הדרך של חן וינר מבצלאל ל־CNN
סרטון שאיירה חן וינר לרשת CNN על הבעייה בשתיית מים מבקבוקי פלסטיק, זיכה אותה במקום הראשון בקטגוריית המחקר של כישרונות חדשים בתחרות השנתית הבין־לאומית של אגודת המאיירים הבריטית. את העבודה היא קיבלה בזכות פרויקט הגמר שלה במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, שהוצג כבחירת העורכים של אתר Vimeo
Yuval:
הי חן, מה שלומך? מזל טוב על הזכייה!
Chen:
שלומי נחמד מאוד ותודה רבה!
Yuval:
כמובן שאני סקרן בתור התחלה איך נוצר הקשר עם CNN?
Chen:
הפרוייקט הוזמן על ידי סטודיו MM שנמצאים בלונדון. הם עבדו עם CNN על סדרה של סרטוני אנימציה קצרים בנושא אקולוגיה, כל פעם עם אנימטור אחר. הם נתקלו ב־innerviews, פרויקט הגמר שלי במחלקה לתקשורת חזותית בבצלאל, דרך בחירת הצוות של Vimeo, ומאוד אהבו. בגדול הם אמרו ״נורא אהבנו את המים בסרט שלך, וגם בפרויקט הזה יש מים אז חשבנו שזה יתאים״. אנשים אסוציאטיביים…
Yuval:
קטעים. ואז מה? מה היה תהליך העבודה?
Chen:
מצידם היה חופש אמנותי מוחלט לאורך כל הדרך. הם שלחו לי תסריט – את הווייס אובר בעצם – והתחלתי לעבוד על סטוריבורד. הדדליין היה קשוח, היו לי שלושה שבועות לייצר אנימציה של דקה וחצי(!) אז התקשרתי לחברה – רננה אלדור – והיא עשתה את החלק הארי של האנימציה. עבדנו בק טו בק אצלי בבית כל יום, משהו כמו 14 שעות ביום. מאוחר יותר הכנסנו את בן הזוג שלי, אריאל ערמוני, לעזור עם סאונד ועריכות, וכך היה
חן וינר. צילום: זהר קוואהרדה
Yuval:
זה כלום שלושה שבועות לאנימציה של דקה וחצי, ובטח למישהי בתחילת הדרך. לא חששת שזה גדול עלייך?
Chen:
הייתי ממש בלחץ, גם מהדדליין, גם מהלקוח הגדול וגם מחוסר הנסיון שלי. אני בדרך כלל עובדת לבד והבנתי שאני חייבת לעבוד בשיתוף פעולה אם אני רוצה להספיק + לשמור על שפיות. בקטע הזה העבודה עם רננה הייתה מאזנת, זו הייתה החלטה נבונה. תוך כדי הפרויקט היו לילות לבנים ולחץ גדול אבל גם יצירתיות והנאה, וזה היה משמח לראות שבסופו של דבר יש כאן תהליך יצירתי שמתנהל למרות ההקשר המלחיץ שלו
Yuval:
אז מאיפה מתחילים? עושים מחקר? מאיירים כמה כיוונים? מסתכלים על דברים שנעשו בעולם בנושא?
Chen:
הטקסט היה העוגן העיקרי: הייתה אינפורמציה להעביר ומזה התחלתי. יצרתי סטוריבורד וניסיתי לייצר דימויים פשוטים וקוהרנטיים שיתקשרו את התוכן החוצה. כשהיה לי בסיס רעיוני, עיקר המחקר התעסק בשפה הויזואלית ובצבעוניות. לא היה לי הרבה זמן, אז נשארתי די קרובה לשפה של פרויקט הגמר שלי. על הצבעוניות אני חולשת כבר די הרבה זמן… מקווה לעבור הלאה בפרויקט הבא. ולא ממש הסתכלתי על דברים אחרים, הרבה פעמים זה מפריע לי. הסתכלתי על הסרטונים האחרים שנעשו בסדרה לפניי, כדי לקבל איזה מושג כללי
Yuval:
ועבדת לפי סדר ליניארי? או שהיה דימוי או פריים אחרים שהיוו את העוגן?
Chen:
תמיד יש את הפריים הראשון שלוקח הכי הרבה זמן, שם ההחלטות הגדולות קורות. במקרה הזה זה היה פריים הפתיחה עם הדמות. ברגע שהיה לי אותו, רוב העבודה הלכה יותר בקלות. אני משתדלת לעבוד בסדר ליניארי אבל הרבה פעמים יש סצינות לא פתורות, אז אני ממשיכה הלאה והן נפתרות תוך כדי עבודה. את הסצינה האחרונה פתרנו ממש כמה ימים לפני הדדליין, היא הייתה קוץ בתחת ובסוף הפכה לפרח
Yuval:
אני מחבב במיוחד את הפריים של הבחור שמרים את הים כמו שמיכה ורואה את הבקבוקים מתחת
חן וינר לרשת CNN
Chen:
כן, גם אני 🙂
זה טייק אוף על סוריאליזם של דאלי, כל העניין שלו עם מים שהופכים לבד, חומריות שמשנה צורה ותפקיד. יש לו ציור דומה לסצינה הזו
Yuval:
וואלה, לא זכרתי. ועוד לגבי התהליך: איך הייתה העבודה מול הסטודיו? איזה פידבק קיבלת מהם? הערות? הארות?
Chen:
הם היו מקסימים, כל כמה זמן שלחתי להם התקדמות והם היו עונים במילה אחת: lovley, brilliant וכדומה. הם ממש לא התערבו בתהליך היצירתי, הם גם הבינו שהדדליין מאוד לחוץ אז הם לא הוסיפו עוד מתחים מיותרים. בפרויקט הגמר הם אהבו סצינה אחת שבה הדמות קטנה אל מול ים גדול, זה הדבר היחיד שהם ביקשו – שיהיה משחק של קנה מידה גם בפרויקט הזה. הם מאוד מאוד אהבו את הפרויקט ופירגנו לאורך כל העבודה
Yuval:
איזה כיף. והאמת, התוצאה באמת מעולה! מניח שלא ציפית לזה
Chen:
למה, לתוצאה מעולה? בטח שציפיתי! לא ישנתי שלושה שבועות!
Yuval:
לא… התכוונתי שלא ציפית שתזכי
Chen:
אההה… לא, לא ציפיתי. הגשתי הכי כלאחר יד. זה היה כיף גדול לקבל כזה פידבק מארגון שאני מאוד מאוד מעריכה
Yuval:
לגמרי. מה עוד על הפרק? מה התכניות?
Chen:
הרבה דברים חדשים ומרגשים. בנובמבר תהיה לי תערוכה בשבוע האיור (טאדאאאם) בגלריה גבירול, שם אציג סדרה של הדפסים שעבדתי עליהם כמעט שנתיים במסגרת רזידנסי שעשיתי בסדנת ההדפס בירושלים. חוץ מזה אני עוברת ללונדון (טאדאאאאם #2) ומתחילה שם תואר שני ב־RCA במחלקה של print making. אני מאוד מצפה לזה. מאוווווווד
Yuval:
RCA! ושבוע האיור! תני לנו טיזר לתערוכה, שנדע למה לצפות
Chen:
התערוכה תעשה את דרכה מסדנת ההדפס בירושלים לתל אביב בנובמבר. היה לי רומן מתמשך עם הסדנה: באתי לשם און/אוף במשך שנתיים ועבדתי על סדרה שמבוססת על האפוס המסופוטומי ״עלילות גילגמש״, הסיפור הראשון שנכתב אי פעם. יצרתי 14 הדפסי רשת ואותם אציג. ההתנסות הזו השפיעה מאוד על הבחירה במחלקה של פרינט ב־RCA
Yuval:
יפה! שיהיה בהצלחה
תגובות