כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

14 תגובות על הכתבה

  1. שולמית

    שלום יובל
    רציתילקנות את המשורר השביעי אך נימנעתי בגללהמחיר והחלטתי לחכות להנחות של שבוע הספר ( אני מקווה שתהיה הנחה רצינית). חשבתי שהמחיר, הגבוהה לטעמי בעבור הספר הקטנן, נבע מן ההשקעה בכריכה הקשה. האין אלו פני הדברים

    השבוע בסטיצקי אישה קנתה ספר שעיצבת את עטיפתו ( כחולה ועליה כלב)
    שכחתי את שמו.
    הייתי ממש מרוצה מכך.

    חשבתי שזאת אופליה על עטיפת ספרו הספר של אדף

    .
    כל טוב
    שולמית

  2. ילי

    אני לא מסוגלת לקנות ספר של עם עובד, בגלל התג האדום הזה

  3. grayscale

    יובל, אני קוראת פסיבית כבר הרבה זמן.
    הפעם סתם ככה בספונטניות החלטתי לשבור את השתיקה … ולהודות לך על מקום המרתק הזה שיצרת… הייתי שמחה, למרות שאני לא יודעת אם זה התחום שלך, לראות גם ביקורת שלך בנושא קטלוגים מוזיאלים

    ואגב, הסדרה נובלה, שעיצבה טליה בר, אכן מרתקת במיוחד הספר עם הזיקית שמהספר משתלשלת סימנייה אדומה (כמו הלשון של הזיקית, מכוון?) – פשוט מרגש

  4. אסתי

    ושמחה שהעלית את נושא העיצוב המחודש של עם עובד כי זו ההזדמנות להגיד שלא נפלתי.
    לא מזה
    וגם לא מהקודם שגם הוא פרי יצירתו של יהודה דרי.
    וכשאני אומרת לא נפלתי זה בלשון המעטה. לא מקורי. לא נוקט שום עמדה. לא מייצג את הנשמה של ההוצאה. מה שכן, לפחות במקרה דנן בניגוד לקונספט הקודם זה לפחות נאה למראה.
    אמנם לא אומר כלום אבל לפחות לא מעצבן את העין עם הלאייר השקוף

    לעומת זאת הסדרה של כתר פשוט נהדרת בעיני וגם זו של זמורה ביתן.
    יש אמירה, יש בידול, יש נשמה.

  5. יובל

    מקרב לב
    לגבי קטלוגים יוצא לי מדי פעם וגם היו פה בבלוג אפילו על הילה לולו לין וסיגלית לנדאו ויופי וקדושה במוזיאון ישראל

    ואסתי
    גם אני לא נפלתי אבל כמו שאני שונא שלקוחות אומרים לי את זה אז גם אני בוחר בדרך כלל לא להשתמש במינו הזה. אבל, כמו שכתבתי, אני אוהב את השעמום, הקלאסיות, דווקא את זה שלא נפלתי. דווקא בגלל הודעות כמו של ילי, דווקא בגלל התג האדום
    אני מסכים שהיה יכול להיות אחרת אבל בכל מקרה אני מעדיף את הנוכחי על הקודם

  6. יובל

    השבוע אגב יצא ספרו הקודם של קרביץ בהוצאה מחודשת עם עטיפה שגם אני עיצבתי. לא יהיה קשה לזהות

  7. אסתי

    למרות שהייתי שמחה להיות לקוח פעם בחיים, עדיין לא באתי אליך בקטע של ,זה לא עושה לי את זה" או "אני לא אוהב" וכו'.
    הסברתי בדיוק למה אני חושבת שהעיצוב הזה סתמי בדיוק כמו קודמו.
    ועל מקוריות והתאמה לערכי המותג בכלל לא דיברנו.
    בקיצור…

    אגב, אחד הדברים שאני מאוד לא אוהבת לעשות זה להעביר ביקורת שלילית על עיצובים של מעצבים אחרים. זה לא יאה. זה לא מנומס וכמו שאני תמיד אומרת לסטודנטים שלי – כל דבר אפשר לקטול גם את הדבר המבריק ביותר, רק שכאן הגיעה סתמיות עד נפש וכשאני רואה עטיפות כאלו ועיצובים כאלו עולה לי הג'ננה. מבחינתי שיהיה גרוע, רק שלא יהיה בינוני ובעיקר שלא יהיה סתמי וחסר כל דבר אינטליגנטי.

  8. יובל

    לרגע לא חשבתי שהכרזת משהו ובזה פטרת את עצמך מנימוקים
    no hard feelings

  9. רותי

    בעייני לקחת אימאג'ים לעטיפות מבנק אימאג'ים
    כמו geetyimages זו החלטה שגויה ומעוררת חוסר נוחות וזילות של התחום

    ספרו של אדף ראוי לאימאג' מקורי ויחודי לו כמו כל ספר ולא אימאג' שחוק ולעוס שנקנה במעט כסף מאותם מאגרים ונראה פה ושם בשימושים אחרים
    ממש לא מסקרן

  10. יובל

    ברור שהייתי שמח אם לכל ספר היו מוצאים צילום מקורי או מצלמים במיוחד אבל איןם מה לעשות, זה לא ריאלי. וכמו בכל דימוי, אני חושב שפחות משנה בופו של דבר מאיפה הוא מגיע ויור האם הוא מתאים לספר ומעורר סקרנות. מה שכמובן אפשר להתווכח לגביו

  11. אייל

    זוכה לעיצוב "קלאסי" באמת ויפהפה, אבל פחות ישיר ומכיר, אני מניח.

    http://am-oved.co.il/HTMLs/Popup.aspx?C0=17744

    יש לציין שהכריכה היא קשה ועטופה בחבק, לטעמי הכריכות היפות ביותר כרגע בשוק המקומי

  12. אייל

    אם יתחשק לך פעם תוכל להכין רשימה על תולדות וגלגולי עיצוב עטיפות "ספריה לעם" של עם עובד, שהתחילו כחיקוי לספרי "פינגוין" הבריטיים

  13. יובל

    מסכים לגבי פרוזה אחרת ולגבי ספריה לעם – אולי באמת, חכול להיות מעניין

  14. תמי

    בעיני אין שום רע בצילום של אימג'בנק.כמו שיובל כתב גם. לרוב הצילומים שלהם יותר איכותיים ואילו המעצב היה פונה לצלם ומזמין צילום ייחודי הוא היה משלם הרבה יותר. בסך הכל מדובר בצלמים איכותיים במיוחד שבאופן רגיל לא כל אחד יכול לשלם את אלפי הדולרים כדי להזמין אצלם צילום ייחודי וזו ההזדמנות לקנות משהו טוב ולשלם מחיר שפוי. העיקר הוא אם המסר עובר ואם הכריבה עושה את העבודה השווקית שהיא אמורה לעשות, ולא חשוב אם אף אחד כן או לא השתמש בזה קודם.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden