כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

אולם התצוגה החדש של חברת גרואה. צילומים: אלעד שריג

באווירה מימית: אולם הקונספט החדש של חברת גרואה

אחרי 20 שנות פעילות בארץ השיק המותג גרואה (GROHE) אולם תצוגה ברוח עולם התוכן של מוצריו, שעוצב בשיתוף פעולה בין האדריכל אדר אופנהיים ומעצבת הפנים סיגל גריל, לבין המעצבת רעות עירון, המתמחה בעיצוב תערוכות וחללים מוזיאליים

השנים האחרונות הפכו את החללים הרטובים בבית – המטבח וחדר הרחצה – לאזורים מושקעים במיוחד, מעוזי קדמה טכנולוגית. תשכחו מפשוט ״לחטוף מקלחת״ או מ״סתם ברז״: החברות היצרניות בתחומים אלה משקיעות היום משאבים רבים בפיתוח מוצרים מתקדמים, חכמים ומתוחכמים, שתכליתם להפוך את פעילויות השגרה היום־יומיות בחללים אלה לקלות נסבלת מאוד של קיום מפנק, ששם דגש על ממד חווייתי. כך, עם חוויה כמילת מפתח ועם הבנה מושכלת שראוי להתחיל אותה ואיתה כבר משלב תצוגת המוצרים עצמם, אולם הקונספט שהשיקה בימים אלה חברת גרואה (GROHE) מגלם את הרעיון: חלל בעל אופי מוזיאלי, כרקע שמדגיש את יכולות המותג ומאפשר לחוות את איכות מוצריו בדרך אסתטית־חושית.

גרואה הוא מותג ותיק שנוסד בגרמניה לפני 80 שנה ומנהל פעילות בין־לאומית ענפה, שבמסגרתה הוא מיובא גם לארץ על ידי חברת אורגל. עם זאת, למרות היותו מותג מוערך בשוק המקומי כבר 20 שנה, הוא נמכר במהלכן רק בחנויות מתמחות, ללא אולם תצוגה משלו עד עכשיו, כשהוחלט להקדיש אולם כזה לפעילותו. ״ההחלטה לרכז את כלל מוצרי החברה כתצוגת תכלית באולם קונספט גדול ומרשים נבעה מתוך רצון לחבר את הקהל הישראלי לעוצמה של המותג תוך הקניית חווית עיצוב שונה, מרגשת ומקורית״, אומרת מאיה גרינפלד, סמנכ״לית השיווק.

עיצוב האולם בוצע כשיתוף פעולה פורה בין האדריכל אדר אופנהיים ומעצבת הפנים סיגל גריל, בעלי משרד ״גריל אופנהיים אדריכלות ועיצוב פנים״, לבין המעצבת רעות עירון, המתמחה בעיצוב תערוכות וחללים מוזיאליים. ״העובדה שמדובר בתצוגת תכלית ובחלל קונספט שאינו חלל מכירה מסחרי ׳פר סה׳, הנחתה אותנו לגבש רעיון עיצובי שמתמקד בחוויה שהחלל אמור להעניק למבקרים בו״, אומר אופנהיים, על מה שנרקם כטוטאל־דיזיין מהודק, שנשען על מוטיב מים כמייצג את עולם התוכן של המוצרים.

לדברי אופנהיים, במטרה ליצור חלל מזמין שפונה לכלל החושים, עוטף ומסקרן כאחד, אחד הדברים שאליהם חתר העיצוב היה ״ליצור מופע אחיד לקירות ולרצפה, כממד שמספק תחושת רוגע ושקט הרמוני, ושמאפשר להדגיש את המוצרים ללא ׳רעש׳ שמתקבל מעומס צבעוני או חומרי״. לאחר בחינה של חומרי חיפוי רבים שיתאימו לכך, נבחר ״אולטרה טופ לופט״ –  סוג של ״מיקרוטופינג״ מתקדם (שכבת חיפוי עליונה ודקה), שמדמה מראה בטוני ומבוסס על צמנטים מיוחדים – כשלצורך ביצועו המושלם הגיע לארץ צוות מקצועי מאיטליה.

מוטיב המים שאב השראה מהאדוות שנוצרות עם זריקת אבן למים, שכאן באולם תורגמו לצורניות גלית/מעוגלת המאפיינת את כלל המחיצות והאלמנטים המשתלבים בו. שפת הצבע שנבחרה לחלל מאופקת, ומשלבת גווני אפור וכחול

מוטיב המים שאב השראה מהאדוות שנוצרות עם זריקת אבן למים, שכאן באולם תורגמו לצורניות גלית/מעוגלת המאפיינת את כלל המחיצות והאלמנטים המשתלבים בו, שעוצבו ייעודית בהתאמה לתצוגה ובוצעו בעבודת נגרות. שפת הצבע שנבחרה לחלל מאופקת, ומשלבת גווני אפור וכחול: אפור עכשווי שמשמש בקירות, בריצוף ובאלמנטים השונים, שבצבעם הזהה לריצוף מעניקים תחושה שהם כמו צומחים ממנו; וכחול המייצג את צבע הלוגו של המותג, נקשר בתודעה לעומק הים ונע בטווח גוונים שבין כחול עמוק, טורקיז ותכלת. את ציר התנועה באולם טווים שלושה מוקדי תצוגה מעגליים, שכל אחד מהם נועד להדגיש מוצר דגל חדש שהשיקה החברה לאחרונה, דוגמת מערכת מתקדמת במיוחד של ראש מקלחת, אסלה חכמה שמבטיחה היגיינה מקסימלית, או ברז, שלצד סינון וקירור המים ״יודע״ להזרים גם סודה בדרגת המוגזות הרצויה.

מוקדים אלה נתחמו בקירות מעוגלים למחצה ברדיוסים שונים, המאזכרים את תנועת ההתפזרות של האדוות, ובה בעת משמשים לתצוגת מוצרים נלווים. בתוך כך נוצר באולם מסלול שיטוט המדמה שיטוט בתערוכה, שמזמין לבחון את המוצגים הנחשפים במהלכו בהדרגה ומספק עניין משתנה. מוקד נוסף, שאף הוא מהדהד חוויה של מוזיאון, תוכנן כפינת מנוחה בדומה לאלה שמשתלבות בדרך כלל במוזיאונים: סביב בריכת משאלות מדומה שמהווה סוג של קנבס להקרנת וידאו־ארט של אדוות גלים, הוצבו ספסלים שמזמינים את המבקרים לשבת וליהנות מאתנחתא של התרגעות באווירה מימית.

יצירת חוויה היא ככלל מהנושאים המדוברים בזירת עיצוב חללי תצוגה, ולא פעם היא נרקמת תוך שילוב גימיקים ונופך של דרמה שנועדו ללכוד את תשומת הלב, גם אם הם אינם תמיד קשורים או מתקשרים לייעודו/מהותו של החלל. האולם של גרואה חף מכל סממן מסוג זה ואינו נדרש לו: ההיצמדות הטוטאלית לקונספט העיצובי שעמד בבסיסו הוא סוד החוויה.

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden