כל מה שחשוב ויפה
משרדי WSC SPORTS, תכנון ועיצוב: סטודיו גינדי ונטלי אורלב. צילומים: ערן טיירי
משרדי WSC SPORTS, תכנון ועיצוב: סטודיו גינדי ונטלי אורלב. צילומים: ערן טיירי

לעבוד בין כדורגל לכדורסל: המשרדים החדשים של חברת WSC SPORTS

חברת WSC SPORTS שפיתחה פלטפורמה ליצירה אוטומטית של תקצירי ספורט בווידאו בזמן אמת, התחדשה במשרדים חדשים שבהם כל קומה מוקדשת לענף ספורט אחר

עיצוב משרדיה החדשים של חברת WSC SPORTS הוא שיר אהבה מרגש לספורט, העולה מכל פינה בשטחם. ארבעה חברים ותיקים שוחרי ספורט מושבעים הם אלה שטוו את סיפור הקמתה כחברת ספורט־טק – פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית, המייצרת ומפיצה תקצירים וסרטוני ספורט למאות ליגות וגופי שידור ברחבי העולם.

חברותם של הארבעה נודדת שנים אחורה, כשעוד היו עתודאים לפני השירות הצבא. את החברה, שנולדה משילוב כישוריהם הטכנולוגיים עם אהבת הספורט, הם הקימו בשנת 2011. ההתחלה הייתה בקטן – החברה התמקמה אז בחלק מקומה של בניין משרדים בגבעתיים, וכעבור זמן התפשטה ליתר שטחה ולקומה שמעליה.

בשנתיים האחרונות חוותה WSC SPORTS צמיחה משמעותית. היום מועסקים בה למעלה מ־400 עובדים והיא מחזיקה משרדים בערים מרכזיות ברחבי העולם. התרחבות היקף הפעילות ומספר העובדים שגדל עמה הכתיבו צורך בסביבת עבודה מתאימה שתספק לכך מענה, ובקיץ האחרון עקרה החברה למשרדים חדשים שמתפרשים על פני שבע קומות גבוהות ששכרה בבניין ONE TOWER החדש ברמת גן. חמש מהן עוצבו – מקומה 26 עד קומה 30 – ושתיים נוספות נועדו לאיוש עתידי נוכח ההתרחבות ועמה והגיוס הצפוי של עובדים נוספים.

פרויקט התכנון בוצע על ידי סטודיו גינדי בשיתוף פעולה עם מעצבת הפנים נטלי אורלב – שמלווה את החברה כבר מספר שנים – והתהליך זרם כדיאלוג צפוף ופורה עם שניים מבין הבעלים־המייסדים, המנכ״ל דניאל שיכמן וסמנכ״ל התפעול חי גל. ״בית לאנשי היי טק שוחרי ספורט״, מגדיר גל את מה שהיה עבור המייסדים חלום ישן, וככזה אכן קרם עור וגידים. ״הם ידעו בדיוק מה הם רוצים״, מספרת האדריכלית ורד גינדי, ״והלכו עד הסוף עם פרוגרמה שהייתה מדויקת עד אחרון פרטיה. הקונספט הרעיוני היה מגובש לחלוטין, ובה בעת פתוח לפרשנויות יצירתיות, שהפכו את תהליך התכנון למרתק״.

הקונספט העיצובי הקדיש כל אחת מהקומות לענף/תמה מעולם הספורט. כל תמה אופיינה, נותחה לעומק וזוקקה לכדי אלמנטים צורניים, צבעים ומוטיבים גרפיים, תוך ניצול הקירות, המחיצות, הרצפות והתקרות כמרכיבים משמעותיים במכלול האסתטי

ספורט והייטק הם עולמות רחוקים זה מזה, ובתוך כך המפגש ביניהם הוא ללא ספק משהו אחר, ייחודי וחדשני. שילוב מהויות התוכן הכה שונות, לצד מעבר החברה מחלל אינטימי יחסית למרחב גדול בהרבה, היו לדידה של גינדי מאתגרים: ״האתגר המשמעותי היה לשמור על רוח החברה ולא להיגרר לתחושה תאגידית, גם כשמדובר בחמש קומות ובשטחים נרחבים בהרבה מאלה שהיו במשרד הקודם.

״מרבית העובדים הם אנשים צעירים שלצד עיסוקם בטכנולוגיה מחוברים לעולם הספורט, מה שמייצר אווירת חיות ולכידות מיוחדת במינה, שהיא מעבר לעבודה עצמה. את האווירה הייחודית הזאת ואת האנרגיה שהיא משדרת חתרנו לשמר ולתת להן ביטוי בחללי המשרדים. באופן אישי זו הייתה עבורי חוויה והרשיתי לעצמי לעוף״.

נטלי אורלב. צילום: ליאור טייטלר

נטלי אורלב. צילום: ליאור טייטלר

חי גל. צילום: ערן טיירי

חי גל. צילום: ערן טיירי

ורד גינדי. צילום: הילה חבקין

ורד גינדי. צילום: הילה חבקין

כל אלמנט ופרט ששולבו ברחבי הקומות מגלמים שפת עיצוב מהודקת, שתכניה נשאבו מתשוקה לספורט ותורגמו למארג יצירתי־מקורי, שזור בממד משחקי משובב עין ונפש. כל קומה משתרעת על פני שטח של 1,500 מ״ר, וגינדי, שקיבלה אותן לידיה כמעטפת בלבד, חילקה את שטחיהן בהתאם לצרכים שהוגדרו בפרוגרמה – ארבע קומות עבודה, המכילות ״שכונות״ (חללי אופן ספייס) על כל התשתיות הנדרשות לפונקציות הטכנולוגיות, משרדים, חללים ציבוריים ומטבחון/אזור אוכל קומתי.

בקומה 28 תוכננה גם קפיטריה גדולה, המאפשרת מפגשים חברתיים ומזמינה יצירת אינטראקציות בין העובדים. קומה 30 היא קומת הכניסה הרשמית, המכילה דלפק קבלה, משרדים וכן ״בר ספורט״ עם מסכים להתכנסויות צפייה בסגנון שמהדהד ברים מסוג זה בעולם. בהתאמה לפרוגרמה שביקשה לייצר רווחה לעובדים המבלים במשרדים שעות ארוכות, שולבו בחללי הקומות אזורי ״פאן״ ואטרקציות משחקיות מלהיבות – מעולם הספורט כמובן.

בכל קומה יש חדר גיימינג, בקומת האולימפיאדה נכלל אזור נינג׳ה, בקומת הכדורגל ישנו אזור ג׳ורקי בול – מעין מגרש כדורגל קטן בחלל סגור ושקוף, ובקומת הספורט האמריקאי נכללים בחדר הגיימינג גם חלל מוסיקה והוקי אוויר. בקומת הכדורסל יכולים העובדים לתפוס אתנחתא וליהנות ממולטיבול וממתקן כדורסל, ובקומת הרגעים הגדולים מסנוקבול.

חוויה מוזיאלית

הקונספט העיצובי הקדיש כל אחת מהקומות לענף/תמה מעולם הספורט: קומת כדורגל, קומת כדורסל, קומת אולימפיאדה, קומת ספורט אמריקאי וקומת ״הרגעים הגדולים״ בהיסטוריה של עולם הספורט. כל תמה אופיינה, נותחה לעומק וזוקקה לכדי אלמנטים צורניים, צבעים ומוטיבים גרפיים, תוך ניצול הקירות, המחיצות, הרצפות והתקרות כמרכיבים משמעותיים במכלול האסתטי.

״כל קומה שעוצבה הייתה בבחינת פרויקט, שנועד לייצר ולהעביר את מלוא חווית התמה שעמדה בבסיסו״, מוסיפה אורלב. ״בד בבד היה חשוב לנו לשמור על רצף קוהרנטי בין הקומות והקדשנו לכך מחשבה רבה. כל רעיון שעלה ביחס לאלמנט כזה או אחר, צבע או פרט – קטן כגדול, נבחן בקפידה, ושילובם בחללי הקומות הוא תוצר של שיח וסיעור מוחות שניהלנו לגביהם״.

birds

בתוך כך, כל 72(!) האלמנטים השונים שטווים את חללי הקומות נהגו ועוצבו ייעודית, וכל קומה היא חגיגה לעיניים. מעבר לאלמנטים בתלת ממד־כפריטי ריהוט, נגרות ואביזרים רבים, כל קיר, תקרה או רצפה מדבררים את ענף הספורט שלו הוקדש החלל – בעיצובם, בצבעוניות הנקשרת אליו, וכן בציטוטים, במסרים, בצילומים ובאיורים שמעטרים אותם.

על קצה המזלג בלבד, אפשר לציין פודיום של חלוקת מדליות או ריצוף שמדמה מסלול ריצה אולימפי בקומת האולימפיאדה; כפפת אגרוף שמידתה גדולה מגודל אדם או אזור אכילה שעוצב כזירת אגרוף בקומת הספורט האמריקאי. בקומת הכדורגל מאירה את חדר הישיבות מנורת תקרה שעיצובה מדמה מגרש כדורגל, וכך גם עיצובו של השולחן במטבח הקומתי, לצד קיר משובץ כדורי רגל וחיפויים שצבעם הירוק מרפרר לדשא שבמגרשים. בקומת הכדורסל מזמינה דמותו של השחקן יאניס אנטטוקומפו שנודע בגובהו המרשים – 2.11 מטר – להתייצב לידו, וקיר אחר הוא קיר תצוגה מואר המכיל נעלי אייר ג׳ורדן משנים שונות בתוך טבעות מתכת שאליהן מחוברות רשתות הסלים, ועוד ועוד.

קומת ״הרגעים הגדולים״ נחשפת כסוג של חוויה מוזיאלית, וכשמה כן היא – מציגה הישגים ורגעי שיא בלתי נשכחים בהיסטוריה של תחומי הספורט השונים בארץ ובעולם. כך לדוגמה, מונצח משחק הכדורסל המכונה נס ז׳לגיריס, שנערך באצטדיון יד אליהו בשנת 2004, שבו גברה בדקות האחרונות מכבי תל אביב על ז׳ליגריס קובנה שהובילה כל המשחק, ובעקבות זאת העפילה לגמר הפיינל פור וזכתה בגביע אירופה.

בשדה הכדורגל מונצח ניצחונה של מנצ׳סטר יונייטד על באיירן מינכן במשחק גמר ליגת האלופות ב־1999 בברצלונה, הודות לשני שערים שכבשה בהארכת זמן המשחק. בזירת האתלטיקה מונצחת התוצאה הדמיונית כמעט בריצת 100 מ׳ שקבע האצן יוסיין בולט באליפות העולם בברלין בשנת 2009. את ענף ההתעמלות מייצגת כאן המתעמלת הרומנייה נדיה קומנץ׳, אלופת עולם ואלופה אולימפית עתירת מדליות זהב. בתחום השחייה אפשר לפגוש את השחיין האמריקני מייקל פלפס, שנחשב על ידי רבים כגדול השחיינים בהיסטוריה, ועוד ועוד – כולם הישגים מרגשים וספורטאים שהפכו לאגדה וקובצו בחלל הקומה כסוג של פנתיאון והיכל תהילה.

״לראות את העובדים בוחנים את הרגעים המוצגים ומצביעים עליהם בהתרגשות היה מרגש, והמחיש את מידת ההיכרות והחיבור שלהם לעולם הספורט״, אומרת אורלב. לתרגם ספורט לעיצוב הוא משימה מאתגרת וייחודית ללא ספק, אבל אחרי שנה וחצי של תהליך אינטנסיבי ביותר, החלום הישן שהיה בנפשם של ארבעת החברים הוגשם, ובגדול – כשלם מרשים העולה על סך כל מרכיביו. עכשיו הפרק הבא בו – עיצוב שתי הקומות הנוספות – מחכה להיכתב, ועל סמך מה שכבר בוצע, יש גם יש למה לצפות.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden