כל מה שחשוב ויפה
רן פינקלשטיין, מדברים קריאייטיב
רן פינקלשטיין, מדברים קריאייטיב

מה נשמע // מדברים קריאייטיב

הבמאי ואיש הקריאייטיב רן פינקלשטיין משוחח בפודקאסט שהוא מקליט ומצלם מביתו הפרטי, עם אורחים ואורחות שמגיעים מסקאלה רחבה של תפקידים בתחום: מנהלי קריאייטיב וסושיאל, יוצרי.ות תוכן ובינה מלאכותית, קופירייטרים ועוד

מי אני

רן פינקלשטיין, היוצר והמגיש של הפודקאסט מדברים קריאייטיב שמונה עד כה 13 פרקים. ביומיום אני במאי ואיש קריאייטיב, וכבר מעל לעשור עוסק בתחום התוכן ויצירת וידאו. בשנים האחרונות אני עובד במחלקת הקריאייטיב של סוכנות התוכן והפרסום Peach.

הרעיון לפודקאסט התחיל להתבשל אצלי לפני כשנה, כשלא הצלחתי למצוא מספיק תוכן של בני ובנות דורי שמדברים על קריאייטיב, על אחת כמה וכמה בעולם הפרסום. ניסיתי לפנות לכמה גופי פודקאסטים כדי להקליט אצלם, אבל אף תהליך לא התקדם כמו שרציתי.

החלטתי לקחת את יצירת הפודקאסט בשתי ידיי ולעשות אותו עצמאית. עשיתי סקירה על ציוד מתאים וצפיתי בעשרות מדריכים על עריכת סאונד, ועל איך בכלל מעלים פודקאסט לאוויר. כאיש וידאו, היה לי ברור שהוא גם יהיה מצולם ולכן אפשר למצוא את הפודקאסט גם ביוטיוב (ולא רק בספוטיפיי ואפל פודקאסט). אגב, הפודקאסט מוקלט אצלי בבית וזה ממש יוצר אווירה נינוחה ונעימה, מה שתורם רבות לשיחה.

על מה מדובר

השיח בפודקאסט הוא כשמו – שיח על קריאייטיב. בזכות כך שקריאייטיב הוא תחום מאוד רחב, יש מגוון רחב של מרואיינים ומרואיינות: ממנהלי קריאייטיב ועד מנהלות סושיאל, מיוצרי ויוצרות תוכן ועד יוצרי בינה מלאכותית, מקופירייטריות ועד במאים. בפרקים העתידיים ישתתפו גם אנשי טק, שחקנים ואנשי יצירה מתחומים נוספים.

רן פינקלשטיין. צילום: מאי סביר

רן פינקלשטיין. צילום: מאי סביר

למרות שהפודקאסט עוסק בקריאייטיב השם שלו במכוון לא מקורי או יצירתי. בחרתי את השם כדי לא להגביל את תחום העיסוק של הפודקאסט. ידעתי שבהתחלה אני אתמקד בפרסום ושיווק, אבל בהסתכלות להמשך צפיתי שאפתח את היריעה לעוד תחומים

אין לי קו מנחה אחד ספציפי לבחירת המרואיינים, העיקר שהם יהיו אנשים שיכולים לשתף מניסיונם בתחום הקריאייטיב בדרך כזאת או אחרת. דבר אחד שאני כן מסתכל עליו הוא איזון בין מרואיינות נשים למרואיינים גברים – עד כה זה קורה ואני שמח להגיד שגם יש רוב נשי למאזינות לפודקאסט.

השם שלי

למרות שהפודקאסט עוסק בקריאייטיב השם שלו במכוון לא מקורי או יצירתי. בחרתי את השם כדי לא להגביל את תחום העיסוק של הפודקאסט. ידעתי שבהתחלה אני אתמקד בפרסום ושיווק, אבל בהסתכלות להמשך צפיתי שאפתח את היריעה לעוד תחומים, ו״מדברים קריאייטיב״ זה שם שמתאים גם כדי למצוא דרך קריאייטיבית לפתרונות שהם לא רק מרקטיאלים.

הפעם הראשונה

הפרק הראשון עלה בספטמבר 2023, ובו התארח מנהל הקריאייטיב אורון הרשטיג שסיפר איך עושים קריאייטיב לאחד הלקוחות הכי מעניינים שיש – מקדונלד׳ס. אורון הוא חבר קרוב ופעם גם עבדנו יחד באותו משרד. הוא התאים להיות האורח הראשון גם במובן התוכני, וגם במובן של הניסיון הראשון והרצון להיות בסביבה נוחה ובטוחה.

birds

נשמע טוב

באופן אישי אני אוהב את כל הפרקים בפודקאסט – ולא כקלישאה. אני מראש מזמין את מי שמעניין אותי לדבר איתו.ה, וכך זה נשאר גם אחרי שהפרק עולה לאוויר. יחד עם זאת, כדי להיכנס לאווירה של שיחה על קריאייטיב ויצירה, אני חושב שהפרק שכדאי להתחיל איתו הוא הפרק עם ליאל קרייסרמן שבכובע אחד היא קופירייטרית במקאן ובכובע אחר היא יוצרת תוכן שעושה סרטונים מצחיקים עם אמא שלה, אמיליה. זה פרק עם תובנות יפות גם על קריאייטיב וגם על החיים עצמם. וסקופ – נכון לרגע זה מדובר בפרק הכי נשמע בפודקאסט, אבל לא הכי נצפה ביוטיוב.

אולי יעניין אותנו גם

אמליץ על הפודקאסט שאני רק מחכה ללכת ולהתאמן כדי שתהיה לי סיבה להאזין לו – קרב הממזרים. למי שלא מכיר זהו פודקאסט של צפייה חוזרת ב״משחקי הכס״ שמביא תובנות וסיפורים נוספים על העולם המטורף הזה. לפעמים זה מרגיש כמו שיעור היסטוריה, והלוואי שהיו מלמדים אותי ככה בתיכון. מעבר לתוכן מה שכיף הוא לשמוע את הדינמיקה בין המנחים – תומר ספירשטיין ורביד פלוטניק שגם מטורפים על משחקי הכס וגם אולי גם מטורפים זה על זה. בקיצור – ממליץ להאזין החל מהפרק הראשון.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden