כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

מגדלי התאומים + הטיטאניק X אלפיים

BIC[1]

הדבר הראשון שחשבתי כשראיתי את המודעה הזו בבלוג הפרסום של frederik samuel היה שיש בה ארט מאד יפה. אבל באותה הנשימה חשבתי גם שמישהו מנסה להיות כאן פרובוקטיבי: מטוסים, תאומים, טיטאניק וכוס מים אחת. אז כמובן שנדמה לי שהתגובות למודעה יהיו שונות בארצות הברית לעומת שאר העולם, מה שמוביל למודעה השנייה בסדרה שעשויה לעורר התנגדות לא פחות. הירושימה.

Solidarites_1

ומה הם מנסים להגיד – ששתיית מים מזוהמים / לא ראויים לשתייה גורמת למותם של שמונה מיליון אנשים בשנה, ושזה הרבה יותר מכל האסונות האלו. ללא ספק מטרה ראויה. אני מנסה לחשוב על המקבילה למשוואה הישראלית – שני מסוקים בגבול הצפון כפול 3,000? אוטובוסים מתפוצצים כפול 2,500? (ותסלחו לי אם לא עשיתי את החישוב המדויק), וישר זה נראה קצת חסר טאקט. אולי משהו מהשואה כדי שנהיה לגמרי פרובוקטיבים? אבל אם משתמשים במספרים של השואה אין כמעט במה להכפיל. כך או כך אני בעד פרובוקציה במקרים כאלו של מטרות חברתיות. כל עוד זה לא להשתמש באסון התאומים כדי למכור חולצה (או במלחמת ויאטנם כדי למכור ערוצי סרטים) אני בעד. מה לעשות, אין ברירה. זה לא שאני ממציא פה את הגלגל אבל על מנת לתפוס את תשומת הלב צריך לעשות משהו יוצא דופן.

6 תגובות על הכתבה

  1. אורה לב-רון

    לא? שתי מודעות כ"כ מסוגננות, מלוטשות ונקיות. הראשונה עם האלמנטים האפור-כסופים מוקפדים, והשניה עם הפטריה החמודה (כולל הסיבים המשתלשים בטבעיות מלוטשת.
    חרדה בשליטה.

  2. יובל

    אסתי – אגיב בשמחה וממה שאני זוכר דווקא את הפרסומת לסיגריות לא אהבתי
    אורה – את צודקת שהכל פה חמוד אבל יש משהו באפקט הסטרילי שמקל לדעתי על התגובה למודעות האלו. מה, נראה עוד פעם מסכנים באפריקה? אין מה לעשות, גם אסונות צריכים להצטלם טוב בשביל שנוכל לעיין במודעה ולא נעביר מיד את הדף. אני לא טוען שזה בסדר או נכון או מוצדק אבל זה המצב כרגע. אני לא חושב שפרסום מזעזע הוא אפקטיבי

  3. אורה לב-רון

    חשבתי יותר על שואה של קלוד לנצמן. שני מקרי הקצה (המזעזע והסטרילי) מפעילים פיילוט אוטומטי, שבעצם מסב את תשומת הלב מהנושא עצמו. לא?
    קצת קריאטיביות וחריגה לאןשהוא יכול להיות נחמד

  4. גיאחה

    שכותבי המודעה בחרו במילה Persons ולא People. בחירה נבונה, בעיניי.

  5. שלומית

    ההקשר האמריקאי, פען התוקף ופעם הקרבן.

  6. יובל

    זה נכון שזה ממש לא בנטון אורה, ואני בכל זאת חושב שלמרות הסטריליות יש כאן מעט יותר מקצת סטריליות וחריגה
    וגיאחה – לא שמתי לב למה שאמרת אבל זה באמת בחירה נבונה וחכמה
    שלומית – לא חשבתי על ההקשר האמריקאי והאמת, אני לא בטוח עד כמה זה רלבנטי

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden