כל מה שחשוב ויפה
מטבחי אגרסמן. צילומים: מ״ל

בגוון של הרולס רויס: אגרסמן מטבחים משיקים אולם תצוגה בישראל

״לפני 15 שנה היו בגרמניה 200 יצרניות מטבחים והיום יש רק 95. ככה זה שלא משקיעים את המחשבה ואת המשאבים בכיוון הנכון״, אומר אנדראס שאווה, מנכ״ל חברת ״אגרסמן מטבחים״ הגרמנית, שביקר בישראל לרגל השקת אולם התצוגה של החברה

בשעה שכל חברות המטבחים היו בעיצומן של הכנות אחרונות לקראת השתתפות בתערוכת המטבחים במילאנו, שהתקיימה בחודש אפריל האחרון, מר אנדראס שאווה, מנכ״ל חברת אגרסמן מטבחים מגרמניה, היה נינוח לחלוטין. ארבעה ימים לפני התערוכה שום סגירת קצוות בקשר לביתן תצוגה לא הטרידה את מנוחתו, והוא אפילו מצא זמן לקפוץ לביקור בארץ לרגל השקת אולם התצוגה של סניף החברה בארץ. ״כמובן שנהיה במילאנו לספוג השראה כמו כולם, אבל רק כמבקרים. אנחנו לא נוהגים להשתתף בתערוכת יורוקוצ׳ינה, ומעדיפים ליצור שיתופי פעולה עם דילרים במקום״, הוא אומר בראיון לפורטפוליו, שהתקיים עמו שעתיים אחרי שנחת.

הנינוחות שמשדר שאווה, כפי שמתברר בהמשך, היא חלק בלתי נפרד מאג׳נדה מוצקה של חברה שתחרות אינה מטרידה את מנוחתה, שפועלת מתוך ביטחון מלא ביכולותיה ואינה מבקשת לגדול עוד ועוד. ״לפני 15 שנה היו בגרמניה 200 יצרניות מטבחים והיום יש רק 95. ככה זה שלא משקיעים את המחשבה ואת המשאבים בכיוון הנכון. אנחנו מאמינים באיכות ללא פשרות ומבחינתנו זאת העוצמה של המותג. כחברה שאיכות מיטבית היא המוטו שלה, את האנרגיה ואת המשאבים אנחנו מעדיפים להשקיע בה ולאו דווקא בכמות. להשקיע במצוינות של המטבחים ובקידום הפיתוח על מנת לספק ללקוחות את הטוב ביותר״ אומר שאווה.

אגרסמן מטבחים חדשה יחסית בארץ, קצת מעל שנה, אבל ברחבי העולם היא מוכרת היטב כמותג על יוקרתי שמיוצא ל־30 מדינות, עם נתח שוק גדול במיוחד בארצות הברית, סין והונג קונג. החברה נוסדה בשנת 1908 על ידי וילהלם אגרסמן, וכיום מנוהלת על ידי נכדתו ובנה, מייקל וונרמן, המשמש גם כמנהל הקריאייטיב. המפעל ואולם התצוגה, שחודש לאחרונה, ממוקמים בין הנובר ודורטמונט, ״האזור נודע ׳כאזור מטבחים׳ בשל ריבוי החברות שקבעו בו את מקומן, ושם גם ממוקמים מרבית ספקי החומרים, כך שזה יתרון נוח״, מציין שאווה. במהלך שנות קיומה זכתה אגרסמן בפרסים נחשבים, דוגמת ״רד דוט״ ו״גוד דיזיין״, וכחברה שקיימות היא ערך בלתי נפרד מסדר יומה, היא הייתה החברה הראשונה בגרמניה שזכתה לתקן FSC שמעניקה המועצה לניהול ייעור מבוקר, ובימים אלה קיבלה גם את תקן האישור שנהוג בקליפורניה.

כששאווה מתבקש לבחור מאפיין אחד, שלשיטתו מייחד את החברה בעולם כה משופע בחברות מטבחים, הוא מציין כמצופה את האיכות אבל אינו מסתפק בה ומרחיב: ״חלק משמעותי ובלתי נפרד מהאיכות שלנו היא גמישות ושימוש בחומרים מיוחדים. אפשר לומר שהפעילות שלנו היא על גבול ה׳קאסטם מייד׳, והרצון של הלקוחות הוא לשיטתנו הדבר החשוב ביותר. אנחנו ערוכים לבצע משאלות מיוחדות שלהם, וכאלה לא חסרות״. כדי להמחיש את דבריו הוא משתף בחיוך באנקדוטות, הזויות משהו, שבהן נתקלו.

אנחנו ערוכים לבצע משאלות מיוחדות של הלקוחות, וכאלה לא חסרות. לדוגמה, הייתה לנו לקוחה שרצתה שגוון הפורניר של המטבח יהיה זהה לצבע הרולס רויס החדש של בעלה

לדוגמה, לקוחה שרצתה שגוון הפורניר של המטבח יהיה זהה לצבע הרולס רויס החדש של בעלה, או על לקוח מהוואי ששלח אליהם משם את סוג וגוון הפורניר הרצויים מבחינתו, ואיך בדיוק השילוב שלו צריך להיראות. ״ככלל, חלק נכבד מהלקוחות שלנו הם מעצבים, בגלל היכולת הגבוהה של אגרסמן להוציא לפועל את התכנונים המיוחדים שלהם תוך שימוש חומרי מגוון הכולל גם חומרים מיוחדים״. אחד מאלה הוא השימוש באבנים לסוגיהן, המאפשרים לייצר מטבחים שמבוססים על טהרת החומר, כולל חזיתות וסוקלים, ללא כל תמיכה של נגרות״.

דגם Works

״מדובר במשטחים מדוקקים במיוחד, והעובדה שהם אינם נזקקים לכל נגרות היא תוצר של מיומנויות ביצוע גבוהות, המשלבות טכנולוגיה מתקדמת עם עבודת קראפט, כמו גם של פטנטים ייחודיים שפיתחנו במהלך השנים. חומר ייחודי אחר שמשמש אותנו הוא נירוסטה שעובייה חמישה מ״מ בלבד, וכמו במטבחי האבן אנחנו מציעים מטבחים שמבוססים אך ורק על השימוש בה״. לדבריו, הקו העיצובי של אגרסמן הוא נקי, חף מעומס ומאופיין בהמשכיות רציפה, שמבטיחה אגב כך גם פונקציונליות ושימוש נוח. החברה משיקה דגמים חדשים מידי שנתיים, והאחרון שבהם, דגם WORKS, עוצב בשיתוף פעולה עם שף, שמטבע הדברים מכיר היטב מהו המתכון לזרימה נכונה של הפעילות.

״דגם וורקס נועד להביא את המטבח המקצועי־תעשייתי הביתה ומציע לו פרשנות ייחודית בכך שהוא משלב שלושה ׳איים׳, עמדות עבודה, שכל אחד מהם הוא אזור פעילות ייעודי״. את מטבחי העתיד הוא רואה כ״משולבי אלקטרוניקה, מחשוב ורובוטיקה, שיבטאו יותר ויותר את הקדמה הטכנולוגית. לדידנו, זה לא ממש משנה, ואם אלה יהיו פני הדברים אז נהיה שם גם בהבט הזה, אבל המטרה שלנו שמתמקדת באיכות שאינה מתפשרת על שום פרט וחותרת לשלב אותה עם אסתטיקה ייחודית, לא תשתנה. זו האג׳נדה של החברה מאז ימי היווסדה וככזו היא תמשיך״.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden