כל מה שחשוב ויפה
טלי בלוך (מימין) ואושרת הראל. צילומים: שלומי פרי, ארט פוקוס
טלי בלוך (מימין) ואושרת הראל. צילומים: שלומי פרי, ארט פוקוס

אלבי: חלומות ילדות, עין טובה, סטייל ופונקציונליות

ללא השכלה פורמלית בתחום - עם רקע בעולמות השיווק, הניהול, עריכת הדין והייעוץ הביטוחי - האחיות טלי בלוך ואושרת הראל הקימו את ALBBY, מותג אופנה שיאפשר להן ליצור בעצמן את מה שהן אוהבות

עמית: הי טלי ואושרת, מה שלומכן?

טלי: הי, נעים מאוד:)

עמית: גם לי. איזה יום מושלם נקבעה לנו השיחה. אני כל כך אוהבת חורף. איך את עם החורף?

טלי: האמת שגם אני מאוד אוהבת. למען האמת, אוהבת את כל העונות; כל עונה והקסם שלה

עמית: יש. כבר יש לנו מהמשותף. אתמול אמרתי שחורף זה כמו כוסברה, או שאוהבים מאד או שממש לא

טלי: אני עפה על כוסברה

עמית: אז באווירת הקסם החורפית, ספרו לי על עצמכן ועל המותג שלכן, מה הביא אתכן לממש את החלום – את אלבי?

טלי: אז ככה: ALBBY הוא התגשמות חלום של אחותי ושלי. נשמע קלישאתי משהו, אבל בהחלט אמיתי. שתינו נשות קריירה, כל אחת בתחומה והתשוקה לתחום האופנה והלייף־סטייל, והרצון ליצור פריטים שאנחנו אוהבות, הוא שדחף אותנו להקים את אלבי

עמית: לא מספיק רק תשוקה 😉 יש לכן רקע באופנה? למדתן משהו שסייע לכך?

טלי: תמיד מצאנו את עצמנו מחפשות את התיק המסוים, החולצה עם הגימורים הספציפיים, והיום אנחנו פשוט יוצרות בעצמנו את מה שאנחנו אוהבות

עמית: ספרו לי מהתחלה. איך זה התחיל?

טלי: אני מנהלת יחידה עסקית בחברה ייבואנית גדולה, לפני כן עבדתי בלוריאל ישראל ובד״ר פישר, בסך הכל כ־16 שנה בעולמות השיווק, ברנדינג וניהול כללי על כל הבטיו. אחותי – אושרת – היא עורכת דין, מתמחה בתחום הייעוץ הביטוחי. לא עזבנו את המשרות שלנו, אנחנו עוסקות באלבי לצידן.

גדלנו יחד, באותו החדר, והתחביב האולטימטיבי שלנו היה ״להתגנב״ לחדר השינה של אמא שלנו וללבוש את הבגדים שלה, את נעלי הסטילטו, התכשיטים והאיפור. מגיל צעיר תמיד מצאנו את עצמנו מחפשות חולצה שתיראה באופן מסוים או שרשרת מסוימת, ולא תמיד מצאנו את הפריט המדויק שחיפשנו. עם השנים אמנם העולם נפתח והפך גלובלי, והאפשרויות גדלו, אך עדיין הבנו שהתשוקה לעיצוב בוערת בנו ושיש לנו מה לתרום לעולם בתחום הזה

עמית: מי הבכורה מבינכן?

אושרת: טלי 🙂

עמית: בנות כמה אתן. מותר לשאול?

טלי: אני בת 41 ואושרת בת 38

עמית: בואו נמשיך. איך מתקדמות מכאן?

טלי: יש לנו רקע בבניית מותגים ועין טובה. במסגרת הקריירה שלי בניתי מותגים מגוונים. לפני שנתיים, בעיצומה של הקורונה, השקתי מותג עצמאי, גם באונליין. השקתי את טרנד השרשראות לטלפון בארץ, זאת היתה טבילת האש הראשונה שלי כיזמית. מכרתי את חלקי ומיד התחלתי לבנות את ״אלבי״ יחד עם אחותי. במשך שנים אנחנו אוספות השראות מכל העולם, וכל פריט שלנו הוא שילוב של סטייל שלנו ופונקציונליות שמאוד חשובה לנו

עמית: מה הסגנון העיצובי שלכן?

טלי: קוים נקיים, קלאסיים, פריטים שהם מצד אחד טרנדיים ומצד שני גם על־זמניים. מעבר לעיצוב, אנו שמות דגש על ערכים נוספים. קיימות מאוד חשובה לנו, ולכן כל התיקים שלנו מיוצרים מעור טבעוני ואיכותי. בנוסף אנחנו מאמינות באופנה איטית, מייצרות בכמויות קטנות, בעבודת יד. כל הפריטים ארוזים במינימום חומרי אריזה, שקיות כותנה, קופסאות קרטון. כל פרט עם חשיבה סביבתית. והמחירים שלנו נוחים ומשתלמים 

עמית: מה זה עור טבעוני? 

אושרת: חומר הגלם בקולקציית התיקים הוא עור טבעוני (vegan leather), ש״מחקה״ עור אמיתי במראה, במגע ובטקסטורה, הוא ידידותי לבעלי־חיים (cruelty free) ובעל עמידות גבוהה. אנחנו מוסיפות לו גימורי זהב במראה וינטג׳

עמית: אתן עצמכן טבעוניות?

אושרת: אנחנו ממעיטות באכילת בשר, אך לא מנהלות אורח חיים צמחוני/טבעוני באופן מלא. 

עמית: יש הטוענים שהייצור של התחליפים מזהם יותר מתעשיית העור. מה אתן אומרות על זה?

טלי: למפעל שלנו יש תו תקן מחמיר. העור הטבעוני שלנו מיוצר בתהליכים עם מינימום זיהום סביבתי. השאיפה שלנו היא להתייעל כל הזמן ואנחנו עובדות על ייצור עור טבעוני ממקור של תפוחים. זה חדשני ונספר על זה ברגע שיקרה

עמית: איפה המפעל? בארץ? ובכלל מה תהליך הייצור?

טלי: המפעל בסין, מייצר להרבה מותגים בעולם, בחרנו אותו בקפידה. מעבר לאיכות הסתכלנו גם על פרמטרים סביבתיים, תנאי העבודה של העובדים ושיעור הנשים שמועסקות בו. התחלנו עם ייצור של קולקציה מצומצמת ובהמשך האסטרטגיה שלנו היא להעלות פריטים בפרה־אורדר, ולפי הביקוש לייצר בהתאמה. 

לגבי תהליך הייצור: אנחנו משרטטות דגם, בעיקר ברמת המידות והפרופורציות, מצרפות כיוונים להשראה, ואז המפעל מייצר לנו שרטוט בתלת־ממד. לאחר אישור שלנו עוברים לדוגמה פיזית, ברגע האישור הסופי, עוברים לייצור

בימים האחרונים כולם שרים ״אלבי, אלבי״

עמית: מה חלוקת התפקידים בינכן?

אושרת: טלי אחראית על תחום השיווק והאתר, ואני מתנהלת מול היצרנים והספקים ומטפלת בכל התחום המשפטי. כמובן ששתינו מעורבות בהכל וכל ההחלטות הן משותפות ומתקבלות יחד

עמית: איפה הכל מתרחש? יש סטודיו?

אושרת: כרגע הסטודיו שלנו בבית

עמית: הכי כיף לעבוד מהבית. אתן מתגוררות קרוב האחת לשנייה?

טלי: כן, ממש… 5 דקות אחת מהשנייה. גרות בתל אביב. אני נשואה עם שלושה ילדים מהממים

אושרת: אני נשואה ואמא לשניים 🙂

עמית: מה מקור השם אלבי?

טלי: אלבי = הלב שלי. אמא שלנו היתה קוראת לנו ככה שהיינו קטנות, ובימים האחרונים כולם שרים ״אלבי, אלבי״… 🙂 – בגלל השיר של דולי ופן עם זהבה בן ואברהם טל

עמית: אכן שיר מעולה. כמה קולקציות עיצבתן עד כה?

טלי: שתי קולקציות של תיקים, שלוש קולקציות של תכשיטים ובדרך קולקציה מדליקה של ארנקים סופר קומפקטיים

עמית: יש שפה עיצובית שעוברת מקולקציה לקולקציה? כמה דגמים של תיקים כללה כל קולקציה? 

טלי: בתיקים – כל קולקציה היא עיצוב אחד במגוון צבעים; קולקציית התיקים – The Catch Bags – היא תיקים המיוצרים בעבודת־יד מהעור הטבעוני, בעיצוב מינימליסטי עם גימורי זהב במראה וינטג׳, קז׳ואלי ולא מתאמץ. השקענו מחשבה רבה בכל פרט ופרט בייצור התיקים, הקפדנו שיהיו נוחים ופונקציונליים וגם בסטייל: תיקים קומפקטיים, שמכילים את כל מה שצריך. אפשר ללבוש אותם במספר וריאציות: קרוסבודי, כתיק חגורה על המותן (פאוצ׳) או ככקלאץ׳. כל תיק מגיע עם שתי חגורות מעוצבות (עבה ודקה יותר), שאפשר ללבוש אותן גם בנפרד מהתיק (כחגורת מכנסיים או כחגורת מותן). 

בתכשיטים – כל קולקציה מאופיינת במוטיב מסוים שמלווה את הפריטים. לדוגמה: יש לנו קולקציית תכשיטי בגטים, שכל הפריטים בה משובצים אבני זירקון באיכות הכי גבוהה, בחיתוך מלבני

עמית: מה זה תכשיטי בגטים?

אושרת: זה טרנד חזק של תכשיטי כסף סטרלינג בציפוי זהב צהוב 14 או 18 קראט בעובי של 2.5 מקרון לפי התקן האמריקאי המחמיר או זהב לבן. הם משובצים באבנים בחיתוך מלבני שיוצר מראה נוצץ של גלאם. עיצבנו בקולקציה עגילים, שרשראות וצמיד משובץ בגטים. את כל התכשיטים ניתן להזמין בהזמנה אישית, גם בזהב מלא ויהלומים

עמית: וכעת אתן לקראת הוספת ארנקים. מה יהיה מיוחד בהם?

טלי: אנחנו באופן אישי כבר מזמן לא מסתובבות עם ארנק גדול ומפוצץ. יצרנו ארנקון שמכיל כרטיסי אשראי, כסף, חיבור למפתחות ומקום לקבלות/זיכויים 🙂

עמית: קבלות/זיכויים זה טוב… בעיקר זיכויים. ככה קונים היום: רוכשים, מזדכים וחוזר חלילה 😆 אז מה יהיה הפריט הבא שיתווסף?

טלי: חחח. יש לנו כמה עיצובי תכשיטים שבעבודה, צעיפים וארנקונים שכל אחת חייבת 🙂

עמית: מה טווח המחירים והיכן אתן מוכרות?

אושרת: תיקים 439-599 ₪. תכשיטים 359-849 ₪. כרגע אפשר לרכוש באתר או בתאום פגישה אישית בסטודיו

עמית: לא היה חסר לכן לאורך הדרך ידע מקצועי בתחום האופנה? אף אחת מכן לא למדה משהו מתחום האופנה

אושרת: למדנו לימודים אחרים. במה שקשור לאלבי אנחנו אוטו־דידקטיות ויודעות לשאול ולהתייעץ כשצריך. אנחנו מאמינות שבסוף זה ביזנס והאלמנט הניהולי מאוד חשוב

עמית: מה אתן רוצות להיות כשתהיו גדולות? או שאשאל אחרת: איפה אתן בעוד חמש שנים?

טלי: החזון הוא להרחיב את המותג לקטגוריות נוספות ולמכור בשוק הגלובלי. אנחנו רק בתחילת הדרך… 🙂

עמית: ברור. אבל חזון ושאיפות מסייעים להתקדמות

טלי: לחלוטין

עמית: איזה מותג תיקים/תכשיטים או אופנה בכלל מעורר בכן השראה?

טלי: קלואה, ba&sh

עמית: זה בתיקים; ומעצבי אופנה?

אושרת: TRES, גם בזכות זה שהן שלוש יזמיות צעירות שמעצבות אופנה יפה, vera wang ו־Anine Bing

עמית: יש כוונה גם להכנס לחנויות בארץ שימכרו אתכן?

טלי: היו לנו מספר הצעות, אבל כרגע מעדיפות למכור DTC – ישירות לצרכן. אנחנו בשלב של בניית המותג וחשובה לנו השליטה, הנראות, איך המותג מוצג, ולכן מקפידות על הסלקטיביות

עמית: נכון. אלו היסודות. שלב קריטי בחיי עסק ומותג

טלי: אני גם רוצה לומר שאמנם זה נראה מרתיע ליצור משהו חדש משלך, אבל ברגע שמתחילים ומשקיעים – הכל אפשרי. הקמנו את אלבי בלי בעלי מקצוע מומחים. אנחנו מצאנו את המפעלים, אנחנו הקמנו את האתר, אנחנו מצולמות באתר, עשינו את הסטיילינג, הכל בעצמנו. וזה באמת חלום שמתגשם :). אז המסר שלי הוא לעשות את הצעד ולהגשים חלומות.

עמית: וזה מוערך עוד יותר כשאתן נשים יזמיות וצעירות. אני אומרת שאם משהו בוער בך חייבים לממש. אסור לתת לאף רעש רקע לעצור אתכן

אושרת: לגמרי 

עמית: אתן רוצות להוסיף עוד משהו?

טלי: משהו קטן 🙂

עמית: יאללה…

טלי: החלום המלא שלנו הוא ליצור קהילה סביב אלבי שבאמצעותה נייצר ערך לקהילה. כשהתחלנו לדבר על אלבי ועל הגשמת חלומות, היה לנו ברור שזה חייב להיות מקושר גם לעשייה חברתית.

אנחנו מתכננות לשלב את הלקוחות שלנו (מי שתרצה) בימי התנדבות לקהילה, זה עדיין בבנייה, נולד מתוך הרצון שלנו להתנדב, אבל כאימהות קרייריסטיות זה לא התאפשר. ותמיד דיברנו על זה, שאם הייתה קהילה שיוזמת ימי התנדבות ביום ושעה מסוימים היה לנו הרבה יותר נגיש לקחת בהם חלק

עמית: אבל איך זה מתקשר לביזנס?

טלי: זה כאמור בהתהוות אבל נשים שירכשו אלבי, יוכלו להשתלב בקהילה שמתנדבת. כך ניתן ערך נוסף מעבר למוצר ולרכישה

עמית: אני עוקבת שאכן יקרה. תודה רבה לכן

אושרת: תודה לך 😇 שיהיה המשך של יום חורפי נעים

*כוכבית מייצגת שדות חובה

הוסיפו תגובה

3 תגובות על הכתבה

  1. שירה

    דובר פה הרבה יותר על מותג, מיתוג ומכירות מאשר על אופנה, וזה לא פלא כי אלה תיקים מפוליאסטר שמיוצרים בסין, בלי שום אמירה או חשיבות אופנתית.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden