כל מה שחשוב ויפה
תמיד כאן, תמיד בצלאל

מילאנו 2017: נעמה אגסי

מילאנו 2017: המעצבים הישראלים שהציגו בשבוע העיצוב מסכמים את החוויה, מספרים על ההכנות ומתחילים לחשוב על השנה הבאה

נעמה אגסי. צילום: טליה רוזין

מי

נעמה אגסי, מעצבת מוצר. בוגרת המחלקה לעיצוב תעשייתי במכון טכנולוגי חולון ובעלת תואר שני מהאקדמיה לעיצוב באיינדהובן. בעלת סטודיו עצמאי ומלמדת עיצוב וכן תכנון וייצור מוצר במכללה האקדמית סמי שמעון.
naamaagassi.com

מה

הצגתי שני פרויקטים שעוסקים במעמד המשתנה של צבעים לאורך ההיסטוריה. הראשון עוסק בצבע הטורקיז, דרך אוביקטים שמחברים בין הגרסה הטבעית שלו (באמצעות חמצון של נחושת) לגרסה התעשייתית שלו (מוצרי ניקוי והיגיינה שנזרקו). הפרויקט השני מתמקד בצבע הסגול, שזוהה עם מלכים וכוהנים עד שבמאה ה־19 נמצאה דרך לייצר אותו בצורה מלאכותית, וכיום הוא מזוהה עם מוצרי קוסמטיקה זולים. האוביקטים בפרויקט הזה מחברים בין שני העולמות שאיתם זוהה הצבע בעבר ובהווה.

צילום: טליה רוזין

צילום: טליה רוזין

לפני

הצגתי עם הקבוצה הלונדונית Form&Seek במסגרת תערוכה שלהם שעסקה בהשפעת האדם על הסביבה. הקשר איתם נוצר סביב הפרויקט הראשון, Royal Green-Blue, וכחודשיים לפני התערוכה החלטתי לפתח את הסדרה ולהוסיף את פרויקט המחקר על הצבע הסגול. זה היה מאתגר ומהנה לייצר משהו חדש בזמן קצר כל כך. חיכיתי מאוד לשבוע העיצוב במילאנו, גם בגלל שלפני כן מעולם לא נכחתי בו, אפילו לא בתור מבקרת, וגם כי חיכיתי לשמוע תגובות על הפרויקט החדש.

במילאנו

בעבר השתתפתי בשבועות העיצוב בלונדון ובאיינדהובן, ושבוע העיצוב במילאנו שונה משניהם: יש בו שפע של תערוכות ותחושה של עומס ואולי אפילו רוויה מסוימת, שמשקפת בעיני את המצב שבו נמצא היום תחום העיצוב. בתוך שפע כזה קל לזהות טרנדים, ומעניין בעיקר לראות אילו פרויקטים וסוגי עבודות מצליחים להתבלט. לדוגמה, העבודה של פורמהפנטזמה בעבור חברת פלוס היא עבודת מאסטר יוצאת דופן בתחום התאורה, שהוא תחום רווי, וניכר היה שהיא עבודת עיצוב מוצר במובן הקלאסי של המילה: כל החדשנות והמחקר סבבו סביב החומרים, חלקי גוף התאורה ונקודות הממשק עם המרחב. זה מעניין, איך עבודת עיצוב קלאסית יכולה להיות גם כיום פורצת דרך מבלי ששולבו בה אלמנטים ממוחשבים או חדשניים מבחינת דרך הייצור.

לפני שהגעתי למילאנו חברים מהתחום הכינו אותי לכמות האנשים שמגיעים לשבוע העיצוב ובכל זאת, זה משהו שקשה לחוות מבלי להיכנס להלם. במהלך השבוע ספרתי עשרות אנשים בחדר בכל רגע נתון. זה אלפי אנשים שעוברים מול העבודה שלי בכל יום, וזה מאפשר לקבל מגוון גדול של תגובות על הפרויקטים, גם מאנשי מקצוע בתחום וגם ממבקרים שמתעניינים בעיצוב.

צילום: Anastasija Mass

אחרי

שמחתי לחזור לארץ אחרי השבוע האינטנסיבי הזה. ההתרחשות של שבוע העיצוב והצגת עבודה מוגמרת באופן כללי, הן אחד החלקים המהנים בעבודה על הפרויקט. עם זאת, הן גם אחד החלקים המתישים בה. בגלל החשיפה הרבה והאינטנסיבית, הדבר שהכי רציתי לעשות כשהשבוע נגמר היה לכבות את הטלפון ולהתכרבל במיטה.

מבחינה אישית חזרתי עם ראש צלול, ואני מרגישה שאני יודעת טוב וברור יותר איפה אני ממוקמת בתוך הריבוי ולאיזה כיוון אני רוצה להמשיך ולהתקדם. במהלך שבוע העיצוב נוצרו כמה קשרים מעניינים, שאני סקרנית לדעת מה יוולד מהם. הקשרים שארצה להמשיך ולחזק הם עם חברות ויצרנים שאיתם יצרתי קשר ראשוני, כי מעניין אותי עכשיו לשלב את העבודה שלי כמעצבת־חוקרת בשוק ובתעשייה.

מילאנו 2017 >> אבן קיסר >> איתי אהלי >> Aqua Creations >> סטודיו BAKERY >> סטודיו BCXSY >> גלי בליי >> Joynout >> דפי רייס דורון >> IOTA >> נעמה אגסי >> PRODUCKS

צילום: טליה רוזין

צילום: טליה רוזין

*כוכבית מייצגת שדות חובה

תגובה אחת

  1. צחיק

    מבט יותר SMUG מזה לא קיים

Comments are closed.

הוסיפו תגובה

פורטפוליו באינסטגרם

עקבו אחרינו
מעבר לתוכן מרכזי, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + zמעבר לסגיר, לקיצור דרך לחצ/י כפתור ALT + x
Silence is Golden