כל מה שחשוב ויפה
מתוך המיתוג החדש של פירמה לוואלה
מתוך המיתוג החדש של פירמה לוואלה

״וואלה מתאים״: המיתוג החדש של פירמה לוואלה

דורון גולדנברג, מנכ״ל פירמה: ״השינוי הכי רדיקלי וקשה לשינוי היה הוויתור על סימן הקריאה המיתולוגי ! כסמל לוויתור על הפסקנות של גוף מדיה עבור הקורא״

יובל: הי דורון? מה שלומך בימים מורכבים אלו? תקופה לא פשוטה

דורון: אני מנסה להיות כמה שיותר אופטימי בתקופה הכי פסימית בישראל שיצא לי לחוות. אני עדיין מאמין שהתקופה הקשה והמאתגרת הזו היא הזדמנות לתיקון בחברה ובמציאות הישראלית

יובל: לגמרי, אופטימיות זה חשוב – בכלל, ובטח בעולמות של יצירה ושל ניהול עסק. תגיד, כמה עובדים אתם היום בפירמה?

דורון: בפירמה היום יש כ־70 אנשים

יובל: וואו. ידעתי שיש הרבה אבל לא חשבתי שכל כך הרבה. ריספקט.

ואנחנו כאן בשביל לדבר על אחד הפרויקטים האחרונים שלכם, המיתוג החדש של וואלה, מאתרי התוכן הנקראים והפופולריים ביותר בארץ – ואולי נתחיל בשאלה המתבקשת, מה ביקשו מכם לעשות, ולמה היה צורך בכל התהליך הזה מלכתחילה

הלוגו החדש. צילומים: מ״ל

הלוגו החדש. צילומים: מ״ל

דורון גולדנברג. צילום: רן מנדלסון

דורון גולדנברג. צילום: רן מנדלסון

דורון: זה הרבה 🙂 וזה נפלא, נוצרה קהילה של אנשים שכיף לקום בשבילם בבוקר.

עזרנו לוואלה להגדיר מחדש את התפקיד הייחודי שלהם בשוק התקשורת המקומי והצפוף במטרה לייצר רלוונטיות ולבטא את השינוי שהמותג עובר. עזרנו להם להבין מחדש מה הסיבה שהם קמים כל בוקר ואיזה ערך הם אמורים ליצור עבור הקהלים שלהם

יובל: אבל למה הם פנו אליכם? איפה הם זיהו בעיה – או אתגר – במצב הקיים?

דורון: האתגר העיקרי שהקהל השתנה מקצה לקצה בעשור האחרון והצרכים שלו השתנו, מותגי התקשורת חייבים להשנות בהתאם ולהתאים את עצמם לצרכים החדשים. האסטרטגיה החדשה יוצאת מתוך מערכת היחסים המשתנה בין גופי התקשורת, לבין הצרכנים.

ההבנה היא שמותגים צריכים לעצב את עצמם מתוך התרבות, הנסיבות והתקופה וזה נכון במיוחד ביחס לתקשורת. בעבר גופי התקשורת היו עבורנו אלה שיודעים, ואנחנו בטחנו בהם עד לרמה שהם הכווינו אותנו בגיבוש דעות והחלטות באופן כמעט בלעדי. 

המשוואה השתנתה ואיתה גם מערכת היחסים שלנו עם גופי התקשורת. אנחנו יותר מודעים, יותר חכמים, ופחות נאמנים וסומכים. כמובן שהטכנולוגיה, הרשתות ומהפכת הידע מחמירות את זה

המשוואה השתנתה ואיתה גם מערכת היחסים שלנו עם גופי התקשורת. אנחנו יותר מודעים, יותר חכמים, ופחות נאמנים וסומכים. כמובן שהטכנולוגיה, הרשתות ומהפכת הידע מחמירות את זה

יובל: אז יש את התובנה הזו, מאיפה מתחילים?

דורון: מתחילים מגיבוש התפקיד החדש של המותג והערך שלו לקהלים. וואלה מבקשת להוריד מהחשיבות העצמית, ולספר את הסיפורים שלה מתוך צרכי הקהלים ובצורה שמתאימה לפלטפורמה ולסוג הצרכן. בשתי מילים – וואלה מתאים. כמותג שנולד וצמח בדיגיטל וואלה צריכה להמשיך להוביל את המגמות ולחדש בכל דרך את הצעות הערך שלה.

לאחר שיצרנו מוקד רעיוני לעשייה, להתנהגות ולתקשורת, פיתחנו שפה עיצובית חדשה, פשוטה וקלה לשימוש בכל נקודות המגע של המותג, ואז עזרנו להם לחשוב ולפתח מוצרים והצעות ערך חדשות לקהלים שלהם. התפקיד החדש יבוא לידי ביטוי בעשייה של המותג – השנה מתוכננות חמש השקות של מוצרים חדשים כנגזרת של האסטרטגיה: וואלה+, וואלה ספורט, וואלה קוויק, וואלה app, ואתר חדש

יובל: בוא נדבר תכל׳ס מה זה אומר מבחינת המרכיבים הויזואליים הבסיסיים – פונט, צבע, צורה

דורון: בשפה העיצובית הסיפור מתבטא דרך הפריים שנוצר מתוך 2 ה־ווים שמסמלים את המקום של הצרכן בסיפור. הסיפור הוא לא אנחנו, הוא אתם: אנחנו פותחים מרחב מאפשר לסיפור יותר רחב עם מגוון גדול יותר של דעות של אנשים שונים, מקום של שינוי והתאמה. 

האתגר העיצובי היה ליצור מרקר סומטי פשוט, מזוהה וקל לשימוש במדיות השונות. יצרנו סימן שמורכב משתי האותיות הראשונות במילה וואלה – וו. האות השנייה מופיעה בהיפוך ויוצרת יחד עם הראשונה מרחב לביטוי של התוכן לקהל, החלל הפנימי בין האותיות יוצר חלל מעניין בצורת ברק שמביא איתו את הדינמיות והדרמה לתוך הסיפור.

השימוש בצורה הזו מאפשר ורסטיליות מאוד גבוהה בשימוש בשפה בכל המדיות הרלוונטיות, מאפשר למסגר ולשים דגש על כל מה שחשוב ולתת למותג במה בכל סוג של תוכן מבלי להתחרות עם התוכן. מעבר לצורניות ולשפה הטיפוגרפית, יצרנו פלטה מגוונת ועשירה לתת ביטוי לכל סוגי התכנים השונים ולעושר שלהם

יובל: ואם אני זוכר נכון – הצבע הכחול היה שם קודם, אבל הגוון השתנה? והפונט בטוח השתנה, נכון?

דורון: נכון, הצבע היה תכלת. שינינו אותו לכחול יותר דיגיטלי ועדכני והוא נשאר כצבע מוביל לוואלה news. כל ערוץ תוכן קיבל צבע משלו ויחד נוצרה פלטה ססגונית ועשירה. הפונט השתנה: פלוני הוא גופן מודרני, נקי, נגיש, פשוט ומותאם לדיגיטל, ואף גוף חדשותי בישראל לא עשה בו עדיין שימוש

יובל: נראה לי שזה השלב לשאלות מיליון הדולר: עד כמה הקהל מבחין בשינוי, עד כמה אכפת לו? זה לא עניין של הרגל? אם אני רגיל לשהות בוואלה, אני אמשיך גם אם תשנה את הפונט? ואיך בכלל מודדים הצלחה של מהלכים מהסוג הזה?

למען הסדר הטוב אני אגיד שאני כמובן הבחתי בשינוי, ואני אוהב את הלוק החדש…

דורון: אני מאמין שבמותגי תקשורת הקהל לא אוהב שינויים רדיקלים, לאנשים יש הרגלי גלישה וגלילה והשינוי צריך להיות אבולוציוני ואינטואטיבי, למעט מקרים כמו המיתוג שעשינו לכאן 11, שם הכל היה מאפס. המטרה של השינוי היא לשקף את ההתחדשות של וואלה ולהיטיב את חווית המשתמש, והשינוי יבוא לידי ביטוי מעל הכל במוצרים החדשים שהזכרתי קודם ויושקו במהלך השנה הקרובה.

הצלחה של תהליכים מהסוג הזה מודדים לאורך זמן, וזה בא לידי ביטוי בעיקר בכמות המשתמשים, זמן שהותם ואיכות החוויה שהם חווים. במקרה של גוף תקשורת המדידה כמובן באה לידי ביטוי דרך האטרקטיביות בעיני המפרסמים בפלטפורמות של וואלה והתקציבים שהם משקיעים.

אגב, השינוי הכי רדיקלי וקשה לשינוי היה הוויתור על סימן הקריאה המיתולוגי ! כסמל לוויתור על הפסקנות של גוף מדיה עבור הקורא

השינוי הכי רדיקלי וקשה לשינוי היה הוויתור על סימן הקריאה המיתולוגי ! כסמל לוויתור על הפסקנות של גוף מדיה עבור הקורא

יובל: כן, אני מתאר לעצמי שזה לא היה פשוט, אבל לגמרי מבין את זה. ואם לחזור לתחילת השיחה שלנו, מעניין אותי הטייק שלך על לעשות מהלך כזה בתקופה מורכבת כזו, ובכלל על המקום של מיתוג ועיצוב בתקופה הזו

דורון: אני חושב שכולנו חווים רכבת הרים רגשית ומוסרית בימים אלו. כל מה שהאמנו בו ונראה לנו נכון, יציב ובטוח התערער, ויש כמיהה אדירה לשינוי. אני מאמין שלארגונים עסקיים גדולים יש תפקיד מכריע בשינוי הזה ויש את החובה המוסרית, לגלות מנהיגות, לפעול באופן עמוק בשביל להשפיע על החברה בישראל ואופייה בעתיד.

בתהליכי השינוי שאנחנו מובילים יחד עם הלקוחות שלנו אנחנו שמים דגש על זה, היות וזה הצורך החזק והגדול ביותר שיש לקהל הישראלי שמשתוקק להבראה והתחדשות בכל דרך ותחום.

הערך של כולנו היום הוא איך לעצב מציאות ישראלית חדשה וטובה יותר

birds

יובל: אמרת בהתחלה שאתה מנסה להיות כמה שיותר אופטימי, והתאפקתי מלשאול אבל אשאל עכשיו – אתה מצליח? כי אני מוצא את זה קשה יותר ויותר מיום ליום

דורון: אני אדם מאוד אופטימי באופי שלי, יש שיגידו מדי, ובשנה האחרונה אני מודה שזה התערער. אבל מה שנותן לי תקווה בימים האלו הם בעיקר האנשים המדהימים שאני מכיר ומגלה כל יום מחדש, אלו שיוצאים לרחובות וקוראים לשינוי, אלו שמתגייסים להילחם ולעזור לאחרים בכל דרך אפשרית, אלו שאני מאמין שהם הרוב השפוי במדינה הזו והם יהפכו את הגיהנום העכשווי למקום שראוי לחיות בו ולהילחם עליו.

מלא פאתוס יצא לי 🙂

יובל: אז אני אגיד במילה אחת: אמן. משהו חשוב נוסף להגיד שלא אמרת לפני שנפרדים?

דורון: חשוב לי לתת קרדיט גם לאנשים בוואלה על הדרך, על השותפות ועל האמון, ולהרבה אנשים מוכשרים בצוות של פירמה – אסטרטגיה: עופר ברנר, אורי בר צבי, ברנהרד פרוידאופמאייר, נוע־מי כהן, מיכל לויס, פול רוזנבוים; כתיבה: סתיו מילוא; מוצר: עדי חלפן, אלינה לחמן, נאווה טרגין; ניהול פרוייקט: סמדר אייזנשטיין, עדי פרופטה; ועוד…

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

תגובה אחת

  1. לילך

    חשוב לשנות צורה ולרענן הופעה. אבל כשהתוכן נשאר ירוד, מאפשר תגובות איומות ללא סינון,התוכן הוא הקובע. וואלה אתה גרוע מבחינת התוכן ותגובות קוראים אלימים.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden