כל מה שחשוב ויפה
רני ארגוב ומעין פרוינד סיגלר
רני ארגוב ומעין פרוינד סיגלר. צילום: אסף רביבו

עשור לאחר הקמתה, סוכנות המיתוג והעיצוב Awesome נרכשה על ידי דלויט 

צעד נוסף לעולם העיצוב המקומי בחיבור עם עולם העסקים. ״בסופו של דבר הגודל הוא יתרון״, אומר מעין פרוינד סיגלר - המייסד והמנכ״ל של Awesome, שתתנהל מעתה כ״דלויט ביזנס״

כמה שבועות לתוך הקורונה, בשנה שעברה, פרסם מעין פרוינד סיגלר – המייסד והמנכ״ל של סוכנות המיתוג והעיצוב Awesome Tel Aviv – פוסט בלינקדאין שבו הסביר את הכורח להוציא עובדים לחל״ת ולצמצם הוצאות, בשעה שהפעילות ירדה בחדות, פרויקטים הוקפאו ולקוחות חדשים היו בגדר חלום. 

״קראתי על אנשים שמתמרמרים על זה שמיד מוציאים אנשים לחל״ת ושאין סולידריות של מעסיקים לעובדים וכו׳״, הוא כתב. ״לזה אני אענה שכל עסק שלא מגיב באופן מיידי למצב המטורלל הזה הוא חסר אחריות כלפי כל הצוות שלו, כי יהיה לו מאוד קשה להחזיק מעמד לאורך זמן עם סך הוצאות גבוה בלי עזרה או השתתפות מהמדינה. מדינה? איפה את?״.

שנה לאחר מכן – ולמרות שכעת הוא מספר שהשנה האחרונה הייתה דווקא השנה הטובה ביותר של Awesome – נדמה שפרוינד סיגלר יכול לנשום לרווחה, לפחות בכל הקשור לעתידה של הסוכנות. בשבוע שעבר פרסמה Deloitte, פירמת ייעוץ וראיית חשבון הגדולה בעולם, שהיא רוכשת את Awesome מהבעלים שלה – יואב גתי, שימי כהן ופרוינד סיגלר.

פרוינד סיגלר הקים את Awesome ב־2012, ארבע שנים לאחר שסיים את הלימודים במחלקה לתקשורת חזותית בשנקר, כבית ליצירת חוויות בתחום המותג והמוצר (UI/UX). בין הלקוחות שלה אפשר למצוא מותגים מוכרים כמו סודה סטרים, שטראוס, כתר, ישראייר, קרולינה למקה ואחרים, לצד מותגים גלובליים כמו פלייטיקה, אקס.קו, ספוט, פרומו ועוד.

אם השם דלויט מוכר כיום באופן מסורתי בהקשר של ראית חשבון, רני ארגוב, מנהל משותף של Deloitte Digital, מספר שכיום פעילות הייעוץ מהווה כבר מחצית מפעילות הפירמה. ״בכל העולם דלויט עובר תהליך שינוי שנמשך הרבה שנים, שהופך אותו לחיה הרבה יותר מגוונת. גם הגוף שאני מנהל – דלויט דיגיטל, שקיים ב־50 מדינות בעולם – הוא הכל חוץ מרק ראיית חשבון: הוא עוסק בעולמות של טכנולוגיה, טרנספורמציה דיגיטלית וכן הלאה״.

Awesome TLV

Awesome TLV. צילום: איתי בנית

את החיפוש לסוכנות שתתאים להשתלב בפעילות של דלויט דיגיטל, החל ארגוב לפני שנתיים. לדבריו הוא פגש מספר רב של סטודיואים וסוכנויות מיתוג, עד שפגש את פרוינד סיגלר לפני עשרה חודשים. ״הכרתי את העבודות של Awesome, מאוד אהבתי אותן, וחשבתי – ואני עדין חושב – שזה בית הקריאייטיב הכי טוב בארץ. עם הזמן שמחתי לגלות שהם גם יודעים להתחבר לפעילות שלנו״.

למה לקחת מישהו מבחוץ ולא לגייס אינהאוס?

ארגוב: ״היינו צריכים לקפוץ רמה בכל מה שקשור לבנייה של מותגים, יכולנו לגייס טאלנט, אבל חשבנו שנכון יותר יהיה לחבור למישהו מבחוץ שיתן את זריקת המרץ, סוכנות שיודעת לעבוד ושמביאה איתה לקוחות. בנוסף, יש מדינות נוספות שבהן דלויט ביצעה רכישה משמעותית של גוף מקומי, כך שיכולנו ללמוד מהפרקטיקה שבוצעה בהן.

״וההחלטה להשאיר את המותג Awesome גם לאחר הרכישה היא ביטוי גם לחשיבה העסקית שלנו. אנחנו רוצים לשמור על הדברים שהם למדו ויודעים לעשות, ולהקפיץ אותם בגודל של הפרויקטים, בחיבור שלהם למהלכים העסקיים המשמעותיים, לפלטפורמה בחו״ל וללקוחות גלובליים. Awesome היא כעת ׳דלויט ביזנס׳: אנחנו רוצים לשמר את הפלייר ולקחת אותו לאן שהוא צריך ויכול להגיע״.

פרוינד סיגלר: ״הקורונה הייתה בית ספר מדהים לניהול, ויצא שבסוף זו הייתה השנה הכי חזקה שלנו; בכל מקרה זה לא מומלץ לבעלי לב חלש. הקורונה גם גרמה לי לחשוב שזה הזמן למהלכים לא שגרתיים.

״כששקלתי חיבורים, היו מחשבות על כל מיני סוגים, סוכנויות קריאייטיב דומות או חיבורים מאזורים משלימים לפעילות שלנו. פה הייתה הזדמנות להיות הרבה יותר מחוברים לביזנס: אנחנו רואים את המגמה שבה העיצוב מתקרב לביזנס – תראה מה קורה בעולמות הטק. זה מעניין אותי גם כמעצב וגם כמנהל, החיבור של שני העולמות האלו״.

מתי מתחילים לעבוד ביחד?

ארגוב: כבר התחלנו. במהלך החודשים האחרונים יצא לנו לעבוד ביחד, כולל מול לקוחות גלובליים. בסוף, הדרך הכי טובה לראות איך עובד החיבור בין המוח הקריאייטיבי למוח האנליטי, היא להפעיל את שני המוחות ביחד. וזה יקפוץ מדרגה החל מה־1.6״.

פרוינד סיגלר: ״בסופו של דבר לנו, כחברה שצמחה בצורה הדרגתית במשך עשור, זה מרגש לקבל הכרה מגוף כמו דלויט. הצוות שלנו נכנס לבית חדש וזה אתגר ניהולי מרגש להיות חלק ממנו, לשלב בין תרבויות של שני ארגונים שונים. כשמעצב יכנס ל־Awesome הוא יהיה חשוף לעולם הרבה יותר גדול ומגוון: היכולת להיות חלק מארגון גלובלי, להבין את האימפקט של הדברים שאתה עושה, זה סופר מעניין ומאתגר״.

מה אתה חושב העתיד של סוכנויות המיתוג המקומיות? נראה עוד מיזוגים?

פרוינד סיגלר: ״בסופו של דבר הגודל הוא יתרון. הרגשתי את זה כבר בהפיכה שלנו מסטודיו קטן לסוכנות, והחיבור עם דלויט יאפשר לנו להיות מעורבים בפרויקטים גדולים ושאפתנים יותר. לגבי סוכנויות אחרות – יש מקום, הכלכלה צומחת בטירוף, התחרות בריאה, כל משרד לוקח את ההתמחות שלו למקום אחר. יש מקום ללא מעט שחקנים לצמוח בתוך השוק המקומי״.

birds

*כוכבית מייצגת שדות חובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden