כל מה שחשוב ויפה

ברוכים הבאים לפורטפוליו

ספרו לנו על פרויקטים חדשים ומלהיבים. ליצירת קשר ולפרטים נוספים – hi@prtfl.co.il

מגזין פורטפוליו מפרסם מידי יום כתבות, ראיונות, ביקורות וחדשות בתחומי העיצוב, האמנות והאופנה. למגזין, שהוקם בשנת 2005, עשרות אלפי קוראים מידי חודש, והוא משמש בנוסף כפלטפורמת תוכן לתערוכות, לסיורים בארץ ובחו״ל, למפגשים עם יוצרים ועוד.

קראו עוד על פרוטפוליו

אייל אסולין והפסל ״מוטי״ במוזיאון MACT ,שווייץ. צילומים מ״ל
x סגירה

הוסיפו תגובה

11 תגובות על הכתבה

  1. זיוה קורט

    חגית מאמר נהדר כתבת! שאפו!
    שבת שלום, זיוה

    1. Hagit Peleg Rotem

      תודה!

  2. ערן

    עם כל הכבוד לנמרוד,מוטי פסל הרבה יותר מיוחד שאפו לאייל האמן הצעיר אין לי ספק שעוד יגע רחוק,ובקשר ליורשי דנצינגר תוותרו ותעסקו באומנות ולא ברכילות משועמימים…

  3. סיגל גליל

    כל הכבוד חגית על הכתבה המרתקת.
    בנושא העתקות לכאורה, גם וינסנט ואן גוך מדבר על ההעתקות שלו לכאורה בגירסאו ת שהוא יוצר במכתב לאחיו תיאו.
    הוא העתיק אמנים שאהב החל מרמברנדט, עבור דרך זיאן פראנסואה מייה, דלקרואה, וכלה בגוסטב דורה, ועוד רבים וטובים אחרים, ונתן להם את הטאצ׳ האישי שלו ופרשנות אחרת דרך הצבעוניות המיוחדת שלו ומשיחות המכחול הנפלאות שלו. ואן משווה את הפעולה הזאת ליצירה מוסיקלית שנגנים שונים דרך הביצוע שלה נותנים לה משמעויות שונות. מסכימה איתך שושקה שאין מקום לתביעה. המשפחה יכולה לומר תודה על הרענון ליצירה של נמרוד בגירסה החדשה. ואסולין אמן מצויין שמצליח דרך היצירות שלו לגעת בנשמה, ועוד לעשות דברים טובים לחברה הישראלית הגזענית כל כך. משפחת דנציגר צריכה לומר לו תודה על שהחיה ורענן את נמרוד האיקוני, שכבש לו אולי את המקום היוקרתי ביותר במוזיאון ישראל. לו אני הייתי צאצאית של משפחת דנציגר, הייתי מבקשת שיעמידו ליד הפסל נמרוד את הפסל מוטי של אייל אסולין

  4. הרב פיינשמעקער

    בשם הפרעונים, אני מתכנן להגיש תביעה על העתקת החתול!

  5. מרטינה בובר

    מה נסגר עם החתול?! אף אחד לא מתכוון להגיש תביעה בגללו?

  6. צופה סקרן

    מוזר, בתערוכה המוצגת כעת במוזיאון אשדוד, כתוב על התווית שלצד הפסל מוטי "בשיתוף פעולה ובאדיבות משפחת דנציגר"….האם שינו את דעתם?

  7. ירונימוס

    אני חושב שזו יצירה חיונית. זה נהדר שמצטטים ומתייחסים לאמנות ישראלית. ככה נוצרת היסטוריה אמנותית. חבל שהיורשים מתלכלכים ככה.

  8. אבנר בר חמא

    זו לא העתקה ואין כאן ערעור על היצירה של דנציגר- זה 'ציטוט' וזה מקובל באמנות ואפילו מכבד את היוצר המקורי.

  9. אורן כהן ניניו

    כתבה נהדרת
    הפסל של אסולין מצויין.
    נמרוד הוא אייקון , בזכות ההתכתבות אותה יצר דנציגר עם המושג מסופוטמיה , בגאוניות הוא הרים ראש וכמו יובל הח הקר בקיצור תולדות הזמן, יצר גשר מעל הכאן ועכשיו אל שורש האנושות החברתית , הרגע בו הצייד הרים ראש, התחבר אל הטבע והשתמש בו לצרכיו, אני כאמן מעריץ את ״נמרוד״ השימוש באבן החול הנובית הוביל אותי כשבניתי את המונומנטים של דרכי הבשמים בערבה, דמותו של נמרוד צויירה על ידי עשרות פעמים… כשמגדלאור אייקוני כזה מאיר על קו הזמן האמנותי הישראלי .. מתבקש להתכתב איתו , אסולין פסל מוכשר , לדעתי עושה חסד עם נמרוד המקורי, הוא מותח לצידו קו זמן נוסף , מאיר בו ישראליות מסוג מסויים , יוצק אתניות , ובעיקר מזיז את הגבינה לעוברים והשבים.
    אסור לשכוח את האמת, אסור לפספס מי ״גילה מחדש ״ את נמרוד בשנות השבעים, ובמקביל את התערוכה של גדעון עפרת , הכללה 10 התכתבויות של אמנים שונים עם הפסל….
    חומר למחשבה , על למי מותר, ומה מותר?
    התביעה נגד אסולין ,רק תעצים את יצירתו. בהצלחה

  10. אורה

    איך יכולים עורכי דין ובתי משפט להכריע בשאלה אם יצירת אמנות היא ציטוט, העתק, מחווה או פרודיה? תולדות האמנות רצופים התייחסויות מסוגים אלה. האם יורשי לאונרדו יכלו לתבוע את מרסל דושאן? שלא לדבר על יורשי אדוארד מאנה עם מה שעשו לאולימפיה שלו וכיוצא באלה ורבות הדוגמאות. "מוטי" הוא גם וגם וגם, הוא מצחיק ועצוב והוא מעלה שאלות הרבה יותר נוקבות וגורליות מאשר השאלה של העתק או לא. לו אפשר, היה מאד מעניין להקשיב לדו-שיח בין נמרוד למוטי.

הוסיפו תגובה
פורטפוליו באינסטגרם
עקבו אחרינו
Silence is Golden