כל מה שחשוב ויפה
fizzz
fizzz. צילומים: צ״ל

קארן אטיאס: סקסי, לא סליזי

אחרי שנאלצה לעזוב את אל על, קארן אטיאס הקימה את אתר fizzz למכירת אביזרי מין ואינטימיות, בשאיפה לקדם אג׳נדה של מיניות חיובית, אופטימית ולגיטימית

חגית: הי קארן, מה שלומך? ברכות על המיזם החדש, fizzz, שהקמת בשנה האחרונה. איך זה קרה?

קארן: היי. ואוו זה לא מעט לספר, אבל נתחיל: fizzz הוקמה כתגובה יזמית לעובדה שבעקבות הקורונה מצאתי את עצמי בוקר אחד, אישה בשנות ה־40 לחיי, גרושה עם ילדים, מנהלת הפקה באל על, ללא עבודה ו/או אופק תעסוקתי. זה דירבן והאיץ תהליך של לקיחת אחריות על החיים והקריירה שלי, ולצאת לדרך עם מיזם שמלהיב מבחינתי בהרבה רבדים.

לאחר סיעור מוחות עם בן זוגי, החלטנו שהתחום המופלא של הדור החדש של טכנולוגיות אביזרי מין ומוצרים אינטימיים – עם אוריינטציה נשית חזקה – זה המקום שבו אני רוצה למקד את האנרגיה היזמית

חגית: או…קיי… עכשיו הכל ברור (חחח. לא ממש). אולי רגע לפני שנצלול לעולם המופלא של מוצרים אינטימיים ואביזרי מין, לידיעת הנוסעים – מה עושה מנהלת הפקה באל על (ומן הסתם, לא עושה מאז פרוץ הקורונה)?

קארן: זו שאלה שתמיד שואלים:) הייתי מנהלת הפקה באגף השיווק והפרסום של חברת אל על. במסגרת התפקיד שלי ניהלתי הפקות אירועים, קידום מכירות, צילומי פרסומות. לדוגמה בפתיחת קווים ליעדים חדשים, השקת מוצרים חדשים כמו ה־WIFI, השף החדש של אל על, השקות של מטוסים חדשים

חגית: וגם המחלקה שלך נסגרה עם צמצום הפעילות ל־0. יצאת לחל״ת?

קארן: בהחלט

חגית: רבים מאנשי אל על עדיין מחכים לפתיחת השמים וחזרה לנורמליות. משהו אצלך כנראה היה בשל לצאת להרפתקה חדשה

קארן אטיאס

קארן אטיאס. צילום: עופר חגיוב

fizzz

קארן: אני הייתי מנהלת בחוזה אישי, ולכן הייתי בין הראשונות להיפגע מהמציאות החדשה. רוב האנשים שעבדו איתי במחלקה בכלל פוטרו מאל על במסגרת החלפת הבעלים

חגית: שנה של טלטלה קשה. ובעיצומה נולד הבייבי החדש – fizzz. כמו שאמרת – יש דור חדש של אביזרים בתחום האינטימי והמיני, ויש גם דור חדש של צרכנים וצרכניות. את מגיעה מעולם השיווק ואני מניחה שחשת את הדופק לפני שהקמת את העסק. ספרי על המחקר שלך בנושא?

קארן: בן הזוג שלי בא מרקע יזמי בעצמו והוא מרצה באקדמיה בתוכנית לתארים מתקדמים שנוגעת בעולמות הטכנולוגיה, הפילוסופיה והתרבות הדיגיטלית. מה שהוביל אותנו היה העניין הגדול של שנינו בממשק בין טכנולוגיה, עיצוב והגוף האנושי…

ברמה העסקית בדקנו את התפתחות התעשייה בשנים האחרונות והטרנספורמציה שהיא עוברת. ידענו מהתחלה שאנו רוצים לעבוד עם ההחברות המובילות (מבחינה עיצובית וערכית) בעולם ולכן חקרנו איך מביאים מוצרים שלהם עם מודל עסקי נכון

חגית: ומה המודל העסקי? מה הייחוד של fizzz?

קארן: הייחוד של fizzz הוא בדרך שבה אנחנו משלבים בין מוצרים מודרניים ומדליקים ושפה של אופנה ולייף־סטייל. לעומת חנות סקס בתחנה המרכזית, אנחנו לגמרי מנסים לנטרל את מוטיב ה״סליז״ ההיסטורי ולקדם אג׳נדות של מיניות חיובית, אופטימיות, לגיטימיות וסקסיות שובבה. ברגע שאת נוחתת בדף הבית שלנו את בעולם שונה לגמרי ממה שראית עד היום… השפה העיצובית, DJ מיקסים אווירתיים, מגזין תוכן ועוד הפתעות מתוכננות להמשך

לעומת חנות סקס בתחנה המרכזית, אנחנו לגמרי מנסים לנטרל את מוטיב ה״סליז״ ההיסטורי ולקדם אג׳נדות של מיניות חיובית, אופטימיות, לגיטימיות וסקסיות שובבה. ברגע שאת נוחתת בדף הבית שלנו את בעולם שונה לגמרי ממה שראית עד היום

חגית: את מאמינה שיש שינוי מהותי בגישה של נשים לעולם אביזרי המין?

קארן: בעולם אנחנו רואים פתיחות הולכת וגדלה לא רק ביחס לשימוש באביזרי מין בכלל וכאלה המיועדים לנשים באופן ספציפי, אלא גם לשיח פתוח וללגיטימציה גוברת כנושא שממש אין סיבה למבוכה לגביו. כך אנחנו רואים סלבריטאיות כמו גווינת׳ פאלטרו, לילי אלן, קארדי בי – כמו גם יזמיות ומעצבות כמו לורה דיקרלו – שממש מתייצבות בחזית העניין ומקדמות מיזמים שלהן בנושא.

כך גם החלטתי אני, ושמתי את עצמי בפנים גלויות בחזית המיזם שלי! גווינת׳ פאלטרו והמיזם GOOP שלה, הכולל אביזרי מין, אף זכו לתוכנית בנטפליקס. כשמחברים את העניין הזה עם העובדה שהאפשרויות הטכנולוגיות מאפשרות היום עיצובים מרהיבים שמתרחקים מהמוטיבים הפאליים המובהקים של פעם, תורמים גם הם להפיכת השיח סביב המוצרים לנעים יותר ומתאים יותר לנשים. בקרב נשים צעירות אנחנו מוצאים שזה אפילו יותר מובהק

הילדים חשבו שאנחנו הזויים

חגית: מה התגובות שאת מקבלת? האתר התקבל באהבה?

קארן: זה מצחיק, בהתחלה גם הילדים והמשפחה וגם החברים הקרובים הגיבו בהפתעה מוחלטת. כולם גירדו את הראש לגבי איך אישה ״מיינסטרימית״ כמוני עושה מהלך כזה. עם הזמן כולם כבר קיבלו את העניין בצורה חיובית ומפרגנת. בכלל, התגובות שקיבלנו מאז שהשקנו את האתר מאד חיוביות

חגית: ובאופן קצת יותר ספציפי, איך הגיבו במשפחה הקרובה? מה הילדים שלך אומרים לחברים שלהם? (כי הרי ידוע שלהביך זה אחד התפקידים ההוריים שלנו. לא צריך להקים בשביל זה חנות אביזרי מין)

קארן: ההורים, כמו הילדים, היו קצת בשוק בהתחלה. מה לבת הקטנה שלהם ולעולם שחשבו שרחוק ממנה שנות אור. אבל אחרי שראו שמדובר בעולם של מוצרים חדשניים ורעננים ושיח מכבד ואופטימי, הם לגמרי הפכו תומכים, עד כדי כך שלעיתים הם אפילו עוזרים באריזה ומשימות קטנות הקשורות בתפעול.

הילדים שלי למזלי הם בגילאים שבין 17 ל־23. הם כמובן הרגישו בתכונה ביני ובין הבן זוג, כשעבדנו בחשאי על השלבים הראשוניים של העסק, אבל לא הבינו בדיוק על מה. כשהתחילו להגיע הסמפלים הראשוניים החלטנו לפתוח ולשתף אותם. גם הם היו קצת בשוק ואפילו אמרו שאנחנו קצת ״הזויים״, אבל מהר מאוד הבינו את התמונה הגדולה והחזון והיום הם מאוד תומכים

כשהתחילו להגיע הסמפלים הראשוניים החלטנו לפתוח ולשתף את הילדים. גם הם היו קצת בשוק ואפילו אמרו שאנחנו קצת ״הזויים״, אבל מהר מאוד הבינו את התמונה הגדולה והחזון והיום הם מאוד תומכים

חגית: מהם המוצרים המובילים בביקוש באתר, ומה התגלה כמיותר?

קארן: בעיקר שרביטים למיניהם וויברטורים המשלבים פונקציות שונות (כמו יניקת אוויר וגירוי נקודת הג׳י). גם מוצרים זוגיים מאוד פופולריים. אני לא יודעת להגיד מה מיותר, כי בסוף לכל דבר יש אנשים שירצו את זה J

חגית: יש לכם קשר עם מעצבים ישראליים בתחום? ידוע לי לפחות על שני פיתוחים – האחד ״טוליפ״ של סטודיו ארמדילו והשני של עופר זיק

קארן: יש המון עיצובים מרשימים שנעשים כקונספט או אפילו מגיעים לשלב של מכירה. אנחנו מתמקדים כרגע בעיקר במוצרים שכבר עברו ליצור מסחרי בקנה מידה משמעותי, כלומר יש להם ״בית״ שאפשר לבנות עליו מודל עסקי ארוך טווח. אנחנו גם משתדלים להתמקד עד כמה שאפשר במותגים המובלים ו/או מעוצבים על יד נשים. אבל אנחנו גם פתוחים לשתף פעולה בעתיד עם כשרונות מקומיים

חגית: אז מי המעצבים המובילים בתחום, יש שמות ידועים של מעצבי על?

קארן: בין השמות המובילים בתחום יש מעצבות כמו לורה דיקרלו, ג׳נט ליברמן ואלכסנדרה פיין מ־Dame , ריאהן אס מהולנד. סטודיו ג׳ימיג׳יין מקליפורניה, g־vibe מאנגליה. אנחנו גם מקווים להביא בקרוב את הוויברטורים של גווינת׳ פאלטרו ולילי אלן

fizzz fizzz fizzz

birds

חגית: לאחרונה הייתה מיני־סנסציה כשאישה בריטית התראיינה בזום על עבודה מהבית, כשברקע רואים דילדו גדול מידות – הסרטון הפך ויראלי, ואני שאלתי את עצמי בעקבות זאת: זו בעיה שראו שיש לה אביזר מין במקום בולט בבית? נשים עדיין צריכות להעמיד פנים שסקס לא מעניין אותן או אינו חלק מהחיים שלהן בכלל? איפה היית מציעה לה להניח את המוצרים שלכם?

קארן: את מדברת על הראיון ב־BBC עם האישה בוויילס. האמת שזה היה יותר קוריוז צהוב ממשהו שבאמת מלמד על משהו. אבל בסופו של דבר, החזון שלנו זה להסיר את המבוכה מהעניין גם אם הוויברטור נראה כמו ויברטור. אני חושבת שאחרי ש״המהפכה״ שלנו תושלם, כזה דבר יהיה ממש נון־אישיו .

מצד שני, ויברטורים היום נראים כמעט כמו כל דבר חוץ מוויברטורים. במקרה שלה באמת היה מדובר באובייקט פאלי מובהק, בסגנון הישן. היום יש כל כך הרבה מוצרים שאת יכולה לשים באמצע הסלון, להזמין את חמותך והדודים וכולם יגידו איזה טעם משובח יש לך בפסלונים או מוצרי עיצוב לבית J

דייטינג חדש בבית

חגית: יש באתר דיבור על ״מוצרים לימי סגר ובידוד״ את חושבת שלתקופת הקורונה יש השפעה על האינטימיות? האם נוצרה אינטימיות חדשה?

קארן: קצת קשה לי למדוד, היות שכאמור FIZZZ הוקמה בזמן הקורונה. אבל אני יכולה להגיד שאנחנו רואים צמיחה מתמדת בתקופות סגר ברכישות מוצרים למה שאנחנו מגדירים העשרה מינית זוגית. זה סוג של דייטינג חדש בבית, כשאי אפשר לצאת. גם מכירות מוצרים לשימוש סולו צומחות בזמני סגר. זה מסוג הדברים שלאחר משבר הקורונה יאיצו את הלגיטימציה של התחום

חגית: יש באתר דיבור על ההיבט הבריאותי, כמה דגש יש על אביזרים לאימון רצפת האגן ולימי מחזור? יחד עם היעלמו של ה״סליז״ – הגיע הזמן לאימוץ חידושים בהרגלי השימוש?

קארן: WELL BEING אינטימי הוא חשוב ומרכזי לאג׳נדה שלנו. המיניות שלנו כנשים קשורה לבטחון העצמי שלנו בנשיות שלנו ובדימוי הגוף שלנו. יש ליין של מוצרים שמאפשרים לנשים להתייחס לאתגרים ברובד האינטימי הנשי ובנקודות חיים שונות, כמשהו שאפשר לטפח, לתחזק ולאמן. זה מגוון של אביזרים לחיזוק רצפת האגן אחרי לידות או בגיל מבוגר יותר; יש גם ליין של אמצעים לזמן מחזור שגם ידידותיים מאד לגוף ולסביבה

חגית: 💪🏼 מי הלקוחה שלך? האם את לקוחה של המוצרים שלך?

קארן: שאלה טובה. הלקוחה הטיפוסית שלנו היא אישה בגילאי 30־60, אבל רואים זליגה חזקה לגילאים צעירים יותר (יש גם קולקציות שממותגות כצעירות יותר) וגם לקוחות בגילאים מבוגרים, 70 ואפילו 80, שזה מאוד נחמד ואפילו מרגש

fizzz fizzz

קארן: בקשר אליי, חשוב לי להתנסות כמה שיותר במוצרים, כדי שאדע לייעץ בצורה הכי אינטימית ללקוחות. אנשים באופן כללי נוטים להזמין אביזרים בהתאם לסטטוס שלהם. לדוגמה, זוגות יזמינו מוצרים כמו טבעות פין או ויברטורים שיכולים לשמש לשדרוג המשחק הזוגי. אנשים שלא בזוגיות קבועה נוטים להזמין מכשירים הכוללים מוטיבים של עינוג חיצוני ופנימי גם יחד. יש גם שוק שלם של מתנות, שבו לקוחות מבקשים שנרכיב שילובי מוצרים מיוחדים

חגית: ולבסוף, נחזור להתחלה: מאיפה הגיע השם fizz?

קארן: הגענו לזה אחרי שחיפשנו שם זכיר אבל לא קלישאתי, שיוכל לשרת אותנו אולי יום אחד גם בחו״ל. המילה fizzz מייצגת משהו תוסס, שזה גם המותג וגם הרוח היזמית שלנו.

הנסיבות של הקמת מיזם כזה בזמן שהוא הוקם, הכתיבו שגם כל עבודת העיצוב הראשונית, של האתר והלוגו, האריזות וכו׳, עשינו בכוחות עצמנו אין־האוס, כל הלוק אנד פיל – לפי הטעם שלנו

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden