כל מה שחשוב ויפה

בוא נודה באמת - שם אנו מבלים את רוב היום

"אם חושבים על זה, אנו מבלים את רוב זמננו, אם לא את מרבית חיינו, במקום העבודה", אומר המעצב יובל טל באתר האינטרנט של מותג העיצוב החדש שלו, Rack & Tack. ״אבל האם אנו משקיעים מספיק מאמץ להפוך את המשרד לחלל עבודה נעים ומעורר השראה?״, הוא ממשיך ושואל. ״עוד בתחילת דרכנו המקצועית, כשהקמנו סטודיו לעיצוב, חיפשנו ריהוט שייצור לנו סביבת עבודה יצירתית ופרקטית, אבל כל הפריטים שמצאנו היו או יקרים מדי או לא מספיק שימושיים״.

זאת הייתה הסיבה שהוא החליט להקים ביחד עם אשתו מאיה את Rack & Tack, חנות און-ליין המתמחה בעיצוב וייצור ריהוט ואביזרים שייתנו מענה למי שמחפש פתרונות יצירתיים וחדשניים במחיר נגיש. ביקשתי מיובל שיספר קצת על האני המאמין שלו בעיצוב, על מה מה הכי חשוב בסביבת העבודה, ולמה כדאי בכל זאת לקנות ממנו ולא מאיקאה.

CA0510_Cubby_Set_BW_1

Yuval Saar:

הי יובל, בוקר טוב. מה שלומך?

yuval.tal:

בוקר טוב, שלומי טוב, איך אתה?

Yuval Saar:

לא רע בכלל! מה התוכניות להמשך השבוע?

yuval.tal:

חגיגות יומהולדת לגדולה, לבטח יתפרשו על כל השבוע

Yuval Saar:

וואלה? בן כמה אתה?

yuval.tal:

אני בן 40, אבל הגדולה היום בת 7

Yuval Saar:

אה… נכון, כתבת הגדולה. מזל טוב בכל מקרה

yuval.tal:

תודה

Yuval Saar:

אם כבר אנחנו בענייני גיל, בוא תספר קצת מה עשית עד היום, איפה למדת, מה הספקת מאז וכן הלאה

yuval.tal:

סיימתי את לימודיי במחלקה לעיצוב תעשייתי בבצלאל ב-2001, עבדתי תקופה קצרה בחברת נקודה ומ-2003 אני מעצב עצמאי. לצד עיצוב לחברות מסוגים שונים, השתתפתי בתערוכות בארץ ובעולם. בשנתיים האחרונות הקמתי ביחד עם מיה זוגתי את מותג הריהוט Rack&Tack

Yuval Saar:

מה הרקע שלה?

yuval.tal:

בהכשרתה היא מורה לחינוך מיוחד, אך בעשור האחרון היא עסקה בעיקר בשיווק ומכירות.

cover_story_cubby_clock_on.6

Yuval Saar:

אז מה זה Rack&Tack? גם מה המשמעות של השם וגם מה אתם עושים

yuval.tal:

Rack – מדפים, Tack – נעצים. המותג הינו מותג לריהוט ואביזרים, הממוקד בסביבות העבודה, בבית ובמשרד, ובוא נודה באמת – אנו מבלים שם את רוב היום

Yuval Saar:

לגמרי. למה אבל החלטת להתמקד בזה? עיצבת גם קודם לכן ריהוט לסביבות העבודה?

yuval.tal:

העיסוק בעיצוב ריהוט בכלל הוא עיסוק שתמיד ריתק אותי, אך ברוב המקרים הוא הופיע בתערוכות או יוצר בסדרת ייצור קטנה. הבחירה בהתמקדות בתחום זה תחת המותג נבעה מתשוקה אישית לריהוט עם ערכים אסתטיים ואמוציונליים, לצד חשיבה על צרכים פונקציונליים, וכל זאת כאשר המוצר מיוצר בסדרות ולא כאמירה חד פעמית.

Yuval Saar:

במה זה בא לידי ביטוי? או במילים אחרות – למה לקנות ממך ולא נגיד מאיקאה או מכל רשת אחרת?

yuval.tal:

משרד של אדם הוא אמירה אישית על מי שהוא ועל מה שהחברה שלו מייצגת. מבלי להיכנס להשוואות של חברה זו או אחרת, השאיפה בעיצוב הפריטים היא לייצר סביבת עבודה שקודם כל נעים לבלות בה, ולא פחות חשוב משאירה חותם.

Yuval Saar:

ובכל זאת – איך זה בא לידי ביטוי במה שאתה מעצב? אולי תדגים בעזרת רהיט או שניים מהקולקצייה

yuval.tal:

לדוגמה, מערכת האחסון Honeycomb נוצרה מתוך מחשבה על ייצור שטח אחסון לצד מחיצה, המאפשרים שינוי בחלל על פי הצרכים המשתנים של סביבת העבודה, וזאת מבלי לייצר סביבת עבודה סטרילית ומנוכרת. אפשר לראות כיצד זה בא לידי ביטוי במשרדי חברת Fiverr

fiverr_honeycomb_berta_rack_and_tack4 fiverr_honeycomb_rack_and_tack

Yuval Saar:

מה חברת Fiverr עושה?

yuval.tal:

חברת Fiverr היא זירת המסחר הגדולה בעולם לשירותים בעלות של החל מ-$5. כנס לאתר שלהם, כדאי

Yuval Saar:

תכף… זה באמת נראה לא קר ומנוכר, קצת מזכיר רדיואים של פעם מצד אחד וארגזי פלסטיק של תנובה מצד שני. בהקשר הזה אני רוצה לשאול – שמתי לב שהאתר שלך כולו באנגלית. אני מניח שזה בכוונה

yuval.tal:

האתר הוא דו לשוני, הגלובוס בצד ימין ישנה לעברית. אבל לשאלתך, הקהל שאנו מכוונים אליו הוא מהארץ ומהעולם והשיווק בעולם האינטרנטי הוא רחב. הכניסות לאתר בחודש הראשון היו מ-50 מדינות שונות.

Yuval Saar:

איך זה עובד? אפשר לעבוד ולייצר פה, ולעבוד עם חו״ל?

yuval.tal:

מרבית הייצור מתבצע כיום בישראל ואנו שואפים לשמור על כך כמה שאפשר. שילוח של פריטים גדולים לחו"ל הוא עדיין יקר, אך עם זאת עדיין זול יותר ממערכת שיווק מסורתית, הכוללת מפיצים, משווקים וחנויות שכל אחד מוסיף את חלקו.

Yuval Saar:

אז איך זה עובד בתכל׳ס? איך מגיעים ללקוחות מחו״ל? ואיך מתבצע השיווק בארץ?

yuval.tal:

הלקוחות בארץ הם האדם הפרטי שפונה אלינו דרך האתר או בפנייה טלפונית שרוכש פריטים בודדים, או אדריכלים ומעצבי משרדים שמעצבים חלל עם מספר רב של עמדות. הפנייה מלקוחות בחו"ל היא כרגע בעיקר התעניינות והתחלה של הכרות עם המותג. השיווק מתבצע בעבודת online מסוגים שונים, רשתות חברתיות, ומה שמעניין זה שנוכחות הריהוט בסביבת עבודה מייצרת פניות של לקוחות חדשים.

Yuval Saar:

מה אתה יכול לספר על לוח השעם והשעון?

C0252_Time_will_Tell_BW_4 B0010_he_said_she_said_w_2

yuval.tal:

לוח השעם הוא גם נעיץ וגם מחיק, מתוך מחשבה שלוח שעם יכול לשמש גם כפריט פונקציונלי וגם כפריט מעוצב. השעון משולב בלוח מחיק שמאפשר רישום משימות ותזכורות בהתאם לאותו יום. שני הפריטים מתייחסים בצורה קלילה ופונקציונלית לאביזרים שהם חלק מעולם העבודה שלנו.

Yuval Saar:

מה הכי חשוב מבחינתך בסביבת העבודה?

yuval.tal:

נוחות ושייכות

Yuval Saar:

איך משיגים תחושה של שייכות? כי נוחות זה יותר קל… ואני אשאל עוד משהו, אפרופו. אתה פונה לכל העולם אבל פועל בישראל. שייכות זה לא גם עניין שקשור למקום?

yuval.tal:

כשם שאדם בוחר את בגדיו, את חפציו האישיים ואת הריהוט בביתו, כך מתבקש שהוא ייבצע בחירה של ריהוט שהוא מעבר לפלטה עם שני חמורים. לאחר התבוננות במשרדי חברות בעולם אנחנו לא מאוד שונים ממה שקורה שם, אפשר לראות משרדים של חברות כמו פייסבוק, פינטרסט, טמבלר ואחרים, וגם גוגל ופייבר פה בישראל, שיצרו סביבות עבודה חמות, ביתיות, שמעוררות השראה. יצירה של שייכות באמצעות הסביבה נוצרת משילוב של חומרים בטכנולוגיות ייצור שהינן פחות תעשייתיות. אנחנו עובדים לצד ייצור בטכנולוגיות ייצור מתקדמות ומשלבים בעלי מקצוע מהדור הישן: חרטי עץ, כבישות וכד'

Yuval Saar:

לא יודע אם הייתי קורא למשרד של גוגל ביתי…

yuval.tal:

המשרד של גוגל לקח את עיצוב החלל לקצה: מגלשה לצד שולחן מחסקה הם אולי לא ביתיים, אך ההתייחסות היא לסביבת עבודה קלילה ובלתי פורמלית.

Yuval Saar:

זה נכון…

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. ניר

    בוא נודה שגם אצל יובל המחירים לא הכי אטרקטיביים…

Comments are closed.

הוסיפו תגובה
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden