כל מה שחשוב ויפה

RCA 2019 // אור דוד שחר

בתערוכת סוף השנה של בוגרי הרויאל קולג׳ בלונדון, הציג אור דוד שחר הצעה לרכב שיתופי שמעודד קשרים חברתיים בין זרים בעלי טעם מוזיקלי דומה, בשאיפה להפוך את העיר למקום ידידותי יותר

בן 30, במקור מעמק יזרעאל בצפון. למדתי עיצוב תעשייתי בבצלאל, אבל כבר מהתיכון בערך ידעתי שאני רוצה להתעסק בתחום הרכב ומשכתי לשם במהלך התואר (פרוייקט הגמר שלי עסק ברכב יוקרה אוטונומי). ההתלבטות שלי לתואר השני הייתה בין גרמניה (פפורצהיים) לבריטניה (RCA). החלטתי ללכת ל־RCA בגלל שהם שינו את מסלול עיצוב הרכב למתכונת עדכנית וחדשנית יותר. אני הייתי חלק מהמחזור הראשון תחת השם ״תחבורה חכמה״ (intelligent mobility) במקום ״עיצוב רכב״ (transportation design).
www.ordavidshachar.com

אור דוד שחר. צילום: Winfried Reinhardt

סקיצות מפרויקט הגמר

מתוך פרויקט הגמר

פרויקט הגמר

הפרויקט הוא הצעה לרכב שיתופי בעבור ספוטיפיי, שבו הנוסעים יכולים להתאים נסיעה בשירות לנוסעים אחרים עם טעם מוזיקלי דומה, ובצורה זו לפתח קשרים חברתיים בעיר. את ההשראה לפרויקט קיבלתי מהנסיון שלי כסטודנט לבד בלונדון, וההרגשה שאני לא מכיר אף אחד בתוך עיר כל כך גדולה. די מהר הצלחתי ליצור מעגל חברתי שסבב סביב הופעות ואירועים סביב מוזיקה. הנסיון האישי הוביל אותי למחקר על בדידות בעיר הגדולה, שהראה שמספר האנשים שמרגישים בודדים ומנותקים בעיר גדל מידי שנה.
התהליך כלל פיתוח השירות שהשימוש ברכב מציע – החל ממעגל השימוש הראשוני שמציע למשתמשי ספוטיפיי לחלוק נסיעה עם מישהו בעל טעם מוזיקלי דומה ועד שימוש כ״רכב הסעות״ לאירועים מוזיקליים בעיר ומחוצה לה, תוך שימוש בטכנולוגיה (רכבים אוטונומיים, אלגוריתמים ליצירת פלייליסטים משותפים בכל נסיעה וכו׳), לטובת הפיכת העיר למקום יותר חברותי ופחות מנוכר.

הדמיות לפרויקט רכב שיתופי לחברת P2

רכב שיתופי לחברת P2

פרוייקט נוסף שעבדתי עליו במהלך הלימודים היה רכב שיתופי לחברת P2 – חברה דומה לווי־וורק המציעה שירותי חללי עבודה משותפים לתקופות קצרות. הבריף התחיל כרכב/שירות שיתופי המיועד לשוק הסיני, ואני בחרתי להתמקד בתרבות הסטארט־אפים בסין והמספר הגדול של החברות המציעות משרדים משותפים.
הפרויקט מציע רכב שירות ייעודי לחברת P2 שמשמש כרכב שאטל לאיסוף והורדה של העובדים בכל אחד מסניפי החברה בעיר (בשנגחאי יש לחברה תשעה סניפים כרגע), וגם כמשרד נייד בין המשרדים שאפשר לשכור בעבור פגישות. העקרון מאחורי הפרויקט היה לאפשר עוד חלל שיתופי ייעודי לחברה שבו המשתמשים השונים יוכלו ליצור קשרים עסקיים, ולשתף רעיונות גם במהלך הנסיעות לעבודה תוך מתן שירותי מזון שתיה וטכנולוגיה.

עתידות

חזרתי לארץ ואני עובד במשרה מלאה כמעצב של חברת Samsara Luggage, איתה התחלתי לעבוד כפרילנסר עוד כסטודנט בבצלאל. התכנית לעתיד היא למצוא אתגרים נוספים של תחבורה חכמה ופתרונות חברתיים להתניידות בתוך העיר ומחוצה לה.

*כוכבית מייצגת שדות חובה

2 תגובות על הכתבה

  1. גליה

    זה החלום שלי שיהיה רכב כזה!

  2. גידי עמיר

    אור דוד ,קראתי בשקיקה כל מילה,לא מבין בתחום,התפעלתי מהחשיבה שלך על פרוייקט שלכאורה אני אומר מי ייצר דבר כזה ויחד עם זאת אמרתי מה שדימיוני עכשיו/ היום יהיה אין מחר.כל הכבוד לך ולמוח היהודי ואני מאחל
    לך בהצלחה רבה.ונראה שהתפוח נפל קרוב לעץ.

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden