כל מה שחשוב ויפה
אוהד בנית, Fishbone Platform. צילומים: מ״ל

עבודה בעיניים // אוהד בנית

אוהד בנית עובד על התפר שבין עיצוב לאמנות ושואב השראה מדיאגרמות, מפעלים, אסדות גז ועצמות דגים, בפרויקט שהוצב במשרדי נובל אנרג׳י בהרצליה

הפרטים הטכניים

Fishbone Platform, עבודת קיר במשרדי נובל אנרג׳י בהרצליה, בתכנון מיכי סתר אדריכלים.

מי אני

אוהד בנית, מעצב ואמן, בעל הסטודיו Mishmaacool.Undesigner. הסטודיו פועל על קו התפר שבין אמנות ועיצוב, יוזם, יוצר ומגיב לארועים ותערוכות, תוך שהוא מבקש לעורר דיון, מחשבה ורגישות חומרית, חפצית ואנושית.

בשנים האחרונות אני חוקר חוויה סביבתית כוללת ופיתוח פרויקטים רב תחומיים, בנסיון מתמיד לבחון תהליכי מחשבה ועשייה אינטואיטיבית, תוך תמצות ועיבוד מסר רעיוני ממוקד בגוף תלת־ממדי. הפרויקטים בסטודיו מבטאים את נקודת מבטי כיוצר עכשווי, הפועל בהקשרים רגשיים, תרבותיים וחברתיים רחבים, תוך בחינת גבולות החומר, השפה ונקודות המפגש עם הצופה – שהופך לא פעם לשותף פעיל ומשמעותי ביצירה החדשה.

העבודה

אזור אחד בפרויקט מבוסס על מערכת צינורות מסועפת המקיפה מבנה בטון, ומדמה את המערכות המצויות על אסדות הגז. המערכת כוללת כ־300 מטרים של צינורות נחושת גולמית בקטרים שונים, שמסתעפים ומתנקזים לתאי זכוכית בניפוח ידני, שעוני לחץ לאיזון ומערכות היגוי והפעלה שונות. העבודה מאופיינת באסתטיקה של מפעל עובד, בלי ליטושים מיותרים; חומרים שבאו לשרת עבודה ויצירה.

• רוצה לקבל את הכתבות שלנו לתיבת המייל? הירשמו כאן לניוזלטר שלנו >>

החלק השני הוא פרשנות קונספטואלית לסביבת המחיה של אסדת הגז, הנשענת על עולמות הים והמים. פסל ״אידרת הדג״ המואר, משלב צורניות שמבטאת את הסביבה הימית ושואבת השראה מעולם הדיאגרמות. את ההשראה הצורנית הפשוטה של אידרת הדג שאלתי במקרה הזה מתוך דיאגרמת fishbone, שפותחה על ידי ק. אישיקאווה (יפן). התרשים הוא כלי לקביעת הגורמים האמיתיים לבעיות, וזוהי אחת השיטות האפשריות לאיתור חסמים, ולכן נקראת גם דיאגרמת סיבה ותוצאה. השיטה אמורה לעורר חשיבה יצירתית, להציג קשר בין גורמים ולהשוות את החשיבות היחסית שלהם.

תעבירו את זה הלאה

אני מחכה להזמנה מה־MOMA. למה לא? חלומות מתגשמים… וברצינות – כשאני מייצר עיצוב, אמנות ומה שביניהם, העיסוק שלי בחווית המתבונן מעניקה רובד נוסף שהייתי רוצה שקהל רחב יותר יחווה.

מתוך Down to Earth, פרויקט משותף עם COS. צילומים: איתי בנית

 

פלוס אחד

שיתוף הפעולה עם חברת האופנה הבין־לאומית COS בפרויקט שהוצג במאי השנה בין תערוכות הלווין בצבע טרי. Down To Earth מתייחס במובן הראשוני לכח הכבידה ולהשפעתו על צורת התליה של אלמנטים גיאומטריים ״כלפי מטה״ כמו במראה של בגדים התלויים על חבל.

בדומה לתהליכי התהוות הקולקציות של COS, הבוחנים את יחסי הגומלין בין חומרים, צורות ומרקמים, המיצב חושף מכלול של ניגודים המעוררים עניין ומחשבה: הניגודיות שבין תכונות המקור של החומר, לבין תחושת הקלילות והריחוף שמעניקה לו הקומפוזיציה. הקרנת וידאו ארט וסאונד מעניקים רובד נוסף לתחושת הריחוף של האלמנטים הפזורים בחלל, ומייצרים יחד חוויה אקספרימנטלית.


רוצה להשתתף במדור? שלחו לנו מייל לכתובת [email protected]
לקריאת כל המדורים לחצו כאן

פסל ״אידרת הדג״ המואר

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden