כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

10 תגובות על הכתבה

  1. שולמית

    שלום לך

    לכאורה, נכתב פוסט זה לבקשתי שהרי רק אתמול בלילה עלה בדעתי לפנות לאתר שלך, לחפש את הפוסטים שבהם עסקת בעיצוב עטיפות לספרים, לחלץ מהם את התפיסה העיצובית שלך וכל מה שנוגע לעשיית הספר ולעיצוב העטיפה. לאחר מכן אני מקווה לפנות אליך בעניין זה ( פנייה קצרה).
    זאת אני מבקשת לעשות במסגרת עבודה בקורס " מכתב יד לספר" שהתקיים באונ' בן גוריון ( תואר שני) במחלקה לספרות , במסלול מולו"ת שנפתח השנה.
    אנימקווה שאמצא את דרכי במבוך האתרים שבהם כתבת על עניין זה.
    כל טוב
    שולמית

    רציתי לכתוב לך בדואר אלקטרוני אך לא מצאתי את הקישור

    1. יובל

      קודם כל תודה, ובכל מקרה – יש קישור בסרגל התחתון (צרו קשר) אבל אני אקצר לך את התהליכים. זה המייל שלי: yuval@byfar.co.il

  2. גיא גרניט

    היה צורך לשלם תמלוגים לצדוק בן דוד על שימוש בדימוי שלו? איך זה עובד?

    1. יובל

      במקרה זה לא היה צורך מכיוון שלדורית היה קשר מוקדם עם האמן שהסכים שנעשה בעבודתו שימוש

  3. אמיתי ס

    יש לי הערה שלא קשורה רק לספר הזה ספציפית, אלא לעיצוב עטיפות ספרים בישראל באופן כללי:

    למה הכותרות ושמות הסופרים כל כך קטנות?!

    כמי שלוקה בקוצר ראייה, אני פשוט לא אוכל לקרוא את הכותרת ממרחק שעולה על מטר, או אולי פחות.

    זה לא רק בחנות, אלא גם בת'אמבניילז באינטרנט הטקסט קטן מידי.

    זה די נוגד מה שמקובל בעיצוב ספרי מיינסטרים בעולם, שבהם הכותרת ושם הסופר תופסים את רוב שטח העטיפה הקדמית, מטעמים שיווקיים אלמנטריים.

    אני יודע שיש קטגוריות של "איכות" שבהן זה מקובל עיצוב מינימליסטי, אבל בישראל זה נהפך למניירה משומשת של כל מעצב שמנסה להעניק לספר תדמית "איכותית". התוצאה: אין שום אבחנה בין קטגוריות.

    זה מציק לי כבר הרבה זמן ועכשיו העיצוב שלך הזכיר לי את זה.

    ובעניין העיצוב הספציצי הזה:
    טוב, אני לא מת על עטיפות מינימליסטיות וממש סולד משימוש ביצירות אמנות רדי מייד בעטיפות. במקרה הזה העטיפה ניצלה כי לא מדובר רק ביצירת אמנות אלא גם באייקון בנוף התל אביבי.

    אז אני מאשר חד פעמית, אבל שלא יקרה שוב.

    1. יובל

      מניירה? מעניין, לא חשבתי על זה. אבל יש בזה משהו, בין כל הבלאגן הכללי לא פעם משהו מינימליסטי באופן יחסי יכול למשוך יותר את העין.
      לגבי העטיפה הזו – האמן לי שלקוף יש קשר ישיר לעלילה והוא לא נועד לקישוט. אבל הכי חשוב שאתה מאשר… זה לא קורה כל יום!

  4. עדנה

    העטיפה מעולה, יובל. היא מסקרנת, מעניינת ומצליחה להיות בו-זמנית לא שגרתית אבל גם נעימה והרמונית בצבעוניות שלה.
    אני הייתי שולחת מיד יד אל הדוכן.

    1. יובל

      תודה, תודה. ממך זו מחמאה גדולה. ממליץ לקרוא

  5. זהרה

    אהבתי מאד את הספר, אבל לא את עטיפתו המקורית, שנראתה לי מאופקת מדי וסתמית מדי לאופיו העז של הספר. העטיפה החדשה נהדרת, ואני מקווה שהיא תהיה בגד הולם לגוף הספר היפה עד מאד

    1. יובל

      תודה, ואני מסכים איתך לגבי העטיפה הקודמת שהייתה מאופקת מדי לאופי של הספר.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden