כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

רויטל לסיק, מוש קאשי, תמר שפר ויעל בן ציון בוויצו חיפה

פורטפוליו News: התערוכה נופי בדיון של האמנים רויטל לסיק, מוש קאשי ותמר שפר, שאצרה ענת גטניו, תיפתח ב-16.5 בגלריה של המרכז האקדמי ויצו חיפה. השבוע נפתחה בגלריה ע״ש מורל דרפלר תערוכת היחיד של יעל בן ציון ״5683 מיילים מכאן, משם״

רויטל לסיק

שלושה אמנים עוסקים ביצירתם בנופים בדיוניים מנותקים מן המציאות, בתערוכה ״נופי בדיון״ שאצרה ענת גטניו. רויטל לסיק, מוש קאשי ותמר שפר פועלים במדיות ובטכניקות שונות: ציור שמן קלאסי, רישום בחומרים שונים ועל מצעים מגוונים, עבודת רצפה פיסולית או אנימציה.

לסיק, חברה בגלריה כברי – גלריה שיתופית יהודית־ערבית, תציג בתערוכה מספר גופי עבודות בטכניקה של רישום מהיר בעט כדורי. דימויי טבע ונוף, דמות אישה, ציפורים וחיות מאכלסים את עבודותיה של לסיק בסצנות שונות ומשונות, כשהן יוצרות עולם דמיוני קסום, אפל, מפתיע ולעתים קרובות אניגמטי.

מוש קאשי

קאשי מציג ציורי שמן מתוך שתי סדרות שונות: ״Nocturno״ מ־2011 ו״Crimson Icon ״ מ־2017. שדה המחקר של קאשי הוא מדיום הציור, והוא עסוק ביצירתו במציאת מקומה של פעולת הציור בעידן העכשווי. דימוייו שאובים בדרך כלל מן הטבע: נופים, שדות, פרחים, עצים וסבכים, אך הם נתלשים מן המציאות הקונקרטית והופכים לדימויים עקרים משוללי זמן ומקום. בציורים מתוך הסדרה ״Nocturno״, הסדרה המרכזית של קאשי בתערוכה זו, ניכר מהלך הולך ומתפתח בצבע שמן על בד, שבו קיימת תנועה בין משיחת המכחול וחומריות הצבע לבין נוף קדומים ההולך ונולד מתוכו. הירוק הזוהר המבצבץ מתחת לשכבות הכהות מנטרל את העבודות מכל תיאור קונקרטי של מקום.

תמר שפר

שפר מגיעה לאמנות ממדעי המחשב. היא יוצרת נופים בדיוניים אורבניים בעיקרם. עבודותיה עשויות בטכניקות low-tech ובחומרים פשוטים הנוגדים את העולם הטכנולוגי והווירטואלי, ונצמדים במכוון לחוויה החושית של העשייה הידנית.

הנופים ביצירותיה של שפר אינם מתארים מקום קונקרטי כי אם מנסים ליצור ״סביבה מנטאלית״, המייצגת מרחב טכנולוגי כאוטי ומוצף דימויים בו אנו חיים בעידן העכשווי. זהו עידן שבו כל מקום שיש בו חיבור רשת מהווה שער לטריטוריה אינסופית אחרת – מצב קיומי הבודק מחדש מושגים כמו ״מקום״ ו״מרחב״.

יעל בן ציון


תערוכת הצילום של יעל בן ציון, שנפתחה השבוע בגלריה ע״ש מורל דרפלר בוויצו חיפה, עוסקת במרחק ובזהות. המספר בכותרת התערוכה 5683 מיילים – מסמן את המרחק בין שדה התעופה בן־גוריון בישראל ושדה התעופה קנדי בניו יורק – שם מתגוררת בן־ציון. בתערוכה שאצר שמחה שירמן כל הצילומים (להוציא אחד), צולמו במהלך ביקוריה בארץ. בעין בוחנת וערנית, מבלי שהיא קובעת עמדה חד משמעית לכאן או לכאן, ותוך חידוד המבט מתוך המרחק, מבטה משוטט ונע בין מרחבים אינטימיים פרטיים לבין מרחבים ציבוריים.

בתנועתה, בתוך ובין המרחבים האלה, תוך שימת לב לפרטים הקטנים, היא נותנת את הדעת לקו הדק והשביר שבין שגרת החיים היום יומית והמראות המוכרים והאופייניים לבין סכנת הקיום והחרדות, גלויים וסמויים, שהם חלק מהשגרה הזו. זהו הקו המעצב את מהות הקיום והזהות של הכאן שהוא שם – יציבות ושבריריות, בטחון וחרדה המסתופפים זה בצילו של זה.

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden