כל מה שחשוב ויפה
סטודיו nameless, המיתוג של צבע טרי 2024
סטודיו nameless, המיתוג של צבע טרי 2024

צבע טרי 2024: האמנות והאמנים במרכז - גם במיתוג

מזה חמש שנים אחראי סטודיו nameless על המיתוג של צבע טרי. אביחי חיים, מנכ״ל הסטודיו: ״השנה הרגשנו שאנחנו רוצים ויכולים לחזור במיתוג לאחד מערכי המפתח: להציב את האמנות והאמנים במרכז וסביבם לבנות את מיתוג היריד״

פורטפוליו בשיתוף צבע טרי


יובל: הי אביחי, צהרים טובים. מה שלומך בימים לא פשוטים אלו?

אביחי: בהחלט לא פשוט, מנסים להיאחז בכל טיפת אופטימיות ומתרכזים במשפחה וביצירה

יובל: מבין ומזדהה, והנה הגיע הרגע הזה בשנה שבו יש סיבה טובה להיות אופטימי – עוד מהדורה של צבע טרי. אני כמובן עוקב אחרי היריד מימיו הראשונים, ובשנים האחרונות אנחנו בפורטפוליו שותפי המדיה ואחראים על כל הסיורים המודרכים (כדאי!). איך התחיל הקשר שלך עם היריד?

אביחי: זה קשר מרגש מאוד עבור הסטודיו. בתור מבקר של היריד לא חלמתי בתחילת דרכי שאהיה שותף לפרויקט ולמותג המדהים הזה.

הכל התחיל בשנת 2019 אחרי כמה מיתוגי ארועים גדולים (bluehat) שעשינו עבור מיקרוסופט, פנו אלו מצבע טרי שהם מעוניינים לצאת בתהליך מיתוג מחדש לכבוד 10 שנות פעילות היריד. שאלו אם נהיה מעוניינים להתחרות על ההזדמנות וקפצנו על זה בכל הכח

יובל: תזכיר לנו רגע מה היה שם קודם?

אביחי חיים. צילום: עידן גרוס

אביחי חיים. צילום: עידן גרוס

אביחי: שם המותג היה צבע טרי אבל היתה תחושה שהביטוי הוויזואלי כבר לא מייצג את ערכי המותג. כשהתחלנו במשימה המותג צבע טרי היה כבר בעל שם ומוניטין וידענו שבראש ובראשונה שאסור לנו לסכן זאת. על המיתוג החדש להיות אבולוציה של הקיים תוך מתיחת הגבולות ככל שידרש.

במקביל ראינו את המותג כמייצג את עולם העיצוב והאמנות וכנקודת מפגש בין אמנים למארחים, בין יצירות לבתים ועל כן, על המותג להוביל, לעורר השראה, להגיע לכולם ולכולן, לעורר תקווה ותשוקה, לחלום וליצור. להעז.

האתגר הראשי היה לפתח שפת מותג דינמית שמשתנה משנה לשנה ועדיין שומרת על זהות ברורה וזכירה. התחלנו לשאול שאלות, לחקור ולאתגר את המחשבה. איך יוצרים שפת מותג שמדברת אמנות ויכולה להתפתח ולהשתנות מדי שנה? כיצד זו תשמור על זהות ובסיס ייחודיים וברורים שיעניקו בית לכל סוגי האמנויות והיצירות הקיימות?

צבע טרי הוא נקודת מפגש בין אמנים למארחים, בין יצירות לבתים ועל כן, על המותג להוביל, לעורר השראה, להגיע לכולם ולכולן, לעורר תקווה ותשוקה, לחלום וליצור. להעז

יובל: באיזה מובן הביטוי הוויזואלי לא ייצג את ערכי המותג? אתה יכול להיות יותר ספציפי?

אביחי: ירידי צבע טרי כבר היו שם דבר אבל המותג התרחב לפעילויות נוספות מעבר ליריד ושפת המותג שהייתה אז צבעונית ובעלת צורה המתארת בצורה די מילולית כתם של צבעים הקשה על שילוב שפת המותג בפעילויות אלו. בנוסף אחרי עשר שנות פעילות היו מגבלות לשפת המותג שהשפיעו על הוורסטיליות הוויזואלית ופיתוח השפה משנה לשנה ובמעבר לדיגיטל וסביבת המסך

יובל: אז מה עכשיו? איך מתקדמים מפה? מאיפה מתחילות?

אביחי: מתחילים מהתחלה ושואלים הרבה שאלות (יסוד) לדוגמה מהם ערכי הבסיס של המותג? מהו מהות ואופי המותג? האם הוא במה מייצגת או מוביל הדעה? האם וכיצד ערכי המותג לייצוג, קידום וכחממה לאמנים באים לידי ביטוי? כיצד המותג מוכן להווה/עתיד? האם הוא מקומי או בינלאומי? ועוד..

הגענו לכמה עוגנים שכללו את ההנחות הבאות: מטרת המותג הוא להציב את האומנות ואמנים במרכז, הוא תמיד עכשווי ועדכני, הוא תמיד יהיה ישר והגון, הוא ורסטילי/Cross Platforms והוא חוצה תרבויות.

ואז התחלנו לעוף עם היצירתיות. ידענו שמולנו גוף שחי עיצוב ואסתטיות אז נתנו לעצמנו לעצב בצורה מאוד אמיצה וחופשיה. הרגשנו (ולשמחתנו צדקנו) שהן ידעו גם להעריך את המעוף וגם לדייק את התוצרים. ידענו שזה יהיה מסע משותף ולא צורת עבודה ״קלאסית״ מול לקוח שאינו בתחום היצירתי. כך זכינו בתחרות והתחיל שיתוף הפעולה ההדוק בין הסטודיו לצבע טרי

יובל: וכל זה היה לפני חמש שנים

אביחי: נכון

יובל: חמש שנים לאחר מכן, מה הבנת על מיתוג אירוע כמו צבע טרי שמתקיים מדי שנה? מה צריך לשנות ומה נשאר אותו דבר?

אביחי: וואו, שאלה מעולה. עיצוב אירועים זה אירוע בפני עצמו לסטודיו ; ) זה דורש המון מיומנות ומחויבות וזו עבודת צוות עם שיתוף הדוק עם הלקוח. אמנם כיום אנחנו מרגישים כחלק ממשפחת צבע טרי ואנחנו מתכוננים ומגוייסים למאמץ בכל שנה אנחנו אבל כל שנה מגיעה עם אתגרים חדשים. לחדש, להפתיע ולעורר השראה.

במהלך השנים עברנו המון אתגרים כמו שנת הקורונה שבה ביצענו מעבר ל״יריד״ אונליין ומעבר משמעותי לאונליין. זה דבר דינמי שתמיד מחייב שינוי ודחיפת הגבולות עוד קדימה

השנה היה חשוב לנו לבחור דימויים מעודדים ואופטימיים. אנחנו גם מנסים לבחור דימויים המייצגים תחומי אמנות שונים

יובל: מה לדוגמה?

אביחי: יש המון פרמטרים דינמיים בעבודה על היריד. דבר ראשון חלק ממהות והיריד הוא לבחור מיקום חדש מדי שנה. זה דורש תקשור ומיפוי גרפי משתנה. השני הוא הטכנולוגיה שגם מאפשרת לנו לפתח כלים, לדוגמה ממשק ההגשות וועדות הקבלה שייעלו באופן מהותי את התהליך. והשלישי הוא מיתוג היריד שמצד אחד צריך להתחדש ולחדש ומצד שני להיות מעוגן ומזוהה

יובל: אז בוא נדבר על השנה: נדמה לי שהחידוש המרכזי השנה הוא שימוש בדימויים ולא רק גרפיקה אבסטרקטית. נכון?

אביחי: בדיוק! בשנים הראשונות היה חשוב לעגן את נראות המותג המחודש. השנה הרגשנו שאנחנו רוצים ויכולים לחזור במיתוג לאחד מערכי המפתח: להציב את האמנות והאמנים במרכז וסביבו לבנות את מיתוג היריד

יובל: איך בוחרים דימויים? יש כל כך הרבה ממה לבחור

אביחי: השנה היה חשוב לנו לבחור דימויים מעודדים ואופטימיים. אנחנו גם מנסים לבחור דימויים המייצגים תחומי אמנות שונים. עוד שיקול מרכזי הוא שהדמויים חייבים להתאים למגוון מאוד גדול של פורמטים וקומפוזיציות. כל אלו עוזרים לנו לצמצם בין המבחר העשיר והמרשים

birds

יובל: זו באמת סוגיה, אפרופו שיחתנו בהתחלה, איך לפרסם אירועין בימים כמו אלו. זה משהו שאתה נתקל בו עם פרויקטים/לקוחות אחרים? ואולי זה השלב להגיד כמה מילים על עצמך ועל סטודיו nameless לטובת מי שלא מכיר.ה

אביחי: את תחילת דרכי המקצועית עשיתי בהולנד שם סיימתי את התואר הראשון וההתנסות המקצועית הראשונה שלי. בשנת 2007 חזרתי לארץ והקמתי את הסטודיו. אנחנו קבוצה יחסית קטנה של מעצבים ומעצבות מולטי דיסציפלינריים שמתעקשים על כל פיקסל. אני גם מרצה לעיצוב משנת 2012 מתוך האמונה של העברת הידע לדורות הבאים וללמוד בחזרה מהסטודנטים.

התקופה האחרונה מאתגרת לכולם. הן ללקוחות שרוצים וצריכים להמשיך ולקדם את הפעילות שלהם ולבין המאבק העצמי של ליצור ולהיות יצירתי בתקופה של קושי ועצב

יובל: ואיזה פרויקטים / לקוחות יש לכם? כי צבע טרי יש רק אחד

אביחי: הסטודיו מלווה לקוחות ממגוון רחב של תעשיות, החל מחברות הייטק, עיצוב פנים, אדריכלות, תכנון עירוני ועד לחברות ייעוץ, הנדסה, תשתיות ובניה גדולות. החל משלב האסטרטגיה ומיתוג, פרינט, אירועים ועד אתרים, ממשקים ואפליקציות בדיגיטל.

המטרה היא ללוות לקוחות כשותפים. הקשר האישי והישיר מאוד חשוב לנו ומרבית לקוחותינו עוברים איתנו דרך ארוכת שנים

יובל: יפה. מה עוד חשוב להגיד שלא אמרנו?

אביחי: שקודם כל אנחנו מאחלים שכל החטופים יחזרו במהרה הביתה, שהחיילים (והמפונים) ישובו לבתיהם ושאנחנו מייחלים לתקופה טובה ושקטה יותר 🙏

תודה לכל הצוות על העבודה הקשה והמאומצת ובראשם לאנסטסיה מנהלת הקריאטיב שלנו, בסוף זה בזכות המאמץ של כולם כאן. וחשוב לנו מאוד גם להגיד תודה לשרון, יפעת, מנור וכל צוות צבע טרי על האמון וההזדמנות ללוות אותן בצורה כה נעימה ומפרה


*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden