כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

100 ספרים. 200 עטיפות. פתיחה אחת

הרעיון לתערוכת עיצוב עטיפות כבר היה לי בראש אי שם ב-2008, בכל זאת, זה הדבר שכמעצב אני הכי אוהב לעשות (עד היום עיצבתי משהו כמו 150-200 עטיפות ספרים). אבל רק אחרי שנפגשתי עם לירון הרשקוביץ מעמותת לצאת מהקופסא, לפני קצת פחות מחצי שנה, הבנתי שהנה, זה קורה!

האמת? מתרגש. בכל זאת, תערוכה ראשונה שבטקסט שמלווה אותה יהיה כתוב "אוצר: יובל סער".

יש לי הרבה מחשבות לשתף ודברים לספר על התערוכה, ועל מה שמוצג בה, ומה לעזאזל עבר לי בראש כשהחלטתי לעבוד עם 40! מעצבים! גרפים! אבל זה לא לעכשיו. בינתיים תראו איזו הזמנה מקסימה עיצבו לנו בפירמה, ואם זה לא היה ברור, אני מקווה שאתם יודעים איפה תהיו ביום רביעי ה-5/6 בשעה 20:00: טרמינל עיצוב, רחוב ישראל אורט 33, בת ים.

ובל זאת נגיד כמה מילים על התערוכה (מתוך ההודעה לעיתונות):

לרגל שבוע הספר העברי תקיים עמותת "לצאת מהקופסא" תערוכה שתוקדש לעיצוב עטיפות ספרים. "100 ספרים. 200 עטיפות" מציגה אלו לצד אלו את העטיפות שיצאו לאור לצד העיצובים שנשארו במגירה ובכך מבקשת לחשוף את הקהל הרחב לתהליך שמתרחש בדרך כלל מאחורי הקלעים. התערוכה מביאה לידי ביטוי את הפרשנות המקורית של המעצבים לצד השיקולים השיווקיים והמכירתיים של הוצאות הספרים, שטווים את דרכו של הספר בעטיפתו הסופית אל המדף. בתערוכה משתתפים כ–40 מעצבים גרפים וותיקים ומומחים בתחום ולצידם מעצבים צעירים בראשית דרכם, ונכללים בה ספרי פרוזה שיצאו לאור משנת 2000 ועד היום.

דברי אוצר התערוכה, העיתונאי והמעצב יובל סער (זה אני…): "כשהיא מוצלחת, עטיפת ספר לא רק אורזת ומציגה את הספר לקונה הפוטנציאלי. היא מנהלת דיאלוג עם העלילה, משלימה אותה ומציעה לה פרשנות. מבחינה זו למעצב העטיפה תפקיד מכריע בפעולת התיווך של הספר לקורא, גם כשהספר עדיין שוכב על המדף בחנות הספרים, אבל לא פחות חשוב – גם במהלך הקריאה, כשהדימוי ממשיך ללוות את הקורא. חזיתות הספרים הוגדלו בתערוכה כך שיהיה אפשר להתרשם מהדימוי והיחס שלו לטיפוגרפיה, גם כשהדבר בא על חשבון האינטימיות שנוצרת בין הקורא לספר בחנות הספרים או במהלך הקריאה. מהלך זה מאפשר למבקר בתערוכה התרשמות חזותית בקנה מידה גדול יותר של כרזה, מפקיע את האובייקט התלת מימדי לטובת הדימוי השטוח, ובכך מתחקה במעט אחר תהליך הבחירה המקורי שמתנהל מול מסך מחשב".

8 תגובות על הכתבה

  1. אורית עריף

    נראה מרתק!
    בכלל, אני אוהבת תערוכות המתייחסות לתהליך היצירה.

    1. yuval saar

      תודה תודה

  2. אליסיה שחף

    נראה מרתק, עד מתי התערוכה מוצגת?
    בהצלחה 🙂

    1. yuval saar

      תודה!
      והיא תהיה פתוחה כשלושה שבועות

    1. yuval saar

      לצערי לא, אולי בעתיד. תודה על ההתעניינות

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden