונות שלי מהחנות והחוויות היומיומיות שלי בשכונה שממנה אני פועלת. אני משייכת את המותג לז׳אנר הקאמפ. הוא מאגד בתוכו הומור, צבעוניות, אומץ, ביקורת ונוסטלגיה שלוקחת השראה מגזרות ארץ ישראליות שפוגשות את הרחוב ואת הכאן והעכשיו. המציאות שלנו גם ככה מורכבת ומלאה בכאב, אז המשימה שלי היא להכניס צבע לרחובות ולקרב לבבות, לתת לאנשים ביטחון להיות מי שהם ולחגוג את זה

עמית: בואי נחזור למפעל הפיס. מה כוללת הקולקציה שעיצבתם במסגרת החממה?

נועה:  הקולקציה ממשיכה את השפה העיצובית שלנו עד עכשיו. אני אוהבת לקחת דימויים יומיומיים שאנחנו בדרך כלל לא מייחסים להם יופי, ולתת להם במה נחשקת. לדוגמה: דוד שמש, יונים חוגגות על פירורי לחם, הביקור השבועי אצל הירקן ותמונות של קבוצות כדורגל תלויות על הקיר בפלאפל השכונתי. אני ניגשת לדברים שאני רואה מסביבי, כאלה שמפעילים אותי, ומתרגמת אותם לפריטים.

בקולקציה החדשה נתנו לדימויים מהשכונה שלנו להוביל אותנו ויצרנו את התמונה המלאה של יפו דרך הפילטר של אופנת ברכה. הגזרות תמיד קלילות וארץ ישראליות, בשילוב בדים טבעים ופרינטים שאיירתי בעצמי, לכלל הספקטרום המגדרי. והכל מיוצר בארץ, זה חרוט על דגלנו. אנחנו מתעסקים יום יום בשימור התעשיה המקומית ועובדים רק עם בעלי מלאכה מקומיים

אני חיה ונושמת את אופנת ברכה, אני חושבת עליה מבוקר ועד ליל, היא גם העסק שלי וגם הזוגיות שלי וגם המורשת שלי. אני מאמינה בכל ליבי שהיא חשובה כאן בנוף

עמית: במה באה לידי ביטוי התרומה של המלוות שלכן?

נועה:  אירה ומיכל (וגם שגיב גלעם שליווה גם מעצבים אחרים) ליוו את התהליך מכל הבחינות – העיצובית, התפעולית, העסקית, וגם הרגשית. הן סייעו לנו בקבלת החלטות על כמויות, תמחור, ייצור ותהליך עבודה בריא. הן הבינו את אופנת ברכה מההתחלה ושמרו עליה מיוחדת ונאמנה לעצמה, הידקו את הקולקציה מכל הפינות ועודדו אותי לחגוג אותה. הידע והחוכמה שקיבלנו מהמלוות הוא בעיני החלק הכי שווה במענק.

קיבלנו גם ליווי בשיווק במדיה בהנחייתו של עומר ביבי – שהפגישות איתו היו משמעותיות לא פחות. הוא לימד אותנו על מכירה באונליין ושיווק בסושיאל. היו לנו פגישות מעצימות גם עם אורי רייז מרשת סטורי, שהוא זה שנתן לנו את הבמה בחנות

עמית: והקולקציה הזו תימכר בפופ אפ בסטורי?

נועה:  כן. הקולקציות של ששת המעצבים יושקו בחנות הדגל של סטורי, בסטורי אונליין וכמובן אצלנו באתר ובסטודיו

עמית: הבנתי שעוצבה גם טי־שירט מיוחדת לפופ־אפ. ספרי עליה?

נועה:  זו טי־שירט שכל ההכנסות ממכירותיה הולכות לתרומה, והיא יוצרה בארץ כמובן. בעיצוב שלה המשכנו את השפה שלנו ואת האהבה שלי להתייחס לדברים בצורה ישירה ומילולית: לקחנו את הבוטקה של מפעל הפיס והעברנו אותו דרך נקודת המבט של אופנת ברכה. הושבנו על הגג שלו יונה, שמלווה את הקולקציה שלנו ומסמלת שלום ובשורה חדשה. הפופ־אפ יתקיים בסניף בכיכר דיזנגוף ויהיה לאפשר רכוש את החולצות גם באתר

עמית: סטורי היא רשת שיווק עם אג׳נדה אקולוגית ברורה. זה צריך היה לבוא לידי ביטוי בקולקציה שלכם?

נועה:  ברור. לדעתי זה היה פקטור בבחירת המעצבים השנה. בעולם האופנה היום ובכלל בכל התעשיות, אי אפשר להתעלם ממשבר האקלים. כל בעל מותג חייב להתייחס למצב ולעשות מה שהוא יכול כדי לשמור על הכוכב שלנו ועל החיים בו. אנחנו מיומנו הראשון עושים כל מה שביכולתנו כדי לשמור על העולם שלנו. זה ערך שמוביל אותי בחיים כבת אדם ולא רק כבעלת מותג ומעצבת

עמית: את נשמעת מלאת תשוקה ויצירה למה שאת עושה

נועה:  אני חיה ונושמת את אופנת ברכה, אני חושבת עליה מבוקר ועד ליל, היא גם העסק שלי וגם הזוגיות שלי וגם המורשת שלי. אני מאמינה בכל ליבי שהיא חשובה כאן בנוף, ואני שמחה שהרגשת את זה גם

עמית: אז אני לא יכולה לסיים את השיחה שלנו ללא השאלה: מה את רוצה לעשות כשתהיי גדולה?

נועה:  להיות משמעותית בעולם שלנו ולתת את המקסימום שאני יכולה כדי שיהיה פה שמח. זה מגיע לנו. אני ממשיכה לגדול ולהתפתח ביחד עם אופנת ברכה, ויוצרת קשרים מרגשים עם הלקוחות ובעלי המלאכה שלנו. העתיד צופן לנו דברים מרגשים. יש לנו תכניות וחלומות גדולים, ואנחנו מתקדמים אליהם למרות כל הקושי

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden