כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לאתר החדש שלנו

לכבוד יום ההולדת ה־13 (!) של פורטפוליו - שהתקיים בחודש ינואר - החלטנו שמגיעה לנו מתנה שווה במיוחד: אתר חדש. ואם כבר אתר חדש אז גם כתובת חדשה: prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

אריה ארוך, בית אדום (מה נשמע בבית). צילום: מוזיאון ישראל

הרשימה המשותפת // 3.1.2019

אריה ארוך במוזיאון ישראל; אלה ספקטור בגלריה בגליל; כוח נשי בסלמה 60

אריה ארוך במוזיאון ישראל

ביום שישי (4.1) תיפתח במוזיאון ישראל התערוכה ״אריה ארוך: צורת הדבר״, המוקדשת ליצירתו של האמן רב ההשפעה אריה ארוך. לכבודה חוזר למוזיאון ישראל יונה פישר (87), חתן פרס ישראל וראשון האוצרים של אמנות ישראלית במוזיאון, לצד אמיתי מנדלסון, אוצר האמנות הישראלית של מוזיאון ישראל כיום. בתערוכה יוצגו מבחר מיצירותיו של ארוך, מקורות השראתו וכן עבודות של אמנים ישראלים מובילים שהושפעו מדרכו, ובהם רפי לביא, ציבי גבע ועידו בר־אל. ארוך (1974–1908) שילב ביצירתו המגוונת את רוח המופשט הלירי הצרפתי עם השפעות הפופ האמריקאי, יחד עם הקשרים אוטוביוגרפיים, ספרותיים וכאלו הלקוחים מהעולם היהודי והמקומי. שפתו המקורית הייתה מורכבת משרבוטים כמו־ילדיים, מחפצי יום־יום ומצורות שאינן מופשטות במובן הרגיל של המילה, אלא מייצגות דבר מה בעולם שקשה לתמללו, והיא הייתה בעלת השפעה מכרעת בשדה האמנות הישראלי.

אריה ארוך, רחוב אגריפס. צילום: מוזיאון ישראל

אוף סקרין: אלה ספקטור בגלריה בגליל

ביום רביעי 9.1 תיפתח תערוכת יחיד לאמנית אלה ספקטור, אוף סקרין, בגלריה בגליל (אוצרת: הגר בריל). משל המערה המפורסם של אפלטון מדבר על הדרכים להגיע לחוכמה ולידיעה, ועל בחירתם של אנשים להישאר בחשכה, המשולה לבערות. בחלל הגלריה מציבה האמנית אלה ספקטור מערה קסומה ומנצנצת: נטיפי סלע ארוכים, אבני גביש סגלגלות וטחב ירוק המכסים על משטחי הסלע, ושלוליות מים שנקוו בקרקעית – כולם חלקים של סט קולנועי מתעתע, חידתי ומסקרן. בעוד המשל האפלטוני מכוון ליציאה מן המערה, ספקטור מציעה דווקא התבוננות אחרת על הנמשל: ראשית, היא מדגישה את הגבול הדק, הבלתי נראה כמעט, שבין אמת ובדיה. שנית, היא מצביעה על הצורך שלנו בדמיון, שאינו נובע מבחירה בלתי מושכלת דווקא, ומחדדת את העדפתנו את האשליה, את עולם הצללים, על פני המציאות.

אלה ספקטור בגלריה בגליל (פרט מתוך וידאו)

יארא קאסם מחאג'נה בסלמה 60. צילום: ורהפטיג ונציאן

נדר: תערוכה קבוצתית בסלמה 60

התערוכה ״נדר״, שתיפתח הערב (3.1) במסגרת התכנית לתואר שני באמנויות של בצלאל ברח׳ סלמה 60 (בתל אביב), מציגה פסלים העשויים מן הסביבה הדומסטית, המבטאים אוסף פרשנויות לאלות הקדומות בתרבויות המזרח הקדום. האמניות המשתתפות בתערוכה מציעות ייצוג רב־שכבתי של ״האלה״ המקפלת בתוכה מאפיינים של כוח נשי אינטלקטואלי ופיזי, מיניות לשם היצר, פיריון ואימהות, עוצמה אישית והעצמת האחר. האמניות מציגות גישור בין סמלים עתיקים לתפיסות עכשוויות, בין הזירה הפולחנית לזירה הביתית ובין הטבעי לעל־טבעי, בדגש על סמכות נשית. התערוכה מתקיימת בשיתוף גלריה אידריס, מיזם עצמאי לקידום אמנות עכשווית המנוהל על ידי זוג היוצרים – ברק רובין וליביה טליאקוצו, שאצרו את התערוכה. משתתפות: דועאא בדראן, רחמה חמזה, סומא קעדאן, יארא קאסם מחאג׳נה.

דועאא בדראן. צילום: ורהפטיג ונציאן

סומא קעדאן. צילום: ורהפטיג ונציאן

x סגירה

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden