כל מה שחשוב ויפה

ככה זה שבשניים: לוגואים ועטיפות

זה לא מכוון, אבל שוב ספר בהוצאת עם עובד גרם לי להתעכב בחנות הספרים, אלא שהפעם זה לא היה בגלל העיצוב: בתחתית העטיפה, במקום בו נמצא תמיד הלוגו של עם עובד, הופיע בנוסף גם הלוגו של הוצאת חרגול. תהיה הסיבה אשר תהיה (זה בטח קשור לשיתוף הפעולה בתרגום), זה עדיין נראה לי מוזר. אחד הפורמטים המזוהים בשוק הספרים בארץ מבחינת עיצוב וגודל הוא זה של עם עובד  – הספריה לעם. אני באופן אישי עדיין מעדיף את הפורמט הקודם שלהם, זה עם הלוגו האדום בפינה הימנית העליונה. נדמה לי שהיה בו משהו יותר מודרני ופחות משתדל מהעיצוב הנוכחי עם שכפול התמונה בפייד ברקע. יחד עם זאת, אני נזכר בעיצוב זה רק כשאני ניגש למדף הספרים בו כל ספרי עם עובד ניצבים זה לצד זה, ואני יכול להגיד שהתרגלתי כבר לגמרי לפורמט הנוכחי.

ובחזרה ללוגואים: אני לא יודע אם זה רק אני, אבל ממש צרם לי בעין עצם הצבת שני הלוגואים זה ליד זה. אני לא מדבר על עצם הרעיון של שיתוף הפעולה, אלא מבחינה ויזואלית בלבד: אלו שני סמלים שכל כך לא מתחברים לי, לא מבחינת הצבע ולא מבחינת הסגנון, ובטח שלא מבחינת מה שהרגילו אותי כל השנים. זה גם לא רק השילוב של שני לוגואים "מתחרים", כמו אלו של שטראוס ועלית לדוגמא, שם לפחות הצבעים והאליפסות דומים, ומבחינה מסחרית זה הרבה פחות מעניין מבחינתי. אני פשוט כל כך רגיל ללוגו הבודד שפתאום יוצא כזה ספר ומצליח לערער את כל תפיסת העולם החזותית אליה אני מורגל, וכל זה בגלל ספר אחד שתורגם מסינית וניצב על המדף בחנות הספרים…

*כוכבית מייצגת שדות חובה

3 תגובות על הכתבה

  1. שמעון

    לעם עובד יש מותג ולוגו חזקים מאד. מי שהחליט למוסס אותם עם לוגו נוסף על שער הספר עשה טעות עיצובית ועסקית.

    ללא קשר — הוצאת חרגול היא מצויינת.

  2. פביאנה מלמד

    גם אם האבחנה לא שגויה מבחינה עיצובית, די מוזר לראות את העניין דרך הזווית הזאת – מין פרובינציאליות מחשבתית של איש מקצוע: הרי העיקר הוא שיתוף הפעולה בין ההוצאות כדי להוציא ספר שכנראה לא היה אפשר להוציא לבד. לקחת ספר ולראות בו את השפיץ של הקומקום זה באמת להסתכל בקנקן ולא במה שיש בו. כלומר, ההתעלמות מהספר עצמו, מהתוכן, זה עוד מילא – אבל אילו מהדימוי על העטיפה אתה מתעלם. האם לא נראה לך דווקא מעניין הצמד של הלוגואים ליד הצמד האנושי – מבחינה עיצובית אני מתכוונת?

  3. יובל סער

    בואי לא נוציא את העניין מפרופורציות. ברור שאני מדבר פה על השפיץ של הקומקום כי זה מה שתפס לי את העין. אני כל כך רגיל ללוגו הבודד שפתאום הופיע לו אחד נוסף לידו זה פשוט היה לי מוזר. אין לי שום בעייה עם שיתוף הפעולה, להפך, אבל זה לא המנדט שלקחתי על עצמי פה באתר, ולגבי צמד הלוגואים ליד צמד האנשים – לא חשבתי על זה אם כי אינני בטוח אם לזאת התכוון המעצב. בכל אופן זוהי דרך יפה לחשוב על שכבה נוספת בדימוי שבחזית הספר

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden