כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

מערכת השילוט של שדה התעופה סחיפהול. צילום: Sjoerd Eickmans

6 תגובות על הכתבה

  1. עופר

    מעניין מאוד מה שאתה כותב.
    למרות המקוריות\יומרה, אני מתקשה להבין את קטגורית הלקוח הטוב ביותר. האם לקוח שמתמיד עם אותו מעצב הוא בהכרח לקוח טוב יותר, או שאולי הוא במקרה מתעצל לחפש אחד אחר ומתמיד עם מה שכבר יש לו ביד? האם הצורך שלא סתם "יהיה יפה" הוא אחת הסיבות שבעטין ניגשים לעבוד עם מעצב מלכתחילה? האם לקוח "אובר-מעורב" בהכרח יודע יותר טוב מה נכון למוצר שלו? ולמה בכלל מעמידים את הלקוח למבחן? מעצב טוב צריך לדעת לקבל או לדלות מהלקוח את האספקטים הרלוונטים, ולכל הפחות לגרום ללקוח להתעכב על הדרישות והצרכים שלו ולתת עליהם את הדעת.
    הרי העיצוב לא נבחן בפני עצמו ומנותק מהצורך שלו, אלא בראי דרישות הלקוח. הקשר נמצא שם תמיד, אני מתקשה להבין למה צריך לנתק את הלקוח מהתהליך המשותף. זו אמנם רק דעתי, אבל אני חושב שקטגוריה כזו רק מחלישה את מעמד המעצב, אם כבר. אשמח לשמוע את דעתך.
    חוץ מזה נראה רציני ומעורר קנאה, מצפה לקרוא את הכתבות הבאות!

    1. yuval saar

      אנסה להרחיב.
      לקוח בא למעצב כי הוא לא יודע לעשות כרטיס ביקור, או פולדר, או אתר. אין לו לא את הידע הטכני וגם לא את ההבנה. פשוט אין לו ברירה בדרך כלל. קטגוריה כזו ממש לא מחלישה את המעצב, היא פשוט מפנה זרקור להבט שבדרך כלל לא מדברים עליו. כשאתה רואה תוצאה עיצובית טובה זה קורה בדרך כלל לא רק כי מעצב טוב היה מעורב בתהליך אלא כי היה לקוח שידע להיות פרטנר טוב, שידע לתת כבוד לתהליך העיצובי (ולתת כבוד זה לא אומר בהכרח להסכים לכל דבר שהמעצב מציע). זה אומר שהיה לקוח שלא חשב שהוא מבין הכל ויודע יותר טוב.
      ברור שיש לקוחות שמתמידים עם אותו מעצב רק כי הם מתעצלים אבל במקרה הזה אני די בטוח שהתוצאות לא יצדיקו שום פרס. לקוח שנשאר עם אותו מעצב במשך כמה שנים זה מעיד שהוא סומך עליו, שהוא מאמין בכישרון וביכולת של המעצב להוביל אותו למקומות טובים יותר.
      דבר עם מעצבים בארץ ותראה עד כמה הדברים האלו לא ברורים מאליהם. תשאל אותם שאלה פשוטה: מתי בפעם האחרונה לקוח שלהם אמר להם תודה. כתב במייל שיצא יפה. נתן בונוס. משהו. יש לי תחושה שלא תתעודד מהתשובות.

  2. dalia

    אנשים כמוך ושלום במזרח התיכון. תודה יום נעים

    1. yuval saar

      ועוד תודה

  3. dalia

    עוד משהו: כל יום לקוחות מתקשרים ומודים. והמילה הפשוטה לדעתי היא : מקצועיות. מקצועיות. תודה יובל

    1. yuval saar

      תודה!

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden